پایگاه اطلاعاتی پروجکت اقلیدس

همکار یابش - مثنوی2022-02-09بازدید 359
Posted on

پایگاه اطلاعاتی پروجکت اقلیدس

 

معرفی پایگاه اطلاعاتی پروجکت اقلیدس Project Euclid

پروژه اقلیدس در واقع یک پلتفرم آنلاین است که توسط کتابخانه دانشگاه کورنل به منظور انتشار مطالب علمی و نتایج پژوهش های حوزه ریاضیات شکل گرفت. این پروژه به منظور یاری رساندن به انتشارات کوچکی بود که اقدام به انتشار مجلات علمی در زمینه ریاضی و آمار می کردند ولی به دلیل افزایش هزینه های چاپ و نشر دیگر قادر به فعالیت نبودند.

کتابخانه دانشگاه کورنل به همراه انتشارات دانشگاه دوک پروژه اقلیدس را راه اندازی نمودند تا به عنوان بستری برای انتشار اینگونه مجلات علمی با هزینه بسیار پایین و حفظ استقلال انتشارات هر مجله اقدام به نشر مطالب علمی نمایند. پروژه اقلیدس با پشتیبانی مشترک کتابخانه ها و ناشران کوچک تاکنون میزبان بیش از ۷۰ درصد مقالات حوزه ریاضیات شده است.

از سال ۲۰۱۸ تا کنون بیش از یک میلیون و هشتصد هزار صفحه از مقالات علمی در دسترس کاربران این پایگاه اطلاعاتی قرار داده شده است. این پایگاه اطلاعاتی شامل مقالات مجله ها، تک نگاری ها، مقالات کنفرانس ها، نشست های علمی و کلیه منابع اطلاعاتی که در حوزه علوم ریاضیات نظری، کاربردی و آمار هستند می شود.

در حال حاضر این پایگاه اطلاعاتی میزبان بیش از ۱۰۰ عنوان مجله از سراسر جهان است که حدود ۸۰ درصد از مقالات آنها به صورت اپن اکسس در دسترس کاربران قرار دارند. این طیف وسیع از اشتراک مجلات امکان جستجو در بیش از ۲٫۵ میلیون صفحه از مطالب علمی را در زمینه ریاضی و آمار امکان پذیر ساخته است.

 

 

 

این پست چقدر برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵٫ تعداد امتیاز: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

اشتراک گذاری این مطلب: