اولین لیب استارتآپ؛ چگونه کسب و کار خود را راه اندازی کنیم؟

2016-07-04بازدید 1207
Posted on

اولین لیب استارتآپ؛ چگونه کسب و کار خود را راه اندازی کنیم؟

امرزوه دغدغه بسیاری از فارغ التحصیلان دانشگاهی مسئله ی کسب و کار و ایجاد درآمد می باشد. سیستم آموزشی مرسوم دانشگاهی فقط برای خود وظیفه ی آموزش و پژوهش قائل است.
اگر چه بحث ها و آموزش های کارآفرینی بمراتب بسیار بیشتری از  سال ۱۳۸۹ که بحث کارآفرینی در دانشگاه کلید خورد، فراگیرتر شده است ولی با این حال بدلیل عدم رسمیت، باندازه ی کافی برای دانشجویان و فارغ التحصیلان ما، مهارت ها و روش تفکری کارآفرینانه شناخته شده نیست.

Logo

یابش برای اشاعه ی بحث های کارآفرینی سالیانیست تلاش می کند و وظیفه ی اجتماعی خود می داند که به یاری دوستان جوان، مشتاق و خلاق در اندازه وُسع امکاناتی خود بپردازد.

هم اینک با وسعت نظر کتابخانه ی مرکزی دانشگاه شهید بهشتی فرصتی پدید آمده است تا بتوانیم همراه با “ادکا” و دوستان جوان رشته ی کتابداری و علم اطلاعات دور هم به کسب عملی روش های کارآفرینی و تمارین مربوطه بپردازیم.
دراین کارگاه در ابتدا ۳ ابزار اولیه و اساسی کارآفرینی شامل تلاشگری، قدرتمندی و رهبری را به بحث می گذاریم زیر شاخه های هر کدام را توضیح می دهیم و در ادامه به فرآیند راه اندازی یک کسب و کار اشاره خواهیم کرد و گام های تمرینی اولیه در کارگاه بررسی و برای کارگاه بعدی یکسری تمارین عملی ارائه خواهد شد.
انتظار ما اینست که شاید در پایان این سری کارگاه ها(شاید ۱۰ کارگاه سه ساعته بطول بیانجامد) شاهد تولد چندین استارت آپ کتابدارانه و کتابخانه ای توسط شرکت کنندگان باشیم. البته از ارزش های اصلی ما جاری شدن تفکر کارآفرینی در بین افراد خواهد بود چرا که اعتقاد داریم افرادی با مهارت های کارآفرینی حتی در  مشاغل استخدامی هم موفق تر ظاهر خواهند شد.
مباحثی در گروه تلگرامی “کتابداران ۲.۰ ” بصورت پراکنده و در مجله ی “کتابدار ۲.۰” نیز منتشر کرده ایم این کارگاه در پی عمق بخشی و یکپارچه سازی این آموزش هاست.

——————————————————
LibStartUp
چگونه کسب و کار خود را راه اندازی کنیم؟

فعلاَ سه ابزار اولیه
اولین کارگاه از سری کارگاه های کارآفرینی در کتابداری و علم اطلاعات
حسین حیدری – مدیر یابش
۲ شنبه ۲۱ تیرماه-ساعت ۱۰ تا ۱۳
مکان: دانشگاه شهید بهشتی کتابخانه مرکزی
رزرو رایگان :
۰۲۱-۲۹۹۰۳۲۰۴
۰۹۱۹۸۲۹۸۰۴۶

SBU adkayabesh

این پست چقدر برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵٫ تعداد امتیاز: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

اشتراک گذاری این مطلب: