سازمان استاندارد ملی روسیه

2022-07-27بازدید 824
Posted on

سازمان استاندارد ملی روسیه

تاریخچه استاندارد GOST

GOST  به مجموعه‌ای از استانداردهای فنی نگهداری شده توسط شورای استاندارد‌سازی، مترولوژی و صدور گواهینامه (EASC)، یک سازمان استاندارد منطقه‌ای که تحت حمایت کشورهای مشترک‌المنافع مستقل (CIS) فعالیت می‌کند، اشاره دارد. استانداردهایGOST  در اصل توسط دولت اتحاد جماهیر توسعه یافت. کلمه GOST مخفف برای استاندارد Gosudarstvenny است که به معنی استاندارد دولتی است.

تاریخچه استانداردهای ملی در اتحاد جماهیر شوروی را میِ‌توان به سال ۱۹۲۵ کشف کرد، زمانی که یک سازمان دولتی، که بعدها به عنوان “گوستاندارت” نامگذاری شد، به منظور نوشتن، به روز رسانی و انتشار استانداردها تاسیس شد. پس از جنگ جهانی دوم، برنامه استاندارد سازی ملی دچار یک تحول بزرگ شد. اولین استاندارد GOST استاندارد GOST 1 بود که در سال ۱۹۶۸ منتشر شد.

استاندارد GOST در حال حاضر

پس از فروپاشی شوروی، استانداردهای GOST وضعیت جدیدی از استانداردهای منطقه‌ای به دست آوردند. آنها اکنون توسط شورای استاندارد سازی آسیا، مترولوژی و صدور گواهینامه (EASC)، یک سازمان استاندارد که متعلق به کشورهای مشترک المنافع است، اداره می شوند.

در حال حاضر مجموعه‌ی استانداردهای GOST شامل بیش از ۲۰۰۰۰ عنوان است که به طور گسترده در فعالیت‌های انطباق در ۱۲ کشور استفاده می‌شوند. استانداردهای GOST به عنوان پایه قانونی برای برنامه‌های صدور گواهینامه‌های دولتی و خصوصی در سراسر کشورهای مستقل مشترک‌المنافع (CIS) است. و انرژی، نفت و گاز، حفاظت از محیط زیست، ساخت‌و‌ساز، حمل‌و‌نقل، مخابرات، معدن، پردازش مواد غذایی و سایر صنایع را پوشش می‌دهد.

کشورهای روسیه، بلاروس، مولداوی، قزاقستان، آذربایجان، ارمنستان، قرقیزستان، ازبکستان، تاجیکستان، گرجستان و ترکمنستان، همه و یا بخشی استانداردهای GOST را بعلاوه ی استانداردهای توسعه یافته ملی خود اتخاذ کرده‌اند.

ایست ویو بیش از بیست سال است که استانداردهای روسی را به مشتریان در سراسر جهان ارائه می دهد. (East View)

 

این پست چقدر برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵٫ تعداد امتیاز: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

اشتراک گذاری این مطلب: