موسسه استاندارد مواد غذایی

همکار یابش - مثنوی2021-07-08بازدید 1290
Posted on

موسسه استاندارد مواد غذایی

 

معرفی موسسه استاندارد مواد غذایی CODEX

Codex Alimentarius

کودکس مجموعه ای از استانداردها، آئین نامه و دستورالعمل ها از سوی فائو در زمینه استاندارد مواد غذایی است که به منظور محافظت از سلامت مصرف کننده و ترویج عدالت در تجارت مواد غذایی از سال ۱۹۶۳ مشغول به فعالیت است. استانداردهای ارائه شده توسط کودکس اطمینان از ایمن بودن مواد غذایی و خرید و فروش آن را تضمین می کند.

استانداردهای موجود در این انجمن بسیار گسترده بوده و شامل تمامی مواد غذایی موجود می شوند. استفاده از این استانداردها در زمینه تجارت مواد غذایی بسیار مهم بود و موجب اطمینان مصرف کننده از مواد غذایی می شود. از استانداردهای موجود می توان به استاندارد عسل، انواع کنسروها، روغن های خوراکی، گوشت های گرم و منجمد، آب های معدنی، سبزیحات و میوه ها، خشکبارها، خوراکی های نانی و کیک ها، استاندارد آرد و گندم و بسیاری از موارد دیگر اشاره نمود.

برای آشنایی بیشتر با بخش استانداردهای کودکس به اینجا مراجعه نمایید

 

همچنین در بخش انتشارات کودکس نیز مجلات و کتاب های مرتبط با مواد غذایی و استانداردها و شرایط تولید و نگهداری آنها نیز منتشر شده و در دسترس کاربران قرار می گیرند. در این منابع درباره کودکس، برنامه های آن، استانداردهای موجود، ارزش مواد غذایی و مطالبی از این دست منتشر می شود.

برای آشنایی بیشتر با بخش انتشارات کودکس به اینجا مراجعه نمایید

 

 

این پست چقدر برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵٫ تعداد امتیاز: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

اشتراک گذاری این مطلب: