وب سایت صندوق بین المللی پول (آی ام اف)

همکار یابش - مثنوی2021-01-23بازدید 2556
Posted on

وب سایت صندوق بین المللی پول (آی ام اف)

معرفی وب سایت اطلاعاتی International Monetary Fund

صندوق بین المللی پول سازمانی متشکل از ۱۹۰ کشور است که برای تقویت همکاری های پولی جهانی ، تأمین ثبات مالی ، تسهیل تجارت بین المللی ، ترویج اشتغال بالا و رشد اقتصادی پایدار و کاهش فقر در سراسر جهان تلاش می کند. صندوق بین المللی پول در سال ۱۹۴۵ ایجاد شده است و هدف اصلی صندوق بین المللی پول اطمینان از ثبات سیستم پولی بین المللی است. ماموریت اساسی صندوق بین المللی پول اطمینان از ثبات سیستم پولی بین المللی است. این کار را به سه روش انجام می دهد: پیگیری اقتصاد جهانی و اقتصاد کشورهای عضو. اعطای وام به کشورهایی که مشکل تراز پرداخت دارند و کمک عملی به کشورهایی که عضو این صندوق هستند.

صندوق بین المللی پول بر سیستم پولی بین المللی نظارت دارد و سیاست های اقتصادی و مالی ۱۹۰ کشور عضو خود را رصد می کند. به عنوان بخشی از این فرایند، که هم در سطح جهانی و هم در کشورهای جداگانه صورت می گیرد، صندوق بین المللی پول خطرات احتمالی ثبات را بررسی کرده و در مورد تعدیل سیاست های لازم راهکارهای لازم را توصیه می کند. صندوق بین المللی پول با ارائه وام هایی به کشورهای عضو که با مشکلات واقعی یا بالقوه تراز پرداخت روبرو هستند کمک می کند تا به آنها در بازسازی ذخایر بین المللی، تثبیت ارزهای خود، ادامه پرداخت برای واردات و بازگرداندن شرایط رشد اقتصادی قوی کمک کند و در عین حال مشکلات اساسی آنها را اصلاح می کند.

صندوق بین المللی پول برای مدرنیزه کردن سیاست ها و نهادهای اقتصادی خود و آموزش مردم خود با دولت های سراسر جهان همکاری می کند. این مسئله به کشورهای عضو کمک می کند اقتصاد خود را تقویت کنند، رشد اقتصادی را بهبود بخشند و شغل های جدید ایجاد کنند.

منبع

https://www.imf.org/en/About

 

برای درخواست موردی هر یک از داده های مورد نیاز این پایگاه به کتابخانه دیجیتال یابش مراجعه نمایید

http://yabesh.ir/request

 

 

این پست چقدر برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵٫ تعداد امتیاز: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

اشتراک گذاری این مطلب: