پایگاه های اطلاعاتی اکسس (مک گراوهیل)

همکار یابش - مثنوی۱۴۰۳-۰۲-۱۰بازدید ۶۴
Posted on

پایگاه های اطلاعاتی اکسس (مک گراوهیل)

معرفی مجموعه پایگاه های اطلاعاتی اکسس از مک گراوهیل

مک گراوهیل چیست؟

مک گراوهیل یک شرکت پیشرو در زمینه آموزش جهانی است که ماموریت خود را تسهیل امر یادگیری با حفظ تمامی ارزش های آن در سطح دنیا برای تمامی افراد می داند. پلتفرم های دیجیتال مک گراوهیل به وسیله ارائه محتواهای علمی با کیفیت در حوزه های علوم پزشکی، علوم مهندسی و علوم انسانی و با استفاده از ابزارهای مختلف سبک های آموزشی نوینی را به منظور یادگیری سریع و منعطف ارائه داده است.

این شرکت آموزشی منابع اطلاعاتی خود را به صورت کتاب های الکترونیکی، متون علمی، منابع چند رسانه ای، پرسش ها و آزمون های تخصصی در موضوع های متنوع برای کاربران ارائه می دهد. مک گراوهیل بیش از ۱۳۰ سال است که به صورت مداوم در حال تغییر و پاسخگویی به نیاز کاربران بوده و با حمایت از تلاش های علمی آنها منابع اطلاعاتی مورد نیاز را در دسترس افراد قرار می دهد. این شرکت هدف خود را تهیه و به اشتراک گذاری با کیفیت ترین، در دسترس ترین و مقرون به صرفه ترین راه حل های موجود برای آموزش حرفه ای و عالی می داند.

تاریخچه مک گراوهیل:

دو شرکت انتشاراتی مک و گراوهیل که هر کدام فعالیت های جداگانه خود را داشتند در سال ۱۹۱۷ با یکدیگر ادغام شدند. آنها به فعالیت های انتشاراتی خود ادامه داده و در سال ۱۹۸۹ اولیت سیستم انتشار کامپیوتری را راه اندازی نمودند. این سیستم به معلمان کالج ها اجازه می داد تا کتاب های درسی مورد نیاز خود را به صورت کامپیوتری انتخاب و سفارش دهند. مک گراوهیل در سال ۲۰۰۹ یک پلتفرم آموزشی و یادگیری تمام دیجیتال برای آموزش عالی با نام McGraw Hill Connect راه اندازی نمود که در عرض چند ماه تعداد کاربران آن به چند میلیون رسید.

در سال ۲۰۱۵ این شرکت به منظور کاهش هزینه آموزشی دانشجویان شروع به ارائه منابع اطلاعاتی دیجیتال در پلتفرم access نمود و توانست به موفقیت های چشمگیری دست یابد. در سال ۲۰۲۱ این شرکت در جهت توسعه فعالیت های اطلاعاتی خود یک شرکت یادگیری تطبیقی و یک توسعه دهنده پلتفرم آموزش آنلاین و یک شرکت شتاب دهنده آموزش را خریداری کرده و به صورت همه جانبه در امر آموزش دیجیتال فعالیت نمود. مک گراوهیل در سال ۲۰۲۲ با ارائه اپلیکیشن اکسس خود، ابزار یادگیری شخصی را ارائه کرده و امکان مطالعه و آموزش را در هر زمان و مکان ایجاد نمود.

کاربران مک گراوهیل:

به طور کلی تمامی افرادی که در حوزه علوم پزشکی، پیراپزشکی و بهداشت مشغول به فعالیت هستند می توانند از کاربران بالقوه این پایگاه اطلاعاتی باشند.McGraw Hill برای تمامی کاربران از جمله دانشجویان پزشکی، کارمندان مراکز بهداشتی و پزشکی، دانشجویان داروسازی، متخصصان بالینی، دانشکده ها و مراکز علمی و درمانی و سایر افراد منابع اطلاعاتی تخصصی و ویژه ای دارد.

پلتفرم اکسس مک گرواهیل چیست؟

پلتفرم  access، مک گرواهیل یک کتابخانه آنلاین پزشکی است که منابع و راه حل های یادگیری تعاملی را توسط معتبرترین پزشکان برای دانشجویان فراهم آورده است. منابع موجود در این پلتفرم در موضوع های متنوع پزشکی منتشر می شود، همچنین منابع آموزشی آن به صورت کتاب های درسی، فیلم های آموزشی، متون آموزشی، روش های درمانی مبتنی بر شواهد و پرسش و پاسخ های علمی است.

منابع موجود در اکسس به ۲ دسته کلی تقسیم می شوند که عبارتند از:

  1. منابع یادگیری و مطالعه: این دسته از منابع اطلاعاتی به منظور آموزش دانشجویان و بروزرسانی دانش پزشکان ارائه می شود.منابع این دسته شامل کتاب های درسی، فیلم های آموزشی، پادکست ها، سوالات تخصصی، موارد درمانی آموزشی، فلش کارت ها، اینفوگرافیکها و ماژول های آناتومی هستند.
  2. منابع بالینی: این دسته از منابع در زمینه درمان کاربرد داشته و در زمان های حساس توسط پزشکان مورد استفاده قرار گرفته و روش های درمان هر بیماری را بررسی می نماید. این منابع شامل ابزار تشخیص افتراقی، ویدئوهای رویه ای، منابع مرجع سریع، پایگاه های دارویی و جزوات آموزشی بیماران هستند.

پایگاه های اطلاعاتی پلتفرم اکسس:

پلتفرم اکسس مجموعه ای از ۱۷ پایگاه اطلاعاتی و ۸ مجموعه اطلاعاتی در حوزه علوم پزشکی است که هر کدام از پایگاه بر روی یک موضوع و رشته پزشکی تمرکز نموده و منابع اطلاعاتی گوناگونی را عرضه می نمایند. پایگاه های اطلاعاتی پلتفرم اکسس یک طیف گسترده از منابع اطلاعاتی را دارند، در صورتی که مجموعه های اطلاعاتی اکسس دارای محتواهای محدودتر و تخصصی تری هستند. پایگاه های اطلاعاتی پلتفرم اکسس همگی دارای اعتبار زیادی در جامعه علمی هستند و کاربران بسیاری دارند. پایگاه های اطلاعاتی پلتفرم اکسس عبارتند از:

  1. Access Anesthesiology: این پایگاه اطلاعاتی از مجموعه McGraw Hill با رویکرد جدیدی به بررسی و تحقیق و ارائه منابع آموزشی در حوزه بیهوشی و هوشبری می پردازد و طیف وسیعی از اصول اولیه تا محتوای تخصصی را پوشش می دهد. منابع این پایگاه شامل کتابهای درسی، فیلم های آموزشی، آزمون های تخصصی، روش های تمرین، پایگاه داده دارویی و موارد آموزشی مبتنی بر شواهد است. در اکسس آنستزیولوژی بیش از ۳۸۰۰ پرسش و پاسخ و ۱۰۰ مورد روش درمانی مبتنی بر شواهد وجود دارد.
  2. Access APN: این پایگاه یک منبع آنلاین جامع از مجموعه مک گرواهیل است که به آموزش دانشجویان پرستار می پردازد و دارای طیف وسیعی از محتوای آموزشی شامل برنامه های درسی ویژه پرستاری حرفه ای، پرستاری بالینی، پرستاری بیهوشی، ماما پرستار و پرستار دستیار پزشک است.
  3. Access Artmed: اکسس آرتمد نیز یکی دیگر از پایگاه های مک گراوهیل است که در زمینه پاتوفیزیولوژی بیماران فعالیت می کند. این پایگاه نیز شامل منابع اطلاعاتی همچون منابع مرجع، ویدئوهای آموزشی و روش های درمانی است.
  4. Access Biomedical Science: اکسس بیومدیکال ساینس یک منبع آنلاین جامع از مجموعه مک گراوهیل است که برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری و محققان حوزه پزشکی است. محتوای تخصصی این پایگاه به صورت مداوم بروزرسانی شده و حوزه های بهداشت عمومی، فارماکولوژی، مهندسی زیست پزشکی، سم شناسی، علوم اعصاب، بیوانفورماتیک و سایر موارد را پوشش می دهد. این پایگاه شامل کتاب های آموزشی و پرسش و پاسخ های تخصصی است.
  5. Access Cardiology: اکسس کاردیولوژی از McGraw Hill به بررسی جدیدترین استانداردهای مراقبتی، تحقیق ها و آزمایش های بالینی در زمینه قلب و عروق، قلب و عروق مداخله ای و الکتروفیزیولوژی می پردازد. این پایگاه اطلاعاتی بسیار معتبر بوده و تمامی منابع اطلاعاتی موجود در آن توسط یک هیئت ۵ نفره از بهترین متخصصان دانشگاهی بررسی و سپس منتشر می شوند. منابع اطلاعاتی اکسس کاردیولوژی شامل کتاب های موضوعی، مجموعه صداهای قلب، منابع مرجع سریع، ویدئوهای آموزشی، تصاویر با کیفیت بالا، روش های درمانی مبتنی بر شواهد، پایگاه داده دارویی و منابع آموزشی بیماران به چند زبان است.
  6. Access Dermatology: اکسس درماتولوژی از مجموعه مک گراوهیل یک منبع جامع برای پزشکان و ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی از جمله دانشجویان پزشکی پوست، دستیاران پوست، متخصصان پوست، آنکولوژیست ها و متخصصان بیماری های عفونی است. این پایگاه شامل تمامی اطلاعات ضروری برای تصمیم گیری های بالینی بوده و دامنه کاملی از بیماری های پوستی را پوشش می دهد. منابع مرجع، ویدئوها و تصاویر آموزشی و موارد درمانی مبتنی بر شواهد از جمله منابع اطلاعاتی موجود در این پایگاه اطلاعاتی هستند.
  7. Access Emergency Medicine: این پایگاه اطلاعاتی از مک گراوهیل به رفع نیازهای اطلاعاتی فوری بخش اورژانس می پردازد. این منبع جامع پزشکی به صورت مرتب بروزرسانی شده و پاسخ های تشخیصی و درمانی سریع را برای طیف گسترده ای از بیماری های اورژانسی مانند اختلالات عصبی، اطفال، مسمومیت و تروما ارائه می دهد. منابع اطلاعاتی موجود در این پایگاه شامل کتاب های درسی، پایگاه داده دارویی به دو زبان انگلیسی و اسپانیایی، منابع آموزشی بیماران و منابع آموزشی کارورزی است.
  8. Access HemOnc: این منبع آنلاین و تخصصی از مک گراوهیل طیف کامل هماتولوژی و آنکولوژی از اصول اولیه تا محتوای تخصصی را پوشش می دهد. منابع اطلاعاتی آن شامل کتابهای درسی در حوزه خون شناسی و منابع تخصصی برای کمک به تشخیص سریع سه سرطان اصلی خون یعنی لوسمی، لنفوم و میلوما است.
  9. AccessMedicine: اکسس مدیسین یک منبع آنلاین، معتبر و قابل اعتماد است که منابع اطلاعاتی مختلف و مورد نیاز را برای دانشجویان پزشکی، دستیاران پزشکان و پرستاران فراهم می آورد. این پایگاه به کاربران خود این امکان را می دهد تا دانش پزشکی خود را تقویت کرده و بروزرسانی نمایند. این پایگاه شامل یک کتابخانه چند رسانه ای بسیار گسترده است که مجموعه ای منحصر به فرد از ویدئوهای معاینه ای و رویه ای، ماژول های ایمنی بیمار، فایل های صوتی و انیمیشن های آموزشی است. کتابهای درسی، بیش از ۱۰۰۰ ابزار تشخیص افتراقی، منابع مرجع سریع، دستورالعمل های مراقبت های اولیه، تست های تشخیص، بررسی های مختصر و خلاصه ای از جدیدترین مطالعات پزشکی، پایگاه داده دارویی، اینفوگرافی های آموزشی، ده ها هزار تصویر آموزشی و بسیاری موارد دیگر منابع اطلاعاتی هستند که توسط این پایگاه ارائه می شوند.
  10. Access Medicina: برخی از منابع اطلاعاتی موجود در اکسس مدیسین در این پایگاه به زبان اسپانیایی برای کاربران اسپانیایی زبان ارائه می شود. در واقع اکسس مدیسین و اکسس مدیسینا با یک پوشش موضوعی ولی به دو زبان مجزا هستند.
  11. AccessNeurology: اکسس نئورولوژی یک منبع آنلاین و جامع در زمینه ارائه تحقیقات و منابع آموزشی مغز و اعصاب است. این پایگاه منابع اطلاعاتی عصب شناسی را از اصول اولیه تا محتوای تخصصی پوشش می دهد. کتاب های درسی و آموزشی، منابع مرجع سریع، ویدئوهای آموزشی، موراد درمانی مبتنی بر شواهد و موردهای مطالعاتی از منابع اطلاعاتی است که توسط این پایگاه ارائه می شوند.
  12. AccessObGyn: اکسس اوبجین با یک رویکرد علمی جدید علوم زنان و زایمان و مامایی را مورد بررسی قرار می دهد. این پایگاه با ارائه منابع علمی خود همچون کتاب های درسی و آموزشی، ویدئوهای آموزشی، موارد سونوگرافی، انیمیشن های آموزشی و موردهای مطالعاتی به کاربران خود کمک می کند مهارت های علمی خود را افزایش داده و دانش تخصصی آنها را بروزرسانی نماید.
  13. AccessPediatrics: اکسس پدیاتریک به طور جامع کلیه تخصص های نوزادان، اطفال و نوجوانان را پوشش داده و دسترسی فوری به اطلاعات ضروری برای تکمیل ارزیابی، تصمیم گیری درمان و روند درمان را به وسیله ارائه اطلاعات قابل اعتماد و غنی از محتوا را امکان پذیر می سازد. کتاب های درسی و آموزشی، منابع مرجع سریع، ویدئوها و انیمیشن های آموزشی، موارد مطالعاتی و روش های درمانی از منابعی هستند که توسط این پایگاه ارائه می شوند.
  14. AccessPharmacy: اکسس فارمسی برای پاسخگویی به تقاضاهای روز افزون اطلاعات در زمینه دانش در حال تغییر داروسازی طراحی شده است. این منبع یک داروخانه جامع، غنی از محتوا و آنلاین است که به کاربران اجازه می دهد تا منابع پیشرو داروخانه ای، برنامه های درسی، داروهای جدید و مکمل ها را بررسی نمایند. اکسس فارمسی امکان دسترسی به کتاب های درسی، پرسش و پاسخ های علمی، ویدئوهای آموزشی و سر مقاله های حوزه داروسازی را فراهم می آورد. در این پایگاه بیش از ۱۰۰۰۰ پرسش و پاسخ علمی، اطلاعات بیش از ۲۰۰ داروی برتر، بیش از ۳۰۰ فلش کارت آموزشی، اطلاعات بیش از ۳۰۰ داروی متداول که بیشترین تجویز را دارند و همچنین اطلاعات بیش از ۱۱۰۰ مکمل وجود دارد.
  15. AccessPhysiotherapy: اکسس فیزیوتراپی به صورت انحصاری به مطالعه، آموزش و تمرین فیزیوتراپی می پردازد. کتاب های درسی فیزیوتراپی، ویدئوهای تمرین، گالری تصاویر آموزشی، ابزارهای خود ارزیابی، منابع مرجع سریع و موارد مطالعه موردی منابع اطلاعاتی هستند که توسط این پایگاه ارائه می شوند.
  16. AccessSurgery: اکسس سرجری بعد کاملا جدیدی از آموزش جراحی و عملکرد بالینی را به کاربران ارائه می دهد. این منبع جراحی آنلاین به طور منظم بروزرسانی شده و با پاسخ های سریع به سوالات جراحی دانش پزشکی کاربران را افزایش می دهد. ویدئوهای آموزشی، منابع مرجع سریع، مطالعات موردی و پرسش و پاسخ های علمی منابعی اطلاعاتی هستند که توسط این پایگاه ارائه می شوند.
  17. AccessWorldMed: اکسس ورلد مد منابع اطلاعاتی و آموزشی کاربران را با توجه به نیازهای بومی و منطقه ای آنان ارائه می دهد. این پایگاه با ارائه کتابهای درسی برتر در سطح دنیا، فلش کارت های آموزشی، سوالات مروری، محتواهای چند رسانه ای جذاب مانند ویدئوها و انیمیشن های آموزشی طیف متنوعی از منابع آموزشی بر اساس منطقه و حوزه پزشکی فراهم آورده است.

مجموعه های اطلاعاتی پلتفرم اکسس:

  1. Case Files Collection: این مجموعه اطلاعاتی پرفروش ترین محتواهای اطلاعاتی موجود در مک گراوهیل را ارائه می دهد. این مجموعه به دانشجویان و دانش آموزان کمک می کند تا مفاهیم علوم پایه و پزشکی بالینی را آموخته و به کار گیرند. این مجموعه اطلاعاتی منابع اطلاعاتی مورد نیاز کاربران را از ۲۳ سری کتاب جمع آوری کرده و به صورت مداوم نیز بروزرسانی می کند.
  2. Clinical Sports Medicineاین مجموعه به بررسی مسائل پزشکی ورزشی می پردازد و شامل کتاب world-leading Brukner & Khan’s Clinical Sports Medicine است که یک منبع علمی ضروری و برای پزشکان و دانشجویان این حوزه پزشکی به شمار می آید. این کتاب توسط یک تیم تخصصی متشکل از بیش از ۱۲۰ نویسنده از ۱۹ کشور جهان نوشته شده است و موضوعات مهمی همچون مرگ ناگهانی در ورزش، درد لگن، مدیریت پارگی همسترینگ، مراقبت های اضطراری جانبی و جدیدترین یافته ها در علم درد را بررسی می نماید. همچنین این مجموعه شامل بیش از ۴۰ ویدئوی آموزشی است که روش های معاینه پا، تزریق لگن، ارزیابی اولیه بیومکانیکی و موارد دیگر را آموزش می دهد.
  3. F.A. Davis Physiotherapy: این مجموعه جامع ترین مجموعه دیجیتالی موجود برای آموزش دانشجویان فیزیوتراپی است که طیف وسیعی از بیماری های موجود در فیزیوتراپی را پوشش می دهد. این مجموعه شامل بیش از ۲۹ مرجع فیزیوتراپی است که به صورت مداوم بروزرسانی می شوند. همچنین بیش از ۴۰۰ ویدئوی آموزشی در زمینه آموزش تکنیکهای فیزیوتراپی و طیف وسیعی از مطالعات موردی مبتنی بر شواهد از دیگر منابع موجود در این مجموعه هستند.
  4. F.A. Davis AT Collection: این مجموعه نیز به بررسی مشکلات جسمی پیش آمده در ورزش پرداخته و بیماری ها و آسیب ها را با ارائه ویدئوهای آموزشی بررسی می نماید. ویدئوهای آموزشی موجود شامل موضوعاتی همچون بررسی آسیب های ارتوپدی ورزشی، فیزیولوژی ورزشی، اصطلاحات پزشکی ورزشی، ارتوپدی، تغذیه ورزشی، ورزش درمانی و موارد دیگر است. این مجموعه مطالعات موردی مبتنی بر شواهد را نیز ارائه می دهد.

  5. JAMAevidence: جاما اویدنس با ادغام معتبرترین اطلاعات پزشکی و درمانی مبتنی بر شواهد و تجربیات بالینی به پزشکان امکان بررسی روش های درمانی را داده تا انتخاب های آگاهانه و ایمن تری را در زمینه درمان بیماران بگیرند. این مجموعه اطلاعاتی طیف وسیعی از منابع اطلاعاتی همچون کتاب های درسی، راهنماهای آموزشی، واژه نامه شاملی بیش از ۹۰۰ اصطلاح و تعریف، ماشین حساب پزشکی، کاربرگ های کاربردی، فرمهای ارزیابی، فرمهای چرخه اطلاعات و فایل های صوتی است.

  6. John Murtagh’s General Practice Collection: مجموعه اطلاعاتی جان مورتاگ شامل ۸ منبع آموزشی است که توسط جان مورتاگ پزشک عمومی در زمینه آموزش تشخیص بیماری و روش های درمانی نوشته شده است. این مجموعه اطلاعاتی یک منبع ضروری برای دانشجویان و پزشکان است. مجموعه جان مورتاگ طی ۲۰ سال توسعه یافته است و شامل یک متن آسان به همراه تصاویر آموزشی متعدد است.این مجموعه یک مرجع تشخیص سریع و مفید برای پزشکان عمومی، یک ابزار مفید برای آموزش دانشجویان و یک منبع ایده آل برای آمادگی در زمان امتحانات است.
  7. OMMBID: اومبید یکمنبع آنلاین ضروری از مک گراوهیل است که پوشش جامعی از ژنها و مکانیسم های ژنتیکی زمینه ای در بیماری های انسان را شامل می شود. اطلاعات این مجموعه از کتاب Metabolic and Molecular Bases of Inherited Disease گرفته شده است که معتبرترین کتاب در این زمینه در دنیا است. این مجموعه به بررسی زیربنای متابولیک و مولکولی لیست رو به رشد بیماری های ارثی می پردازد. اومبید تنها مجموعه ای است که متن کامل ۴ جلدی کتاب فوق را ارائه می دهد.
  8.  Pharmacotherapy Principles and Practiceاین مجموعه کوچک اصول و روش های دارویی مورد نیاز کاربران را از پایگاه اکسس فارمسی ارائه می دهد و در واقع به نوعی نسخه محدودتر آن است. منابعی همچون کتاب های درسی، متون آموزشی تعامل با بیماران و اصول و روش های داروسازی توسط این مجموعه ارائه می شوند.

روش های دسترسی به پایگاه های اطلاعاتی پلتفرم اکسس:

  1. استفاده از دسترسی های دانشگاهی و موسسات پژوهشی دارای دسترسی به مجموعه پایگاه های اکسس که با مراجعه به کتابخانه محل تحصیل امکان پذیر است.
  2. مدارک و مقاله و کتاب هایی که می توانید از طریق “یابش ریکوئست” درخواست موردی ثبت کنید تا همکاران ما با هزینه ای مناسب در اختیار شما قرار دهند.
  3. خرید اکانت اختصاصی از شرکت های داخلی مانند یابش که دسترسی به پایگاه های اکسس را امکان پذیر می سازد.

اپلیکیشن پلتفرم اکسس

وب سایت اصلی

McGraw Hill’s Access platform

 

منبع

https://www.mheducation.com/about.html

https://access.mhmedical.com/umbrella-main.aspx

این پست چقدر برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵٫ تعداد امتیاز: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

اشتراک گذاری این مطلب:
مطالب مرتبط:
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *