شبکه اجتماعی علمی ایمپکت استوری

همکار یابش - مثنوی۱۴۰۰-۰۳-۱۰بازدید ۱۶۱۴
Posted on

شبکه اجتماعی علمی ایمپکت استوری

معرفی شبکه اجتماعی علمی ایمپکت استوری Impactstory

ایمپکت استوری چیست؟

شبکه اجتماعی علمی ایمپکت استوری یک منبع اطلاعاتی با دسترسی رایگان است که امکان انتشار مقالات را به صورت رایگان برای کاربران خود فراهم می آورد. این شبکه اجتماعی یک ابزار مبتنی بر وب است که به دانشمندان کمک می کند تا  پژوهش های خود را برای سایر محققان به اشتراک بگذارند. محققان، نویسندگان و پژوهشگران می توانند با استفاده از این ابزار نتایج پژوهش های خود را به آسانی منتشر کرده و در دسترس سایر پژوهشگران قرار دهند و بازخورد و بحث و بررسی نتایج را نیز ببینند.

تاریخچه ایمپکت استوری:

ایمپکت استوری در سال ۲۰۱۱ با نام اولیه total-impact راه اندازی شد. نمونه اولیه این شبکه اجتماعی طی ۲۴ ساعت با یک ماراتن کدنویسی شکل گرفت. سپس طی ماه ها تلاش برای توسعه این برنامه و تامین مالی در نهایت Impactstory متولد شد. امروز این شبکه اجتماعی توسط بنیاد آلفرد پی اسلون حمایت مادی می شود تا بتواند به فعالیت خود ادامه دهد.

ویژگی های ایمپکت استوری:

این پلتفرم با ابزار خود در طول چند دقیقه یک نمایه محقق برای کاربران خود ایجاد می کند. پس از آن محققان و پژوهشگران می توانند با استفاده از این نمایه به ردیابی تاثیر مقالات، بررسی داده ها، پوسترها، اسلایدها، محصولات نرم افزاری و صفحات وب بپردازد. این پلتفرم یک شبکه اجتماعی رایگان است، اما برای استفاده از خدمات ویژه آن، برای هر کاربر یک دوره ۳۰ روزه استفاده رایگان ارائه می دهد و پس از آن کاربران باید برای استفاده از خدمات ویژه این شبکه اجتماعی اقدام به تهیه اکانت نمایند.

محققان می توانند با ایجاد یک نمایه شخصی سازی شده اقداماتی انجام دهند که عبارتند از:

  1. ارائه نقل قول های مربوط به پژوهش های فرد از دیگر شبکه های اجتماعی نظیر GoogleScholar, ORCID, Figshare, GitHub, Slideshare
  2. امکان ارائه شناسه دیجیتال یا DOI مقالات ارائه شده در پایگاه های اطلاعاتی به منظور اشتراک گذاری بیشتر
  3. ایمپکت استوری نقل قول ها را از Scopus, Mendeley, PLOS, Twitter، Figshare نیز دنبال می کند. بر همین اساس کاربران می توانند علاوه بر مشاهده معیارهای آلتمتریکس مقاله خود، توزیع جغرافیایی آن را نیز مشاهده کنند.
  4. نمایه نویسندگان در فضای وب برای همه کاربران خارج از محیط ایمپکت استوری نیز قابل مشاهده است.

نمایه ایمپکت استوری:

نمایه محققان می تواند تاثیر آنلاین خروجی تحقیقات آنها را نمایش دهد. این نمایه داده های کیفی اساسی در مورد اینکه چه کسی در مورد پژوهش مورد نظر در رسانه های اجتماعی صحبت کرده و به آن استناد کرده را به کاربران نمایش می دهد. هر نمایه در Impactstory  شامل ۴ برگه است که عبارتند از:

  1. نمای کلی: در این برگه مشخصات فردی کاربر، توضیحات تحصیلی و پژوهش های انجام در یک نمای کلی ارائه می شوند.
  2. دستاوردها: در این صفحه میزان بحث پیرامون پژوهش مدنظر، کیفیت بحث و مخاطبان آن و سطح دسترس پذیر بودن پژوهش مورد بررسی قرار می گیرد.
  3. جدول زمانی: در این بخش تمامی استنادهای و بحث های پیرامون پژوهش مدنظر به ترتیب زمانی فهرست می شوند.
  4. انتشارات: در این صفحه تمامی مطالبی که به مطلب شما استناد کرده اند را با پیوند آنلاین آنها ارائه داده می شود.

وب سایت اصلی

Impactstory

منبع

https://profiles.impactstory.org/about

https://libguides.lib.cuhk.edu.hk/impactstory

 

این پست چقدر برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵٫ تعداد امتیاز: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

اشتراک گذاری این مطلب:
مطالب مرتبط: