پایگاه اطلاعاتی اسموزیس

همکار یابش - مثنوی2022-01-20بازدید 869
Posted on

پایگاه اطلاعاتی اسموزیس

معرفی پایگاه اطلاعاتی پزشکی اسموزیس Osmosis

اسموزیس چیست؟

Osmosis یک پلتفرم و اپلیکیشن آموزشی پزشکی است که با استفاده از ابزارهای قدرتمند خود در حمایت از آموزش پزشکی به زبان ساده فعالیت می نماید. این پلتفرم آموزشی نیز یکی از محصولات الزویر است که در بخش سلامت آن ارائه می شود. اسموزیس با ارائه ویدئوهای آموزشی خود در ارائه دروس سنگین و سخت پزشکی به زبان ساده گام مهمی در آموزش پزشکی برای پزشکان و دانشجویان این حوزه برداشته است. اسموزیس جایی است که با ارائه تکنیک های مناسب مطالعه دانشجویان را به پزشکان متخصص تبدیل می نماید.

تاریخچه اسموزیس:

راه اندازی پلتفرم آموزشی اسموزیس به زمانی برمیگردد که دو دانشجوی پزشکی دانشگاه جان هاپکینز به نام های  Shiv Gaglani و Ryan Haynes در حین آموزش علوم پزشکی دریافتند که منابع آموزشی کافی نداشته و منابع موجود نیز بسیار پیچیده و دارای مطالب سنگین هستند. آنها می دانستند راهی برای یادگیری موثرتر و کارآمدتر نیز باید وجود داشته باشد، به همین منظور از دانشگاه پزشکی مرخصی گرفته و در زمینه طراحی یک پلتفرم آموزشی تحقیقات خود را آغاز نمودند.

آنها در طی تحقیقات خود متوجه شدند که نه تنها دانشجویان رشته پزشکی بلکه پزشکان متخصص، پرستاران، دندانپزشکان، داروسازان و به طور کلی تمامی افرادی که در حوزه بهداشت و سلامت فعالیت دارند از نبود منابع کافی آموزشی رنج می برند. بر همین اساس آنها در صدد طراحی یک پلتفرم یادگیری جامع افتادند که به کاربران حوزه پزشکی در سطح جهان کمک کند تا آموزش های حوزه سلامت و پزشکی را به آسانی دریافت نمایند.

آنها به این نتیجه رسیدند که امر یادگیری باید سرگرم کننده باشد تا در ضمن انتقال مطالب سنگین آوزشی پزشکی خسته کننده نبوده و جذابیت ایجاد نمایند. با همین هدف آنها ویدئوهای آموزشی طولانی و خسته کننده را به بخش های کوتاه و آسان تبدیل کرده و اضافه کردن شخصیتها و انیمیشن های سرگرم کننده به آنها لذت یادگیری را تقویت کردند.

اولین ویدئوی آموزشی پزشکی این افراد در سال ۲۰۱۵ توسط YouTube منتشر شده و همانطور که انتظار میرفت با بازخورد مثبت زیادی روبرو شد. پس این افراد با هدف توانمند سازی پزشکان و مراقبان بهداشت با تجربه بهترین روش یادگیری به فعالیت خود ادامه دادند و دانش پزشکی را به شکلی نوآورانه در پلتفرم اسوزیس آموزش دادند.

این گروه در طی رشد شگفت انگیزی که در سال های فعالیت خود داشتند در سال ۲۰۲۱ به گروه انتشاراتی الزویر پیوستند و با ترکیب دانش و نیروهای متخصص خود با شرکت اطلاعاتی الزویر فعالیت خود را در سطح دنیا گسترش دادند. گستره فعالیت اسموزیس تا آنجا گسترش یافت که هم اکنون این پایگاه دارای بیش از ۶ میلیون دنبال کننده داشته و ویدئوهای آموزشی آن تا کنون بیش از ۲۷۶ میلیون بار در بیش از ۲۳۰ کشور در سطح دنیا در یوتیوب مشاهده شده اند.  اسموزیس هدف خود را آموزش پزشکی به زبان ساده به بیش از یک میلیارد نفر در سال ۲۰۲۵ قرار داده است. همچنین این پلتفرم با امکان یک دسترسی ۷ روزه رایگان برای تمامی کاربران امکان آشنایی همه مراجعه کنندگان به این پلتفرم را فراهم آورده است. اسموزیس منابع آموزشی خود را علاوه بر پلتفرم بر روی اپلیکیشن های خود نیز ارائه می دهد.

پوشش موضوعی اسموزیس:

این پلتفرم منابع آموزشی خود را در طیف گسترده ای از موضوعات پزشکی ارائه می دهد. ویدئوهای آوزشی اسموزیس تقریبا تمامی موضوعات حوزه پزشکی را تحت پوشش خود دارد. هر کدام از موضوعات نیز خود دارای زیرشاخه های موضوعی خود هستند که همین امر گستره وسیع ویدئوهای آموزشی این پلتفرم را نشان می دهد. موضوعات تحت پوشش اسموزیس عبارتند از:

آناتومی، علوم رفتاری، بیوشیمی، تغذیه، آمار زیستی، اپیدمیولوژی، زیست شناسی سلولی و مولکولی، جنین شناسی، ژنتیک، بافت شناسی، میکروبیولوژی، آسیب شناسی، فارماکولوژی، فیزیولوژی، سیستم قلبی عروقی، سیستم غدد درون ریز، چشم پزشکی، گوش و حلق و بینی، دستگاه گوارش، سیستم خونی، سیستم ایمنی، پوست، سیستم اسکلتی عضلانی، سیستم عصبی، سیستم کلیوی، سیستم تناسلی، دستگاه تنفسی، طب اورژانسی، پزشکی خانواده، داخلی، عصب ناسی، زنان و زایمان، اطفال، روانپزشکی، عمل جراحی، بررسی علوم بنیادی، بررسی سیتم های اندامی، دندانپزشکی، یادگیری علم، پیش از پزشکی، خود مراقبتی، بیماری های نادر، مهارت های ارتباطی

کاربران اسموزیس:

دایره کاربران اسوزیس گسترده است و به نوعی می توان کلیه افرادی که با حوزه پزشکی و مراقبت بهداشتی در سطح جامعه سروکار دارند می توانند از کاربران این پلتفرم باشند. به طور مشخص موسسات آموزشی، موسسات بهداشتی و درمانی، کتابداران، اساتید پزشکی،  پزشکان، دانشجویان پزشکی، دستیاران پزشکان، پرستاران، دانشجویان پرستاری، دندانپزشکان، داروسازان، داروخانه ها و سایر متخصصین مراقبت های بهداشتی از کاربران اسموزیس هستند.

محتوای اسموزیس:

  1. ویدئوهای آموزشی: اسموزیس با ارائه بیش از ۱۷۰۰ ویدئوی آموزشی مختصر، جذاب و بررسی شده توسط متخصصان پزشکی مفاهیم پیچیده را ساده کرده و زمان یادگیری را کاهش می دهد.
  2. فلوچارت آموزشی: در این پلتفرم با ارائه فلوچارت های ساده تشخیص و مدیریت بیماری و درمان برای پزشکان آسان می شود.
  3. فلش کارت های آموزشی: با ارائه فلش کارت های آموزشی شکاف های دانش در ذهن یادگیرندگان به آسانی از بین رفته و تمرین روزانه و آسان را برای کاربران فراهم می آورد.
  4. آموزش آسان: اسموزیس با ارائه فلش کارت ها، ویدئوهای آموزشی، یادداشت های کوتاه و سایر ابزارها امکان یادگیری در هر زمان و مکان را با مراجعه به پلتفرم و یا استفاده از اپلیکیشن اسموزیس برای کاربران فراهم می آورد.
  5. یادداشت های تخصصی: کاربران این پلتفرم می توانند با مطالعه یادداشت های تخصصی و کوتاه در موضوعاتی مانند پاتولوژی، فیزیولوژی، فارماکولوژی، پرستاری، داروسازی و سایر موضوعات دانش خود را بروز نگه داشته و از مطالعه مطالب بیهوده جلوگیری نمایند.
  6. بانک سوالات: اسموزیس با ارائه بیش از ۲۷۰۰ سوال پزشکی و محک زدن دانش کاربران آنها را برای آزمون های دانشگاه آماده کرده و میزان تسلط آنها به موضوعات پزشکی را مورد سنجش قرار می دهد.

روش های دسترسی به منابع اسموزیس:

  1. خرید اکانت اختصاصی و دلاری به صورت مستقیم از پایگاه اسموزیس
  2. استفاده از دسترسی های دانشگاهی و موسسات پژوهشی دارای دسترسی به اسموزیس که با مراجعه به کتابخانه محل تحصیل امکان پذیر است.
  3. خرید اکانت اختصاصی از شرکت های داخلی مانند یابش که دسترسی مستقیم به اسموزیس را امکان پذیر می سازد.
  4. دسترسی ۷ روزه آزمایشی رایگان که از طرف پایگاه اسموزیس ارائه می شود. برای دسترسی از طریق این  لینک اقدام نمایید.
  5. دسترسی رایگان برخی از منابع که در وب و شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته می شود.

اپلیکیشن های اسموزیس:

 

 

وب سایت اصلی

Osmosis

منبع

https://www.elsevier.com/products/osmosis

https://www.osmosis.org/library

https://www.osmosis.org/blog

این پست چقدر برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵٫ تعداد امتیاز: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

اشتراک گذاری این مطلب:
مطالب مرتبط: