پایگاه اطلاعاتی ساینتیفیک نت

همکار یابش - مثنوی2022-02-16بازدید 505
Posted on

پایگاه اطلاعاتی ساینتیفیک نت

معرفی پایگاه اطلاعاتی ساینتیفیک نت Scientific.Net

پایگاه اطلاعاتی ساینتیفیک نت چیست؟

Scientific.Net یک پایگاه اطلاعاتی است که در زمینه انتشار مجلات و مقالات کنفرانس های علمی، در زمینه علوم پایه و مهندسی فعالیت می کند. هدف این پایگاه تسهیل ارتباط بین دانشمندان و محققان و جامعه علمی در سطح دنیا است. کلیه فرایندهای ویرایش و انتشار مقالات در این پایگاه توسط یک سیستم آنلاین مدیریت و پشتیبانی می شود.

تاریخچه پایگاه اطلاعاتی Scientific.Net:

Scientific.Net فعالیت خود را از سال ۱۹۶۷ در سوئیس آغاز کرد و هم اکنون در این کشور و در سطح بین المللی مشغول به فعالیت است. این پایگاه یکی از منابع غنی آنلاین در زمینه ارائه متون علمی در حوزه های موضوعی علوم پایه و فنی و مهندسی است و در سطح جامعه علمی از اعتبار بالایی برخوردار است.Scientific.Net فعالیت خود را به صورت مداوم انجام می دهد و هر ساله در کنار هزاران مقاله و نشریه علمی دانشگاهی، کتاب های علمی، مجموعه مقالات کنفرانس ها، تک نگاری ها و مجموعه کتاب های موضوعی را منتشر و در دسترس کاربران خود قرار می دهد.

پوشش موضوعی پایگاه اطلاعاتی Scientific.Net:

پوشش موضوعی این پایگاه نسبت به دیگر پایگاه های اطلاعاتی اندکی محدودتر بوده ولی به صورت جامع تر ارائه می شود. این پایگاه بیشتر در زمینه علوم فنی و مهندسی و علوم پایه فعالیت خود را بر روی مجلات و کتاب های علمی انجام داده و مقالات و مجلات به روز دانشگاهی و علمی را در این زمینه ها منتشر می کند.

از موضوعات تحت پوشش این پایگاه به مواردی همچون مهندسی مکانیک، مهندسی مواد، مهندسی ساختمان، مهندسی الکترونیک، مهندسی عمران، مهندسی ساخت و ساز، مهندسی حمل و نقل، مهندسی صنایع، محیط زیست، علوم زیستی و پزشکی، علوم کامپیوتر، فناوری اطلاعات، علوم نانو و مهندسی شیمی می توان اشاره نمود.

منابع انتشارات Scientific.Net:

منابع منتشر شده توسط Scientific.Net به چند دسته تقسیم می شوند که عبارتند از:

  1. مقالات: مجموعه مقالات پژوهشی ارائه شده توسط این پایگاه در مجله های مختلف شامل بیش از ۱۵۰۰۰۰ مقاله از دانشمندان و محققان معتبر در سطح دنیا است که توسط این پایگاه در دسترس کاربران قرار گرفته اند. این مقالات شامل مقاله های پژوهشی و مقالات کنفرانس های علمی در حوزه های موضوعی پژوهشی در سطح دنیا هستند.
  2. کتاب ها: کتاب های Scientific.Net تا کنون بالغ بر ۱۵۰۰۰ عنوان بوده که هم به صورت چاپی و هم به صورت الکترونیکی منتشر شده اند. این کتاب ها در حوزه موضوعی ذکر شده به شکل تک نگاری ها، کتاب های تخصصی، مجموعه کتاب های موضوعی، کتاب های چکیده نامه ای و مجموعه های گذشته نگر هستند.

روش دسترسی به منابع Scientific.Net:

برای دسترسی به منابع بسیاری از ناشرین بین المللی، ۴ راه اصلی وجود دارد:

  1. منابع اپن اکسس موجود در وب سایت که براحتی برای کاربر قابل دانلود است.
  2. منابع هزینه ای که با استفاده از دسترسی دانشگاهی، موسسه ای که شما در آن تحصیل می کنید، قابل دانلود مستقیم از ناشر است.
  3. منابعی که می توانید بصورت رایگان با استفاده از DOI یا عنوان آن در بخش “ کتابخانه دیجیتال یابش” بصورت رایگان دانلود کنید.
  4. مدارک و مقاله و کتاب هایی که می توانید از طریق یابش ریکوئست” درخواست موردی ثبت کنید تا همکاران ما با هزینه ای مناسب در اختیار شما قرار دهند.

وب سایت پایگاه اطلاعاتی ساینتیفیک نت 

Scientific.Net

منبع

https://www.scientific.net/AboutUs

این پست چقدر برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵٫ تعداد امتیاز: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

اشتراک گذاری این مطلب: