نمایه استنادی منابع نوظهور ESCI

همکار یابش - مثنوی2020-12-01بازدید 1224
Posted on

نمایه استنادی منابع نوظهور ESCI

 

معرفی نمایه استنادی منابع نوظهور ESCI

نمایه استنادی منابع نوظهور یکی از جدیدترین محصولات مؤسسه تامسون رویترز است که با هدف افزایش مشاهده‌پذیری مجلات و به عنوان یک نمایه جدید در مجموعه هسته پایگاه وب علوم در نوامبر سال ۲۰۱۵ معرفی و ارائه‌شد. این نمایه‌نامه که شامل بیش از ۲۶۰۰ مجله از سراسر جهان است، از نظر قابلیت‌ها و اطلاعات ارائه‌شده مشابه با سایر نمایه‌نامه‌های این پایگاه نمایه استنادی علوم گسترده، نمایه استنادی علوم اجتماعی و نمایه استنادی هنر و علوم انسانی بوده و از جمله دلایل ایجاد آن فراهم کردن شرایطی به‌منظور بررسی بیشتر این مجلات جهت انتقال به یکی از سه نمایه‌نامه مذکور و همچنین ارتقاء جایگاه بین‌المللی مجلات به‌خصوص مجلات دارای موضوعات نوظهور با افزایش قابلیت جستجو، کشف و استناد به آن‌ها می‌باشد.

در واقع، این نوآوری توسط مؤسسه تامسون رویترز باعث می‌شود تا نشریاتی که از نظر منطقه‌ای مطرح و یا در خصوص موضوع خاصی به چاپ می‌رسند، از مشاهده‌پذیری و دسترس‌پذیری بیشتری بهره‌مند شوند و در مجموعه هسته وب علوم قابل‌مشاهده و استناد باشند. طبق اطلاعات ارائه‌شده از سوی تامسون رویترز، هدف اصلی این مجموعه نمایه‌سازی تعداد بیشتری از مجلات علوم به‌صورت رقابتی می‌باشد. این پایگاه رقابت بسیار فشرده مجلات در پایگاه‌های SCIE, SSCI, AHCI از مجموعه تامسون رویترز را به‌صورت عینی و آشکار و قابل ارزیابی برای همه بیان می‌کند.

در حال حاضر از بین ۲۶۰۷ مجله نمایه شده در این نمایه‌نامه، ۴۵ مجله از کشور ایران وجود دارد. تمامی مقالات این مجلات از ابتدای سال ۲۰۱۵ وارد این پایگاه شده و به این صورت نمایه می‌شوند و هر ساله بررسی این نشریات برای نمایه شدن در SCIE هم توسط مؤسسه تامسون رویترز انجام می‌شود و نشریات برتر موفق به نمایه شدن در SCIE خواهند شد.

آشنایی بیشتر:

http://lib2mag.ir/2712

خرید اکانت:

۱.برای خرید دسترسی مستقیم شخصی(لینک مخصوص به خود شما) با هزینه های مناسب می توانید به http://yabesh.ir/request سفارش دهید.
۲. دانشگاه ها، کتابخانه ها، سازمان ها و شرکت ها برای پرداخت هزینه ی اشتراک و همچنین دسترسی بیشتر و تعداد سرور های بیشتر تضمین شده در طول سال با قیمت های بسیار مناسب و پایین با yabesh.ir@gmail.com می توانند تماس بگیرند.

 

این پست چقدر برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵٫ تعداد امتیاز: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

اشتراک گذاری این مطلب: