انجمن ادارات حمل و نقل و بزرگراه های آمریکا

همکار یابش - مثنوی2021-07-04بازدید 1246
Posted on

انجمن ادارات حمل و نقل و بزرگراه های آمریکا

 

معرفی انجمن ادارات حمل و نقل و بزرگراه های آمریکا AASHTO

American Association of State  Transportation Officials

این انجمن به صورت اختصاصی اقدام به ارائه پروتکل ها و دستورالعمل هایی می پردازد که در زمینه طراحی و ساخت و ساز بزرگراه ها و جاده ها نقش دارند. علاوه بر بزرگراه های کلیه سیستم های حمل و نقل اعم از جاده ای، ریلی، هوایی و دریایی نیز جزئی از موارد تحت نظر این انجمن هستند.

این انجمن کلیه استانداردها و خط مشی های حمل و نقل را در سرتاسر ایالات متحده آمریکا تعیین می نماید. این انجمن از سال ۱۹۱۴ فعالیت خود را آغاز کرده و از آن زمان تا به حال به انتشار استانداردها و پروتکل ها مشغول است. از مهمترین فعالیت های این انجمن می توان به بخش استانداردها و انتشارات آن اشاره نمود.

در بخش استانداردها این انجمن اقدام به  تدوین استانداردهایی در زمینه هایی مانند کیفیت آسفالت، نوع خاک، مقاومت بتن، تعیین عمر خستگی آسفالت و بتن و مواردی از این قبیل می نماید که در زمینه طراحی بزرگراه ها نقش بسزایی دارند.

بخش مهمتر این انجمن انتشارات آن است که در زمینه های گوناگون مرتبط با حوزه انجمن و به شکل های مختلف از قبیل کاتالوگ، خبرنامه، نشریه، مجلات و کتاب ها منتشر می شوند. از جمله موضوعاتی که در این انجمن منتشر می شوند می توان به ساخت و ساز بزرگراه ها، حمل و نقل بزرگراه ها، راه آهن و حمل و نقل ریلی مسافری و باربری،پل ها و سازه ها، مواد و مصالح روسازی بزرگراه ها، ایمنی راه ها، طراحی ترافیک، مدیریت بزرگراه ها، مدیریت راه ها و حمل و نقل عمومی و بسیاری موارد دیگر اشاره نمود.

 

برای آشنایی بیشتر با بخش انتشارات این انجمن به اینجا مراجعه نمایید

 

 

این پست چقدر برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵٫ تعداد امتیاز: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

اشتراک گذاری این مطلب: