پایگاه اطلاعاتی دسترسی آزاد اپن دوئر

همکار یابش - مثنوی2021-07-25بازدید 1119
Posted on

پایگاه اطلاعاتی دسترسی آزاد اپن دوئر

 

معرفی پایگاه اطلاعاتی اپن دوئر OpenDOAR

این پایگاه اطلاعاتی یک سرویس خدماتی دسترسی آزاد به منابع اطلاعاتی است که هدف خود را دسترسی رایگان و آزاد همه افراد در سطح دنیا به مطالب علمی معتبر می داند و به همین منظور با استفاده از یک هیئت تحریریه متخصص اقدام به انتشار اطلاعات علمی معتبر می نماید. این سرویس خدماتی از سال ۲۰۰۵ با همکاری دانشگاه ناتینگهام و دانشگاه لوند فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرد.

انتشار مقاله و یا دریافت متون علمی در این پایگاه اطلاعاتی کاملا رایگان بوده و هیچ کاربری برای استفاده از خدمات آن نیاز به پرداخت هزینه ندارد. مطالب موجود در این پایگاه به صورت تمام متن در دسترس کاربران قرار می گیرد. منابع اطلاعاتی موجود در این پایگاه به شکل های متنوع مانند مقالات علمی، پایان نامه، گزارش های فنی، مقالات کنفرانس ها، کتاب های الکترونیکی، مجموعه داده ها، نرم افزارها، تصاویر علمی، فیلم و انواع دیگر منابع است.

پوشش موضوعی گسترده این پایگاه شامل رشته هایی مانند تکنولوژی، پزشکی و سلامت، علوم اجتماعی، حقوق و قانون، تاریخ، هنر، علوم مهندسی، معماری، علوم تغذیه، زبان، فلسفه، دین شناسی، علم اطلاعات و کتابداری، شیمی، فیزیک، زمین شناسی، مدیریت، مهندسی مواد، مهندسی مکانیک، روانشناسی، مهندسی برق و بسیاری موارد دیگر است.

منبع

https://v2.sherpa.ac.uk/opendoar/about.html

 

 

این پست چقدر برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵٫ تعداد امتیاز: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

اشتراک گذاری این مطلب: