انجمن شیمیدانان نساجی و رنگرزی آمریکا

همکار یابش - مثنوی2021-07-04بازدید 1261
Posted on

انجمن شیمیدانان نساجی و رنگرزی آمریکا

 

معرفی انجمن شیمیدانان نساجی و رنگرزی آمریکا AATCC

American Association of Textile Chemists and Colorists

این انجمن در سال ۱۹۲۱ با عنوان انجمن شیمی و نساجی آمریکا فعالیت خود را آغاز نمود. هدف از تاسیس این انجمن تامین نیازهای صنایع نساجی، پوشاک و مواد اولیه این صنعت بود. این انجمن درصدد نشان دادن فعالیت صنعت نساجی آمریکا است و با توجه به اهداف این صنعت در راستای بهبود فعالیت آن تلاش می نماید.

این انجمن با همکاری با دیگر سازمان های مرتبط با صنعت نساجی آمریکا تلاش می نماید تا جدیدترین اطلاعات، منابع و خدمات را برای کاربران خود فراهم آورد. از جمله فعالیت های این انجمن می توان به تدوین استانداردها بر اساس آزمایش های انجام شده در این حوزه اشاره کرد. از جمله آزمایش های انجام شده می توان به آزمایش های خصوصیات فیزیکی منسوجات اشاره کرد.

به عنوان مثال آزمایش های تشخیص خواص شیمیایی، پایداری رنگ، میزان رطوبت، کیفیت محصولات و بسیاری موارد دیگر از این نمونه آزمایش ها هستند. انتشار نتایج این گونه آزمایش ها به صورت گزارش های موجود در نشریه های منتشر شده توسط انجمن و یا تدوین آنها به صورت استانداردها از فعالیت های مهم این انجمن هستند.

اشکال انتشاراتی این انجمن به شکل نشریات تخصصی، کتاب های مرتبط با این حوزه، مجلات حاوی مطالب تحقیقاتی که از سال ۱۹۶۹ منتشر شده اند، خبرنامه های الکترونیکی، راهنماهای خرید، وبلاگ ها و بسیاری موارد دیگر هستند که در دسترس کاربران قرار می گیرند.

 

برای آشنایی بیشتر با بخش انتشارات این انجمن به اینجا مراجعه نمایید

 

منبع

https://aatcc.org/about

این پست چقدر برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵٫ تعداد امتیاز: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

اشتراک گذاری این مطلب: