انجمن ریاضی اروپا

همکار یابش - مثنوی2022-01-19بازدید 491
Posted on

انجمن ریاضی اروپا

آشنایی با انتشارات انجمن ریاضی اروپا (EMS) European Mathematical Society 

انجمن ریاضی اروپا چیست؟

انجمن ریاضی اروپا یک سازمان حرفه ای است که به توسعه ریاضیات در اروپا اختصاص دارد. اعضای این انجمن این انجمن ریاضیدانان، محققان، دانشمندان و دانشجویان این حوزه هستند. EMS با انتشار مجلات و کتاب های علمی و در دسترس قرار دادن نتایج تحقیقات علمی به گردش اطلاعات علمی ریاضی در سطح دنیا یاری می رساند. این انجمن عضو وابسته اتحادیه بین المللی ریاضی و شورای بین المللی ریاضی صنعتی و کاربردی است. دفتر مرکزی این انجمن هم اکنون در فنلاند قرار دارد.

تاریخچه EMS:

در سال ۱۹۷۸ هنگامی که کنگره بین المللی ریاضیدانان برگزار شد توسط دانشمندان و محققین حوزه ریاضی تصمیم بر راه اندازی یک شورا مختص علم ریاضی گرفته شد. در یان کنگره شورای ریاضی اروپا تاسیس شد. این شورای غیررسمی به نوعی پیشرو تاسیس انجمن ریاضی اروپا و در سال ۱۹۹۰ انجمن ریاضی اروپا شکل گرفت و توسط  اعضای آن تاسیس شد.

این انجمن دارای ۲۷ عضو بود که اولین کنگره ریاضی اروپا را در سال ۱۹۹۲ برگزار کرد و از ان پس هر ۴ سال یکبار اقدام به برگزاری این کنفرانس می نماید. انتشارات EMS Press از سال ۲۰۰۱ فعالیت خود را به عنوان یک زیرمجموعه از انجمن ریاضی اروپا آغاز کرد. انتشارات آنجمن هدف خود را خدمت رسانی بهتر به جامعه ریاضی و کنترل نشریات ریاضی و بازگرداندن آنها از دست ناشران تجاری می داند.

منابع انتشارات EMS:

  1. مجلات: انتشارات انجمن ریاضی اروپا جمعا ۲۶ عنوان مجله را منتشر می نماید که همگی دارای بالاترین کیفیت متون علمی و داوری های تخصصی هستند. این مجلات در رشته های گوناگون حوزه ریاضیات ارائه می شوند. از ۲۶ عنوان مجله ارائه شده این ناشر ۲۴ عنوان آن به صورت رایگان و اپن اکسس بوده و ۴ عنوان آن مبتنی بر اشتراک است.
  2. کتاب ها: EMS Press از سال ۲۰۰۳ تا اکنون توانسته است ۲۰۰ عنوان کتاب را به صورت چاپی و الکترونیکی منتشر نماید. این کتابها همگی در حوزه های تخصصی ریاضی هستند و به شکل های تک نگاری ها، متون علمی، دست نویس های جمع آوری شده، یادداشت های سخنرانی ها، کتاب های درسی و سایر موارد هستند. کتاب ها نیز به دو شکل خرید و اپن اکسس ارائه می شوند.

روش دسترسی به منابع انتشارات انجمن ریاضی اروپا:

برای دسترسی به منابع بسیاری از ناشرین بین المللی، ۴ راه اصلی وجود دارد:

  1. منابع اپن اکسس موجود در وب سایت که براحتی برای کاربر قابل دانلود است.
  2. منابع هزینه ای که با استفاده از دسترسی دانشگاهی، موسسه ای که شما در آن تحصیل می کنید، قابل دانلود مستقیم از ناشر است.
  3. منابعی که می توانید بصورت رایگان با استفاده از DOI یا عنوان آن در بخش “ کتابخانه دیجیتال یابش” بصورت رایگان دانلود کنید.
  4. مدارک و مقاله و کتاب هایی که می توانید از طریق “یابش ریکوئست درخواست موردی ثبت کنید تا همکاران ما با هزینه ای مناسب در اختیار شما قرار دهند.

وب سایت انجمن ریاضی اروپا

EMS

منبع

https://ems.press/about

این پست چقدر برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵٫ تعداد امتیاز: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

اشتراک گذاری این مطلب: