انتشارات بین المللی کارگِر

همکار یابش - مثنوی2022-01-25بازدید 412
Posted on

انتشارات بین المللی کارگِر

معرفی انتشارات بین المللی کارگِر Karger Publishers

انتشارات کارگِر چیست؟

کارگِر یک ناشر بین المللی در زمینه نشر علوم پزشکی و پیراپزشکی است که هدف خود را خدمت به نیازهای اطلاعاتی جامعه علمی، محققان، پزشکان و بیماران می داند. این ناشر با تهیه و انتشار مجله ها و کتاب های علمی و  در حوزه علوم پزشکی گام مهمی در زمینه توسعه این علم در سطح جهان برداشته و یکی از معتبرترین ناشران این حوزه محسوب می شود.

تاریخچه انتشارات Karger:

انتشارات کارگِر فعالیت خود را از سال ۱۸۹۰ در برلین آلمان توسط خانواده کارگِر آغاز نمود و تا سال ۱۹۳۷ در این شهر به فعالیت خود ادامه داد. اولین مجله پزشکی این ناشر در سال ۱۸۹۳ با عنوان Dermatologische Zeitschrift منتشر شد که انتشار آن تا کنون نیز ادامه داشته است و آثار علمی افراد مشهوری همچون زیگموند فروید در این مجله به چاپ رسیده است.

در سال ۱۹۳۷ به دلیل فشار سیاسی رژیم نازی این شرکت دفتر خود را به بازل سوئیس منتقل کرده و تمامی نویسندگان و ویراستاران آلمانی خود را از دست داد. این امر منجر به تغییر روش مالکین این انتشارات شد و تمرکز آنها بر جهت بین المللی شدن فعالیت ها قرار گرفت و به همین دلیل اکثر عناوین و زبان های مجلات به لاتین تغییر یافت.

در طی سال های جنگ جهانی روند تهیه و تولید مقالات علمی در کارگِر متوقف نشد و این شرکت حتی با وجود اینکه امکان انتشار منابع علمی وجود نداشت مجلات را تولید و آنها را نگهداری می نمود و در سال های پس از جنگ در پی رشد سریع علم پزشکی این مجلات را برای محققان ارسال نموده و جامعه علمی را بهره مند می نمود.

در سال ۲۰۱۵ این انتشارات به مناسبت ۱۲۵ امین سالگرد تاسیس خود از مجموعه آرشیو الکترونیکی خود رونمایی کرد که شامل تمامی مجموعه های منتشر شده آن به استثنای تعداد بسیار اندکی بوده و محققان می توانند به راحتی به آرشیو این مجموعه دست یافته و تمامی منابع را مورد بررسی قرار دهند. این ناشر تا به امروز به فعالیت خود با قدرت ادامه داده و هم اکنون از معتبرترین ناشران در این زمینه محسوب می شود.

پوشش موضوعی انتشارات Karger:

پوشش موضوعی کاگِر همانطور که ذکر شد در حوزه علوم پزشکی و پیراپزشکی است که به صورت انحصاری به نشر مجلات و کتاب های علمی در این زمینه می پردازد و به طور کلی ۲۵ حوزه پزشکی را در ۲۰۰ تخصص تحت پوشش خود دارد. پوشش موضوعی این انتشارات به شرح زیر است:

علوم دارویی

منابع انتشارات Karger:

منابع علمی ارائه شده توسط کارگِر همچون سایر ناشران با توجه به نیاز مخاطبان به چند شکل عرضه می شود. کاگِر منابع اطلاعاتی خود را به اشکال زیر ارائه می دهد:
  1. مجلات: کارگِر هم اکنون بیش از ۱۰۰ عنوان مجله علمی را در حوزه پزشکی منتشر می نماید که طیف وسیعی از موضوعات پزشکی را شامل می شود که حاصل بیش از ۱۳۰ سال تلاش این انتشارات است. مجلات کارگِر به دو شیوه مبتنی بر اشتراک و دسترسی آزاد در دسترس کاربران قرار دارند.
  2. کتاب ها: پشتوانه عظیم کتاب های علمی در این انتشارات موجب فراهم آمدن آرشیو بسیار غنی از کتاب های حوزه ی پزشکی شده است. تاکنون بالغ بر ۹۰۰۰ عنوان کتاب و بیش از ۴۰ سری مجموعه کتاب، کتابچه های راهنما، تک نگاری ها و بسیاری کتاب های چاپی و الکترونیکی توسط این انتشارات تولید شود.
  3. پادکست ها: یکی دیگر از منابع اطلاعاتی این ناشر پادکست های آموزشی است که به منظور آگاهی رسانی برای پزشکان، محققان، دانشجویان و بیماران تولید می شوند. این پادکست ها در موضوعات مختلف در دسترس کاربران قرار دارند.
  4. دوره های آموزشی: مطالب دوره های آموزشی آنلاین این انتشارات در موضوعات مختلف برای اقشار گوناگون مانند پزشکان، محققان، دانشجویان و سایر افراد به صورت مبتنی بر اشتراک و رایگان در دسترس همه افراد قرار دارند.

محصولات و خدمات انتشارات Karger:

خدمات و محصولات کارگِر با توجه به نوع کاربر متفاوت بوده و برای هر قشری بسته به نیاز آن جامع خدمات منحصربفرد خود را دارد. بنابراین خدمات و محصولات کارگِر بر این اساس برای کاربران زیر به این شرح است:
  1. محققین: کارگِر برای تمامی محققین در هر مرحله از نیاز اطلاعاتی خود آمادگی ارائه خدمات دارد. محققین در مرحله تحقیق و بررسی اثر پژوهشی خود با مراجعه به وب سایت این ناشر می توانند به بیش از ۱۰۰ عنوان مجله در ۲۰۰ تخصص موضوعی و تعداد بیشماری کتاب الکترونیکی به صورت مبتنی بر اشتراک و دسترسی آزاد دست یافته و آنها را مورد مطالعه قرار دهند.
  2. نویسندگان: کلیه محققین و نویسندگان پس از نگارش متون علمی خود می توانند با ارائه آن به تیم هیئت تحریریه مقاله خود را در مجلات علمی مربوطه منتشر نمایند. کارگِر از ابتدا تا انتشار در کنار نویسندگان خواهد بود.
  3. متخصصان و پزشکان: کارگِر با ارائه اطلاعات و دستاوردهای علمی بروز به صورت مداوم همواره در حال شناسایی و پر کردن شکاف اطلاعاتی بین تحقیقات علمی و عملکرد پزشکان به منظور اثربخشی هرچه بیشتر درمان است.
  4. بیماران و حامیان آنها: این ناشر با تهیه و نشر متون علمی به زبان ساده همواره در راه آگاهی بخشی به بیماران و حامیان آنها بوده و آنها می توانند با مطالعه این متون آگاهی نسبی از بیماری خود و روند درمان بیابند.
  5. صنعت علوم پزشکی: منابع علمی منتشر شده توسط کارگِر همواره به دنبال یافتن پاسخ برای حل مشکلات درمانی و دارویی و پزشکی بوده تا جامعه پزشکی و صنعتی بهتر بتوانند در این جهت گام بردارند.
  6. کتابداران: متخصصان اطلاعاتی با مراجعه به وب سایت کارگِر می توانند به اطلاعات مفیدی مانند منابع دسترسی آزاد، هزینه های دسترسی، منابع اطلاعاتی موجود، داده های طبقه بندی شده، مدیریت داده ها و بسیاری موارد دیگر دست یابند.
  7. نمایندگان و کتابفروشی ها: این افراد می توانند با بستن قراردادهای کاری برای همکاری عمومی با این ناشر گام برداشته و در روند تهیه، توزیع، رویدادها، کمپین های تبلیغاتی و سایر فعالیت ها نقش داشته باشند.
  8. داوران علمی: کلیه افراد دارای تخصص در زمینه های موضوعی کارگِر می توانند در نقش داوری همتا در این انتشارات همکاری داشته و از قابل اعتماد بودن اطلاعات موجود اطمینان حاصل کنند.
  9. جوامع علمی: کلیه جوامع علمی همسو با فعالیت ها کارگِر می توانند متناسب با خدمات و اعضای خود با این ناشر در تعامل و همکاری باشند.

روش دسترسی به منابع Karger:

برای دسترسی به منابع بسیاری از ناشرین بین المللی ۴ راه اصلی وجود دارد:

  1. منابع اپن اکسس موجود در وب سایت که براحتی برای کاربر قابل دانلود است.
  2. منابع هزینه ای که با استفاده از دسترسی دانشگاهی، موسسه ای که شما در آن تحصیل می کنید، قابل دانلود مستقیم از ناشر است.
  3. منابعی که می توانید بصورت رایگان با استفاده از DOI یا عنوان آن در بخش  کتابخانه دیجیتال یابش” بصورت رایگان دانلود کنید.
  4. مدارک و مقاله و کتاب هایی که می توانید از طریق “یابش ریکوئست” درخواست موردی ثبت کنید تا همکاران ما با هزینه ای مناسب در اختیار شما قرار دهند.
منبع

این پست چقدر برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵٫ تعداد امتیاز: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

اشتراک گذاری این مطلب: