مجموعه پایگاه های اطلاعاتی بیزینس سورس از ابسکوهاست

همکار یابش - مثنوی۱۴۰۳-۰۲-۲۶بازدید ۱۷۷
Posted on

مجموعه پایگاه های اطلاعاتی بیزینس سورس از ابسکوهاست

معرفی پایگاه های اطلاعاتی بیزینس سورس از ابسکوهاست Business Source Ebscohost

ابسکو چیست؟

ابسکو یک شرکت خدمات اطلاعاتی است که تولید کننده و مالک، پایگاه های اطلاعاتی بی شماری، در زمینه های مختلف علمی، پژوهشی و تجاری است. این شرکت توسط هزاران موسسه و میلیون ها کاربر در سطح جهان استفاده می شود. در واقع ابسکو یک ارائه دهنده پیشرو پایگاه های اطلاعاتی است. ابسکو فعالیت هایی همچون ارائه مجلات علمی، اشتراک مجلات الکترونیکی، توسعه و مدیریت و جمع آوری کتاب های علمی، ارائه دهنده فناوری کتابخانه ای، ارائه دهنده کتاب های الکترونیکی و توسعه دهنده نرم افزارهای کتابخانه ای برای دانشگاه ها، کالج ها، بیمارستانها، شرکت ها، مراکز دولتی و کتابخانه های عمومی است. ابسکو یکی از ۲۰۰ شرکت برتر در ایالات متحده آمریکا است.

پایگاه های اطلاعاتی مجموعه بیزینس سورس ابسکو:

مجموعه پایگاه های بیزینس سورس از ابسکو در حوزه ارائه اطلاعات علمی اقتصادی و تجاری فعالیت می کنند. این پایگاه های اطلاعاتی با ارائه اطلاعات تجاری تاریخی و دیدگاه های جهانی به صورت مقالات علمی و ویدئوهای آموزشی دانش تجاری خود را افزایش می دهند. پایگاه های اطلاعاتی بیزینس سورس که بر روی پلتفرم ابسکوهاست ارائه می شوند، شامل ۴ مورد است که عبارتند از:

  1. Business Source Ultimate: این پایگاه دسترسی به ۳۵۱۲ مجله تمام متن فعال و بررسی شده را برای کاربران فراهم می آورد. ۱۷۸۹ عنوان از مجلات ارائه شده از سوی این پایگاه دارای دسترسی آزاد هستند و لینکهای مستقیمی به متون اصلی در این مجلات وجود دارد. از موضوعات مورد بررسی این پایگاه های می توان به مواردی همچون مطالعات موردی تجاری، گزارش های اقتصادی، گزارش های صنفی، مجموعه مقالات کنفرانس ها، گزارش های تحقیقات بازار، اقتصاد و مدیریت اشاره نمود. بیزینس سورس آلتیمیت برای تکمیل منابع خود در کنار مقالات تمام متن ۳ مجموعه موضوعی ویدئو دارد که دارای هزاران ویدئوی آموزشی هستند.
  2. Business Source Complete: دومین پایگاه علمی در مجموعه اقتصادی ابسکو بیزینس سورس کامپلیت است که دسترسی به ۱۷۲۱ عنوان مجله تجاری تمام متن فعال را برای کاربران فراهم آورده است. این مجلات به بررسی تحقیقات علمی در زمینه های کلیدی تجارت مانند حسابداری، مالی، مدیریت، بازاریابی و موارد مرتبط دیگر می پردازند. این پایگاه در برخی موارد دارای محتوای پیش چاپ مجلات نیز است. بیزینس سورس کامپلیت با معتبرترین و برترین واژگان علمی نمایه سازی شده است.
  3. Business Source Premier: سومین پایگاه اطلاعاتی در این مجموعه بیزینس سورس پریمیر است که امکان دسترسی به ۹۶۶ مجله تمام متن فعال را ایجاد کرده است. این پایگاه یک منبع محبوب برای بررسی تحقیقات تجاری در سطح جهانی است. نمایه سازی این پایگاه نیز با دقیق ترین واژه های علمی صورت گرفته است.
  4. Business Source Elite: این پایگاه با ارائه دسترسی به ۴۹۵ مجله تمام متن فعال مجموعه از رشته های تجاری را در بر میگیرد. بیزینس سورس الیت علاوه بر متن کامل  شامل چکیده و محتوای نمایه شده این مجلات نیز است. همچنین با ارائه بیش از ۷۵۰۰۰ ویدئوی آموزشی از سال ۱۹۳۰ تا کنون به تکمیل منابع اطلاعاتی خود پرداخته است.

محتوای غیر ژورنالی بیزینس سورس آلتیمیت:

۱۴,۸۴۲

Case Studies – Business

بررسی های موردی تجاری

بیش از یک میلیون رکورد Company Profiles / Information Records

کمپانی پروفایل/اطلاعات شرکت های خارجی

۱۴۸ Conference Papers / Proceedings Collections

مقالات کنفرانسی

۱,۱۹۴ Country Economic Reports

گزارشات اقتصادی کشورها

۱۴,۸۰۸ Industry Reports

گزارشات صنعتی

۱۲,۱۴۱ Interviews – Business (Executive & Analyst)

مصاحبه ها تجاری

۲,۴۱۰ Market Research Reports

گزارشات تحقیق بازار

۵,۶۷۱ SWOT Analyses

تحلیل اس دبیلو او تی

۷۵,۰۰۰+ Videos – Associated Press
۶۶,۰۰۰+ Videos – Business & Economics

ویدئوهای تجاری و اقتصادی

۱۱۱ Videos – Academy of Management
۱۰,۱۶۷ Working Papers – Business

روش های دسترسی به منابع بیزینس سورس ابسکو:

  1. استفاده از دسترسی های دانشگاهی و موسسات پژوهشی دارای دسترسی به ابسکو که با مراجعه به کتابخانه محل تحصیل امکان پذیر است.
  2. خرید اکانت اختصاصی از شرکت های داخلی مانند یابش که دسترسی مستقیم به ابسکوهاست را امکان پذیر می سازد.

اپلیکیشن های ابسکو

وب سایت اصلی

Business Source Ebscohost

منبع

https://www.ebsco.com/business-source-complete

این پست چقدر برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۵ / ۵٫ تعداد امتیاز: ۱

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

اشتراک گذاری این مطلب:
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *