سای اکسپلور چیست

همکار یابش - مثنوی2021-06-12بازدید 1743
Posted on

سای اکسپلور چیست

 

معرفی sciexplore

سای اکسپلور یک پایگاه اطلاعاتی چکیده نامه ای از منابع معتبر پژوهشی است که اقدام به ارائه اطلاعات فراداده ای شامل عنوان، نویسنده، چکیده مقاله، مشخصات مجله، مشخصات انتشار، وابستگی سازمانی از منابع اطلاعاتی همچون کراس رف، دایمنشن، پابلونز، اورکید، پابمد، آلتمتریکس، پلامکس، گوگل اسکالر، مجلات داخلی و بسیاری موارد دیگر می نماید.

در حال حاضر سای اکسپلور دارای بیش از دو میلیون و سیصد عنوان فراداده مدارک پژوهشی است که از این تعداد بیش از ۶۰۰ هزار عنوان آن به صورت دسترسی آزاد در دسترس کاربران قرار دارد. یکی دیگر از خدمات ارائه شده توسط سای اکسپلور ایجاد پروفایل پژوهشی برای پژوهشگران است که هم اکنون این بخش دارای بیش از ۳۰۰ هزار پروفایل بوده که بخش زیادی از آن به وسیله پروفایل های نویسندگی اسکوپوس خلق شده است.

شبکه ی اجتماعی پژوهشی و حرفه ای سای اکسپلور با هدف هم افزایی بین اکوسیستم پژوهشی (دانش)، اکوسیستم صنعتی (فناوری)، اکوسیستم کارآفرینی (بازار) با بازیگران حقیقی اکوسیستم از جمله دانشگاهیان، پژوهشگران، متخصصان، فناوران و کارآفرینان تمرکز نموده است. الگوی شبکه از جمع ویژگی های ریسرچ گیت و لینکدین نشأت گرفته است.

در فاز اول این پلت فرم ویژگی های مورد نیاز اعضای هیئت علمی، پژوهشگران و دانشجویان را طراحی نموده و به مرور امکانات کافی برای پیوستن متخصصان، فناوران و کسب و کارها به سیستم مهیا می شود.

خدمات رایگان سای اکسپلور در سه حوزه ارائه می شود:

  1. بانک اطلاعاتی: دسترسی آزاد به بانک اطلاعاتی برای استفاده ی تخصصی از اطلاعات پژوهشی منتشر شده در ایران
  2. شبکه اجتماعی: دسترسی آزاد به شبکه ی اجتماعی ارتباط بین پژوهشگران و متخصصان برای هم افزایی و افزایش رؤیت پذیری مقالات منتشرشده
  3. داشبورد علم سنجی: ارائه آمار و شاخص های داده های پژوهشی ایران، دانشگاه ها، افراد و مجلات

در راستای افزایش فعالیت این پلت فرم کلیه پژوهشگران، اساتید، محققان و دانشجویان را دعوت به عضویت رایگان در این پایگاه نموده که پس از عضویت تمامی اعضا امکان دسترسی به بخش های این پلت فرم را داشته و می توانند تولیدات خود را اعم از مقالات پژوهشی، تخصصی و آموزشی به صورت چکیده نامه ای در سامانه ارائه دهند.

 

این پست چقدر برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵٫ تعداد امتیاز: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

اشتراک گذاری این مطلب: