انتشارات دانشگاه دوک

همکار یابش - مثنوی2022-01-15بازدید 363
Posted on

انتشارات دانشگاه دوک

معرفی انتشارات دانشگاه دوک Duke University Press

انتشارات دانشگاه دوک چیست؟

انتشارات دانشگاه دوک یک ناشر غیرانتفاعی است که در زمینه انتشار کتاب ها و مجلات علمی فعالیت می نماید.  انتشارات دوک هدف خود را پیشبرد مرزهای دانش و ترویج یک جامعه دانش پژوه می داند. این ناشر همواره به هدف خود پایبند بوده  و در جهت تحقق بین المللی آن تلاش می نماید.

تاریخچه انتشارات دانشگاه دوک:

انتشارات دوک وابسته به دانشگاه دوک است که در سال ۱۹۲۱ توسط ویلیام تی لاپراد تاسیس شد. مرکز این انتشارات ابتدا در آمریکا قرار داشت و در حال حاضر در کارولینای شمالی به فعالیت مشغول است. این ناشر از سال ۱۹۲۶ تمرکز خود را بر انتشار متون علمی قرار داد و در سال ۲۰۲۱ در زمینه انتشار متون علمی حوزه هنر مورد تقدیر قرار گرفت. این ناشر به جنبش دسترسی آزاد پیوسته و تعدادی از منابع خود را به صورت رایگان در دسترس کاربران قرار می دهد. انتشارات دانشگاه دوک هم اکنون در سطح بین المللی فعالیت می کند و منابع خود را در سطح جهانی منتشر می نماید.

پوشش موضوعی انتشارات دانشگاه دوک:

انتشارات دانشگاه دوک تمرکز موضوعی خود را بر حوزه علوم انسانی و علوم اجتماعی و هنر قرار داده است اما با این حال مجلات و کتاب هایی در حوزه علوم پزشکی نیز منتشر می کند. این ناشر در سطح جهانی بیشتر با مجلات علوم انسانی و علوم اجتماعی خود شناخته شده و دارای اعتبار بین المللی است.

از موضوعاتی که این ناشر به آنها می پردازد به مواردی همچون مطالعات مردم شناسی، هنرهای تجسمی، مطالعات آسیایی، مطالعات قومی، مطالعات فرهنگی، مطالعات اروپایی، اقتصادف فرهنگ، جغرافیا، تاریخ، قانون، ادبیات، زبان شناسی، ریاضیات، پزشکی و سلامت، موسیقی، سیاست، مطالعات مذهبی، جامعه شناسی، فلسفه و روانشناسی می توان اشاره نمود.

منابع انتشارات دانشگاه دوک:

  1. کتاب ها: انتشارات دانشگاه دوک دسترسی به ۳۱۰۰ کتاب الکترونیکی را برای کاربران خود در موضوعات ذکر شده فراهم می نماید، همچنین سالانه حدود ۱۴۰ عنوان کتاب به مجموعه کتاب های این ناشر افزوده می شود. این کتاب ها به صورت مبتنی بر اشتراک و دسترسی آزاد منتشر می شوند.
  2. مجلات: مجموعه مجلات منتشر شده توسط این ناشر ۵۷ عنوان است که تمرکز آنها بر حوزه علوم انسانی و علوم اجتماعی است. این مجلات نیز در به صورت اشتراکی و دسترسی آزاد قابل استفاده برای کاربران هستند.

روش دسترسی به منابع انتشارت دانشگاه دوک:

ای دسترسی به منابع بسیاری از ناشرین بین المللی، ۴ راه اصلی وجود دارد:

  1. منابع اپن اکسس موجود در وب سایت که براحتی برای کاربر قابل دانلود است.
  2. منابع هزینه ای که با استفاده از دسترسی دانشگاهی، موسسه ای که شما در آن تحصیل می کنید، قابل دانلود مستقیم از ناشر است.
  3. منابعی که می توانید بصورت رایگان با استفاده از DOI یا عنوان آن در بخش  کتابخانه دیجیتال یابش” بصورت رایگان دانلود کنید.
  4. مدارک و مقاله و کتاب هایی که می توانید از طریق “یابش ریکوئست” درخواست موردی ثبت کنید تا همکاران ما با هزینه ای مناسب در اختیار شما قرار دهند.

 

وب سایت انتشارات دانشگاه دوک

Duke University Press

منبع

https://read.dukeupress.edu/About

این پست چقدر برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵٫ تعداد امتیاز: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

اشتراک گذاری این مطلب: