انتشارات تیلور اند فرانسیس

همکار یابش - مثنوی2022-01-23بازدید 902
Posted on

انتشارات تیلور اند فرانسیس

معرفی انتشارات بین المللی تیلور اند فرانسیس Taylor & Francis

انتشارات تیلور اند فرانسیس چیست؟

تیلور اند فرانسیس یکی از معتبرترین انتشارات بین المللی در سطح دنیا است که از سال ۱۸۵۲ فعالیت خود را آغاز کرده است. حوزه فعالیت این انتشارات در زمینه نشر مجلات و کتاب های علمی در سطح دنیا است که این فعالیت را بنا به درخواست مشتریان به صورت الکترونیکی و چاپی انجام می دهد.

تاریخچه انتشارات Taylor & Francis:

انتشارات تیلور اند فرانسیس فعالیت خود را از سال ۱۷۹۸ با انتشار یک مجله به نام Philosophical توسط ریچارد تیلور در انگلستان آغاز کرد. پس از آن با پیوستن دکتر ویلیام فرانسیس در سال ۱۸۵۲ فعالیت این انتشارات گسترده تر شده و شکل رسمی به خود گرفت. در سال ۱۹۶۵ این دو فرد نام انتشارات خود را Wykeham گذاشته و فعالیت خود را در سال ۱۹۸۸ با خرید انتشارات نیمکره گسترش داده و سرانجام نام تیلور اند فرانسیس را برای خود برگزیدند.

تصاحب ناشران یک استراتژی از سوی این انتشارات بود و به مرور با خرید انتشارات کوچک کار خود را گسترش می دادند به گونه ای که در سال ۲۰۰۴ این ناشر با خرید انتشارات  Informa با آن ادغام شده و Taylor & Francis Informa نام گرفت و به بازوی انتشاراتی دانشگاه Informa در انگلستان تبدیل شد.

در سال ۲۰۰۳ این انتشارات بخش دسترسی آزاد منابع خود را ایجاد کرده و تعدادی از منابع خود را به صورت رایگان در دسترس کاربران قرار داد. در سال ۲۰۱۷ تیلور اند فرانسیس با انتشار  Dove Medical Press یک مجله ویژه علوم پزشکی را منتشر کرد. در حال حاضر بیش از دو قرن است که این انتشارات با هدف انتشار اطلاعات علمی به بالاترین کیفیت به فعالیت خود ادامه داده و همچنان به آن وفادار است و هم اکنون یکی از ۵ ناشر برتر دنیا به شمار می رود.

پوشش موضوعی Taylor & Francis:

تیلور اند فرانسیس یکی از ناشران بین المللی است که دارای پوشش موضوعی بسیار گسترده بوده و حوزه های علوم انسانی،علوم پایه، فنی و مهندسی، علوم پزشکی، علم و فناوری و بسیاری موارد دیگر را شامل می شود. تمامی این حوزه های علمی به شاخه های جزئی تری تقسیم شده که همگی در پوشش موضوعی این انتشارات هستند.

به عنوان مثال در شاخه علوم پزشکی موضوعاتی همچون سلامت، بهداشت، اعتیاد، بیهوشی، پوست، قلب و عروق، پزشکی بالینی، هماتولوژی، دندان پزشکی، غدد، عصب شناسی، نفرولوژی، بیماری های عفونی، ایمنولوژی، علوم دارویی، اطفال، آنکولوژی، پرستاری، رادیولوژی، روانپزشکی، جراحی، اورولوژی، دامپزشکی، زنان، مراکز درمانی و بیمارستان ها، سلامت عمومی و بسیاری موارد دیگر بررسی می شوند.

همچنین در حوزه علوم مهندسی و فناوری موضوعاتی مانند مهندسی عمران، مهندسی شیمی، مهندسی پزشکی، مهندسی خودرو، مهندسی برق، مهندسی نفت و انرژی، مهندسی صنایع، مهندسی مواد، مهندسی معدن، مهندسی مکانیک و بسیاری موارد دیگر منتشر می شوند.

در حوزه علوم پایه رشته های آمار، ریاضی، فیزیک، شیمی، محیط زیست، صنایع غذایی، کشاورزی، علوم زمین مورد توجه قرار گرفته اند.

رشته های حوزه علوم انسانی نیز جایگاه خود را داشته و شامل مواردی همچون علوم رفتاری، هنر، مطالعات منطقه ای، اقتصاد، مدیریت، ارتباطات، تاریخ، توسعه جهانی، جغرافیا، قانون، زبان، روابط بین الملل، سیاست، فلسفه، میراث فرهنگی، ادبیات، دین، روانشناسی، مطالعات شهری، جامعه شناسی و موارد دیگر می شوند.

منابع Taylor & Francis:

تیلور اند فرانسیس نیز مانند هر انتشارت دیگر اقدام به نشر منابع اطلاعاتی به صورت مجلات و کتاب های الکترونیکی با پوشش موضوعی مورد نظر خود می نماید. این ناشر دیگر منابع اطلاعاتی خود را به شرح زیر منتشر می نماید.

  1. کتاب ها: کتاب های الکترونیکی این ناشر تا کنون به بیش از ۱۴۵ هزار عنوان در رشته های ذکر شده رسیده اند و سالانه تعداد زیادی به این عناوین افزوده می شوند.
  2. مجلات: انتشارات تیلور اند فرانسیس با یک پوشش موضوعی گسترده و همچنین با انتشار تحقیقات تخصصی و بین رشته ای تا کنون بیش از ۲۷۰۰ عنوان مجله را منتشر کرده اند که مجموع مقالات آنها به بیش از ۵ میلیون عنوان در رشته های ذکر شده میرسد.
  3. پلتفرم دسترسی باز: یک بستر دیجیتالی که امکان ویرایش، بررسی و انتشار منابع اطلاعاتی را به محققان داده و امکان مطالعه آنها را برای کاربران فراهم می آورد.

محصولات و خدمات انتشارات Taylor & Francis:

  1. Taylor & Francis eBooks: پایگاه کتاب های الکترونیکی این ناشر؛ تاکنون به بیش از ۱۴۵ هزار عنوان در رشته های ذکر شده رسیده اند و سالانه تعداد زیادی به این عناوین افزوده می شوند
  2. Taylor & Francis Online: سامانه جستجوی مقالات منتشر شده توسط انتشارات تیلور اند فرانسیس که امکان جستجوی مقالات را بر اساس موضوع، کلمات کلیدی، نویسنده، DOI مجله را در میان بیش از ۵ میلیون مقاله علمی امکان پذیر می سازد.
  3. F1000پلتفرم انتشار منابع تحقیقاتی که به صورت دسترسی باز بوده و کاربران بدون پرداخت هزینه اشتراک می توانند به منابع اطلاعاتی دسترسی یابند. اطلاعات موجود در این پلتفرم سریع، شفاف، معتبر و نویسنده محور هستند.
  4. Open Research: شامل مجموعه ای از مجلات توصیه شده که در زمینه انتشار منابع به صورت دسترسی باز فعالیت کرده و با گردهم آوری این مجلات محققان می توانند فرایند جستجو، اشتراک گذاری و تاثیر متون خود را با سرعت بیشتری انجام دهند.
  5. Reprints and ePrints: در این مجموعه از انتشارات تیلور اند فرانسیس بنا به درخواست سازمان ها، دانشگاه ها و موسسات علمی منابع علمی منتشر شده توسط این انتشارات به صورت چاپی یا الکترونیکی تنظیم شده و در اختیار کاربر قرار می گیرد.
  6. Advertising Solutions: تیم بازاریابی ناشر به مشتریان خود خدمات مشاوره و بازاریابی داده و بهترین محل ها و گزینه ها را برای تبلیغات مرتبط با حوزه موضوعی در کنار مقالات فراهم می آورد.
  7. Accelerated Publication: خدمت انتشار سریع یک ویژگی خاص است که از سوی این انتشارات انجام می گیرد. در این سرویس در صورتی که زمان انتشار مقاله علمی برای کاربر بسیار حیاتی باشد متخصصان این حوزه در کمترین زمان ممکن بهترین مجله را برای انتشار و بررسی برای محقق فراهم می آورند.
  8. Editing Services:خدمات پیش از چاپ نوعی دیگر از خدمات این انتشارات است که می تواند شامل ترجمه، ویراستاری ادبی، ویراستاری فنی، بررسی سرقت ادبی و قالب بندی باشد.
  9. Library Supportیک وب سایت کاربردی ویژه کتابداران که به منظور پشتیبانی از آنها با مشاوره در جهت توسعه مجموعه، تعامل با کاربران کتابخانه، ارتقای علمی موسسه و حرکت در جهت چشم انداز کتابخانه طراحی شده است.
  10. Journal Editor Support: در این وب سایت خدمات پشتیبانی ویژه ای برای ویراستاران در نظر گرفته شده است که با استفاده از تعامل ویراستاران با سردبیران مجلات روش هایی برای به حداکثر رساندن ضریب تاثیر مجلات ارائه می شود.
  11. Routledge Open Research: یک پلتفرم دسترسی باز برای محققان حوزه علوم انسانی و علوم اجتماعی که با امکان انتشار مقالات به صورت امکان شرایط بررسی، نقد، اشتراک داده ها، تجزیه و تحلیل مجدد، بازبینی و دعوت توسط همتایان را فراهم می آورد.
  12. Researcher Services: امکان انتشار سریع تمامی متون محققان مانند مقالات، تک نوشته ها، مطالعات موردی، یادداشت های داده، یافته های کوچک و هر نوع اطلاعات علمی که ارزش بررسی و تجزیه و تحلیل علمی داشته باشد.
  13. Journal Author Support: یک وب سایت که سرشار از اطلاعات کاربردی و توصیه ها برای نویسندگان به منظور حمایت از آنها بوده و نویسندگان را در طی مسیر پژوهش با خود همراه می سازد.

روش دسترسی به منابع Taylor & Francis:

برای دسترسی به منابع بسیاری از ناشرین بین المللی، ۴ راه اصلی وجود دارد:

  1. منابع اپن اکسس موجود در وب سایت که براحتی برای کاربر قابل دانلود است.
  2. منابع هزینه ای که با استفاده از دسترسی دانشگاهی، موسسه ای که شما در آن تحصیل می کنید، قابل دانلود مستقیم از ناشر است.
  3. منابعی که می توانید بصورت رایگان با استفاده از DOI یا عنوان آن در بخش کتابخانه دیجیتال یابش” بصورت رایگان دانلود کنید.
  4. مدارک و مقاله و کتاب هایی که می توانید از طریق “یابش ریکوئست” درخواست موردی ثبت کنید تا همکاران ما با هزینه ای مناسب در اختیار شما قرار دهند.

 

وب سایت انتشارات تیلور اند فرانسیس

Taylor & Francis

منبع

https://taylorandfrancis.com/about

 

این پست چقدر برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵٫ تعداد امتیاز: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

اشتراک گذاری این مطلب: