انجمن مهندسین عمران آمریکا

همکار یابش - مثنوی2021-07-07بازدید 1508
Posted on

انجمن مهندسین عمران آمریکا

معرفی انتشارات انجمن مهندسین عمران آمریکا ASCE

 

انجمن مهندسین عمران آمریکا چیست؟

انجمن مهندسی عمران آمریکا بزرگترین نهاد حرفه ای در زمینه مهندسی عمران در سطح دنیا است که با هدف پیشبرد حرفه مهندسی عمران در جهت محافظت از سلامتی، ایمنی و پایداری افراد فعالیت می نماید. این انجمن با ارائه منابع علمی به صورت مجلات، کتاب ها و ارائه دوره های آموزشی و برگزاری کنفرانس های علمی به پیشبرد حرفه ای این دانش در سطح دنیا یاری می رساند.

تاریخچه ASCE:

در سال ۱۸۵۲ دوازده مهندس عمران در شهر نیویورک گردهم آمدند تا با الگوگیری از انجمن مهندسی عمران بریتانیا انجمن ویژه خود را در آمریکا تاسیس نمایند. این افراد در همان سال هسته اولیه انجمن مهندسین عمران آمریکا را تشکیل دادند و در سال ۱۸۶۸ نام  American Society of Civil Engineers  را برای خود برگزیدند. نورا استانتون بارنی یکی از اولین زنانی بود که در ایالت متحده آمریکا توانست مدرک مهندسی عمران خود را دریافت کرده و به عنوان یکی از جوان ترین اعضا انجمن مهندسین عمران آمریکا معرفی شود.

ASCE در حال حاضر دارای بیش از ۱۵۰ هزار عضو از ۱۷۷ کشور در سطح دنیا است و از لحاظ سابقه فعالیت قدیمی ترین انجمن مهندسی در سطح دنیا محسوب می شود. این انجمن هدف خود را حمایت و پشتیبانی از مهندسان عمران در سطح دنیا می داند و سعی دارد با حفظ ارزش های آنان ایمنی و رفاه عمومی را افزایش دهد. دستاوردهای این انجمن بیشترین تاثیر خود را در قرن بیستم در جهان داشته اند. دستاوردهای فنی و مهندسی این انجمن ترکیبی از دانش، شجاعت و الهام از طبیعت هستند.

منابع انتشارات ASCE:

از مهمترین فعالیت های این انجمن بخش انتشارات آن است که اقدام به انتشار مقالات حرفه ای، مجلات تخصصی، کتاب های الکترونیکی و استانداردهای مرتبط با این حوزه می نماید. وب سایت این انجمن یکی از بزرگترین کتابخانه های الکترونیکی در این حوزه در سطح دنیا است که منابعی مانند جدیدترین مقالات ژورنال ها، مقالات کنفرانس ها، کتاب های الکترونیکی و منابعی از این قبیل را دارا است. همچنین این انجمن با همکاری اعضای متخصص خود اقدام به تدوین و انتشار استانداردهای معتبر در این زمینه می نماید. کاربران می توانند در زمینه موضوعات مربوط به مهندسی عمران استانداردهای مورد نیاز خود را از این انجمن درخواست کرده و با پرداخت هزینه مورد نظر با استانداردها دسترسی یابند. منابع انتشارات ASCE عبارتند از:

  1. مجلات پژوهشی: این انجمن طیف گسترده ای از موضوعات مهندسی عمران را در بیش از ۴۰ مجله پژوهشی ارائه می دهد. این مجلات شامل برترین و معتبرترین مقالات موضوعی در زمینه علوم مربوطه هستند که توسط محققین و نویسندگان برجسته در مهندسی عمران در سطح دنیا ارائه می شوند. پوشش موضوعی این مجلات شامل مهندسی محیط زیست و منابع آب، مهندسی سازه، مهندسی حمل و نقل و توسعه شهری، مهندسی ساخت و ساز، مهندسی ژئوتکنیک، مهندسی نقشه برداری، خطوط لوله، مهندسی بنادر و سواحل و سایر موارد هستند.
  2. کتاب ها: ASCE تا به حال بیش از ۴۶۰ عنوان کتاب را در موضوعات ذکر شده در بخش مجلات منتشر کرده است. این کتاب ها توسط نویسندگان و محققین برجسته در سطح دنیا نوشته شده و منتشر می شوند. کتاب ها به صورت الکترونیکی و از طریق پلتفرم آنلاین ASCE ارائه می شوند و در دسترس کاربران قرار می گیرند.
  3. مجلات ترویجی: این نوع از مجلات ارائه شده توسط ASCE به طور معمول شامل مقالات ارائه شده در کنفرانس ها و مقالات مروری هستند که توسط محققین مهندسی عمران ارائه شده و از لحاظ اعتبار دارای رتبه پایین تری نسبت به مجلات پژوهشی قرار دارند. انجمن مهندسین عمران آمریکا بیش از ۸۵۰ مجموعه مقالات تا به حال منتشر کرده است.
  4. استانداردها: ASCE مجموعه استانداردهایی را به عنوان راهنمای فعالیت سایر مهندسان عمران در سطح دنیا منتشر می نماید که دارای ارزش علمی و حرفه ای بسیار بالایی برای جامعه مهندسی هستند. استانداردها به نوعی دستورالعمل های حرفه ای برای فعالیت های عمرانی هستند تا از بروز خطاها در امور مهندسی پیشگیری نمایند. در حال حاضر ASCE دارای بیش از ۱۵۰ مجموعه استاندارد است.
  5. ویدئوها: مجموعه ویدئوهای آموزشی و مصاحبه های علمی و بررسی های نوآوری های روز دنیا در زمینه مهندسی عمران یکی دیگر از منابعی است که توسط انجمن مهندسین عمران به منظور آگاهی رسانی و آموزش حرفه ای ارائه می شود.
  6. اینفوگرافی ها: یکی از نوآوری ها انتشارات ASCE ارائه اینفوگرافی های علمی در زمینه علوم روز مهندسی عمران است که به وسیله یک تصویر اطلاعات بسیاری را در مدت زمان کوتاهی با کاربر ارائه می دهد. اینفوگرافی ها در موضوع های ذکر شده به تفکیک ارائه شده و اطلاعات بسیاری را به گردش در می آورند.

نمونه اینفوگرافی ASCE

روش دسترسی به منابع انتشارات انجمن مهندسین عمران:

برای دسترسی به منابع بسیاری از ناشرین بین المللی، ۴ راه اصلی وجود دارد:

  1. منابع اپن اکسس موجود در وب سایت که براحتی برای کاربر قابل دانلود است.
  2. منابع هزینه ای که با استفاده از دسترسی دانشگاهی، موسسه ای که شما در آن تحصیل می کنید، قابل دانلود مستقیم از ناشر است.
  3. منابعی که می توانید بصورت رایگان با استفاده از DOI یا عنوان آن در بخش  کتابخانه دیجیتال یابش” بصورت رایگان دانلود کنید.
  4. مدارک و مقاله و کتاب هایی که می توانید از طریق یابش ریکوئست” درخواست موردی ثبت کنید تا همکاران ما با هزینه ای مناسب در اختیار شما قرار دهند.

 

وب سایت انجمن مهندسین عمران آمریکا

ASCE

 

منبع

https://www.asce.org/about

این پست چقدر برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵٫ تعداد امتیاز: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

اشتراک گذاری این مطلب: