انتشارات بین المللی دی گرویتر

همکار یابش - مثنوی2022-01-15بازدید 381
Posted on

انتشارات بین المللی دی گرویتر

معرفی انتشارات بین المللی دی گرویتر De Gruyter

انتشارات دی گرویتر چیست؟

دی گرویتر یک ناشر بین المللی است که بیش از ۲۷۰ سال مشغول به فعالیت در زمینه انتشار کتاب ها و مجلات علمی ادامه است. این انتشارات هدف خود را کمک به توسعه و پیشرفت دانش بشری قرار داده و در انجام آن نهایت فعالیت خود را به کار میگیرد. این ناشر هدف خود را دسترس پذیر ساختن اطلاعات برای بیشترین افراد می داند و همواره به دنبال کسب فرصت های جدید برای ایجاد، ترویج، انتشار و حفاظت از دانش است.

تاریخجه انتشارات De Gruyter:

در سال ۱۷۴۹ زمانی که پادشاه پروس مجوز انتشار متون ادبی را به یک کتاب فروشی داد در واقع پایه گذاری انتشارات دی گرویتر را آغاز کرد. در سال ۱۸۰۱ جوانی با نام گئورگ رایمر مدیریت این کتاب فروشی را بر عهده گرفته و به ناشر اصلی جنبش ادبی رمانتیک آلمان تبدیل شد. در سال ۱۸۹۷ والتر دو گروتر توانست با تصاحب این شرکت مالک انحصاری یک انتشارات صد ساله شود که در زمینه انتشار رمان های آلمانی بسیار معروف بود.

در سال ۱۹۱۹ گروتر با ادغام ۴ ناشر معروف آلمانی که هر کدام در یک حوزه تخصص و مهارت داشته به رویای دیرینه خود دست یافت و انتشارات دی گرویتر را تاسیس نمود. این انتشارات حتی در زمان جنگ جهانی دوم نیز به فعالیت خود ادامه داد و تا سال ها یکی از مدرن ترین ناشران در اروپا محسوب می شد. دفتر مرکزی این ناشر هم اکنون در برلین قرار داشته و ارتباطات علمی و انتشاراتی آنها در سطح بین المللی ادامه دارد.

پوشش موضوعی انتشارات De Gruyter:

در ابتدای فعالیت این ناشر حوزه موضوعی و تخصصی تحت پوشش آنها علوم انسانی به خصوص ادبیات رمانتیک بود و به امر به گونه ای پیش رفت که دی گرویتر تبدیل به یکی از معتبرترین ناشران علوم انسانی شد. پس از آن طی سال ها فعالیت حوزه های موضوعی دیگری همچون علوم پایه، فنی و مهندسی نیز به مجموعه این انتشارات اضافه شد و تا به امروز به حدود ۳۰ حوزه موضوعی رسیده است. از موضوع های تحت پوشش این ناشر به موارد زیر می توان اشاره نمود:

منابع انتشارات De Gruyter:

مجموعه منابع اطلاعاتی این ناشر بسیار گسترده و غنی بوده و سالانه نیز بر تعداد آنها افزوده می شود، این منابع به صورت مبتنی بر اشتراک و دسترسی آزاد منتشر می شوند. منابع اطلاعاتی دی گرویتر عبارتند از:

  1. کتاب ها: کتاب ها ی منتشر شده توسط دی گرویتر تک نگاری ها، کتاب های درسی، کتاب های مرجع، نسخه های انتقادی و بررسی و بسیاری موارد دیگر هستند که به صورت کلی در ۲۹ دسته موضوعی منتشر می شوند. این ناشر تا کنون بیش از ۱۵۰۰ عنوان کتاب منتشر کرده است که بیش از ۲۰۰ جلد آن نیز به صورت دسترسی باز در دسترس کاربران هستند.
  2. مجلات: مجله های علمی این ناشر نیز بسیار معتبر بوده و همگی دارای رتبه های بالای ضریب تاثیر در جامعه علمی هستند. این ناشر هر ساله بیش از ۱۶۰۰۰ مقاله در ۳۳۰ مجله منتشر می کند که از این میان ۱۰۰ عنوان از مجلات با دارا بودن بیش از ۶۰۰۰ مقاله نیز به صورت دسترسی باز منتشر می شوند.
  3. پایگاه های داده و آثار مرجع: بیش از ۸۰ پایگاه داده توسط این ناشر ارائه می شود که همگی حاوی محتواهای دقیق و با کیفیت بالا بوده که توسط کارشناسان برجسته جمع آوری می شوند. این پایگاه ها حاوی اطلاعاتی منابع اولیه، داده های متنی، کتاب شناسی و سایر منابع هستند.
  4. پورتال پایگاه داده: این پورتال ها به کاربر این امکان را می دهند که در کمترین زمان ممکن بهترین جستجو را در زمینه موضوعی موردنظر خود داشته باشند و به راحتی به منابع اطلاعاتی دسترسی یابند.

خدمات انتشارات De Gruyter:

انتشارات دی گرویتر برای کاربران گوناگون خدمات اطلاعاتی متنوعی دارد تا به این وسیله بتواند نیازهای اطلاعاتی همه کاربران را رفع نماید. خدمات این ناشر به شرح زیر است:

  1. کتابداران: این ناشر برای کتابداران و کتابخانه ها خدمات ویژه ای همچون امکان دسترسی کامل به کتاب ها و مجلات و پایگاه های داده ای که به صورت دسترسی باز هستند را قرار داده است. کتابداران می توانند با استفاده بدون محدودیت از این منابع مجموعه کتابخانه خود را ارتقاء داده و در دسترس کاربران خود قرار دهند. همچنین طیف گسترده ای از ابزارها به منظور مدیریت هر چه بهتر منابع در اختیار آنها قرار دارد. اطلاعات محصولات این ناشر نیز به صورت کامل و رایگان به منظور مجموعه سازی بهتر در اختیار کتابداران قرار دارد.
  2. نویسندگان: خدمات این ناشر برای نویسندگان علمی در واقع به گونه ای همراهی از نقطه آغاز تا انتشار متون آنها است. دی گرویتر با خدماتی همچون چکیده نویسی و نمایه سازی، اعطای نقش نویسندگی، معرفی و انتخاب مجله مناسب، تبلیغ و معرفی مقاله به جامعه علمی، انتشار مقاله، حمایت از حقوق مادی و معنوی نویسنده از سوی این ناشر به نویسندگان ارائه می شود.
  3. فروشندگان منابع اطلاعاتی: این افراد نیر می توانند با استفاده از ابزارهای مجموعه سازی، استفاده از خبرنامه ها و کاتالوگ ها، دسترسی آزمایشی، پیش نمایش ها و منابع تبلیغاتی و مشاوره با کارشناسان فروش منابع خریداری خود را بهترین نحو مدیریت نمایند.

روش دسترسی به منابع De Gruyter:

برای دسترسی به منابع بسیاری از ناشرین بین المللی، ۴ راه اصلی وجود دارد:

  1. منابع اپن اکسس موجود در وب سایت که براحتی برای کاربر قابل دانلود است.
  2. منابع هزینه ای که با استفاده از دسترسی دانشگاهی، موسسه ای که شما در آن تحصیل می کنید، قابل دانلود مستقیم از ناشر است.
  3. منابعی که می توانید بصورت رایگان با استفاده از DOI یا عنوان آن در بخش  کتابخانه دیجیتال یابشبصورت رایگان دانلود کنید.
  4. مدارک و مقاله و کتاب هایی که می توانید از طریق یابش ریکوئستدرخواست موردی ثبت کنید تا همکاران ما با هزینه ای مناسب در اختیار شما قرار دهند.

وب سایت انتشارات دی گرویتر

De Gruyter

منبع

https://www.degruyter.com/about-us

این پست چقدر برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵٫ تعداد امتیاز: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

اشتراک گذاری این مطلب: