شبکه اجتماعی کسب و کار لینکدین

همکار یابش - مثنوی2022-01-29بازدید 345
Posted on

شبکه اجتماعی کسب و کار لینکدین

 

معرفی شبکه اجتماعی کسب و کار لینکدین linkedin

لینکدین بزرگترین شبکه اجتماعی حرفه ای در سطح جهان است که با عضویت بیش از ۸۱۰ میلیون کاربر در بیش از ۲۰۰ کشور در سطح دنیا مشغول فعالیت است. چشم انداز این شبکه اجتماعی ایجاد فرصت اقتصادی برابر برای تمامی صاحبان مهارت و حرفه در سطح جهان است که این امر را با متصل کردن متخصصان در سطح دنیا و به اشتراک گذاری دانش و مهارت آنان دنبال می کند.

فعالیت این شبکه به طور رسمی از سال ۲۰۰۳ آغاز شد و تا کنون توانسته است به یکی از موفق ترین شبکه های اجتماعی علمی در سطح دنیا تبدیل شود. در این شبکه اجتماعی کاربران با توجه به حوزه دانش و مهارت های خود در گروه های مشابه عضو شده و با به اشتراک گذاری دانش خود با دیگر اعضاء اقدام به بالا بردن سطح مهارت های خود می کنند.

همچنین علاوه بر عضویت فردی شرکت های دانش بنیان، کسب و کارهای نوظهور و فعالیت های دانش محور نیز می توانند به صورت جمعی و تحت اسم شرکت خود در این محیط فعالیت داشته و اقدام به معرفی کسب و کار خود کرده و به نوعی بازاریابی شبکه و اینترنتی خود را در این محیط انجام دهند و با دیگر رقبا و همکاران خود آشنا شوند. به همین دلیل این شبکه اجتماعی یک ابزار مناسب برای جذب مشتری و پیشرفت است.

فعالیت در لینکدین برای تمامی افرادی که صاحب دانش و مهارت هستند امکان پذیر اما دارای یک سری قوانین مخصوص به خود نیز است. به عنوان مثال در این شبکه اجتماعی امکان اشتراک گذاری مطالب سرگرمی و غیرعلمی وجود ندارد و کاربران موظف هستند محتواهای علمی و ارزشمند و با کیفیت را تولید کرده و اشتراک گذاری کنند.

طبق سازوکار لینکدین هر چقدر فعالیت های علمی فرد و یا شرکت دارای پروفایل بیشتر باشد امتیاز بالاتری نیز به اون تعلق گرفته و به مرور در صدر جستجوها قرار می گیرد که این امر برای معرفی و بازاریابی کسب وکارها و مهارت ها بسیار ارزشمند و مهم است. در نهایت فعالیت در این شبکه اجتماعی و به اشتراک گذاری فعالیت های علمی مانند مقالات و پژوهش های کاربران گامی مهم در جهت معرفی به جامعه علمی است.

 

 

 

این پست چقدر برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵٫ تعداد امتیاز: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

اشتراک گذاری این مطلب: