انجمن گیاه شناسی آمریکا BSA

همکار یابش - مثنوی2022-01-09بازدید 339
Posted on

انجمن گیاه شناسی آمریکا BSA

 

معرفی انجمن گیاه شناسی آمریکا BSA

 Botanical Society of America

انجمن گیاه شناسی آمریکا از سال ۱۸۹۳ با هدف مطالعه و تحقیق در حوزه گیاهشناسی فعالیت خود را آغاز کرد. این انجمن تحقیقات خود را در زمینه های گوناگونی در حوزه گیاه شناسی مانند عملکرد، توسعه، تنوع، تولید مثل، تکامل و استفاده از گیاهان و تعامل آنها در زیست کره انجام میدهد.

اهداف انجمن عبارتند از: حفظ و ارائه آموزش رسمی و غیررسمی بهبود یافته در مورد گیاهان، تشویق تحقیقات پایه گیاهی، ارائه پژوهش های تخصصی، انتشار نتایج پژوهش ها در مورد گیاهان و اکوسیستم، و تقویت ارتباط در جامعه حرفه ای گیاه شناسی و بین گیاه شناسان  از طریق انتشار نتایج علمی، برگزاری جلسات و کمیته های تخصصی در زمینه گیاه شناسی و بسیاری فعالیت های است.

انجمن گیاه شناسی آمریکا یکی از بزرگترین انجمن های جهان است که به مطالعه در حوزه گیاه پزشکی می پردازد. این انجمن در همه زمینه های زیست شناسی گیاهی از جمله رشد، فیزیولوژی، زیست شناسی تولیدمثلی، تکامل، فیکولوژی، ژنتیک، قارچ شناسی، بوم شناسی، سیستماتیک و زیست شناسی مولکولی پژوهش های خود را منتشر می نماید.

در حال حاضر این انجمن با انتشار چندین مجله در این حوزه یکی از معتبرترین منابع اطلاعاتی حوزه گیاه شناسی است. از مجلات منتشر شده این انجمن می توان به مجله American Journal of Botany (AJB) با عنوان مجله آمریکایی گیاه شناسی با موضوع زیست شناسی گیاهان، مجله Applications in Plant Sciences (APPS) با عنوان برنامه های کاربردی در علوم گیاهی که یک مجله اپن اکسس بوده و در همه زمینه های علوم گیاهی از جمله ژنتیک، ساختار، عملکرد، توسعه، تکامل، سیستماتیک اقدام به انتشار مقالات می نماید. 

 

 

این پست چقدر برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵٫ تعداد امتیاز: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

اشتراک گذاری این مطلب: