انتشارات دانشگاه لیورپول

همکار یابش - مثنوی2022-01-29بازدید 441
Posted on

انتشارات دانشگاه لیورپول

معرفی انتشارات دانشگاه لیورپول Liverpool University Press

انتشارات دانشگاه لیورپول چیست؟

انتشارات دانشگاه لیورپول سومین ناشر قدیمی انگلستان است که بیش از ۱۲۰ سال به فعالیت خود ادامه داده است. این ناشر هدف خود را انتشار تحقیقات علمی با کیفیت بالا و ترویج یادگیری از طریق انتشار کتاب ها و مجلات علمی می داند و همواره در این راه یکی از برترین ناشران علمی در سطح دنیا بوده است.

تاریخچه انتشارات دانشگاه لیورپول:

فعالیت انتشارات دانشگاه لیورپول از سال ۱۸۹۹ با انتشار تنها یک مجله آغاز شد و به مرور بر تعداد کتاب ها و مجلات منتشر شده آن افزوده شد. در سال ۱۹۰۲ مقاله پروفسور رونالد راس که برنده جایزه نوبل شد توسط این ناشر منتشر شد. در سال ۱۹۱۰ این ناشر اولین مجله بین المللی خود را منتشر کرده و در دسترس مخاطبان قرار داد.

در سال ۱۹۵۵ انتشارات دانشگاه لیورپول بیش از ۱۲۰ عنوان کتاب را منتشر کرده و به یکی از معتبرترین ناشران در سطح دنیا تبدیل شد. این ناشر در سال ۲۰۱۰ به جنبش دسترسی آزاد پیوست تا سال ۲۰۱۲ بیش از ۱۰۰۰ متن علمی تک نگاری علمی را در دسترس کاربران به صورت رایگان قرار داد. این انتشارات با گذشت سال ها و افزایش دامنه فعالیت خود هم اکنون به یکی از معتبرترین انتشارات بین المللی در سطح دنیا در زمینه انتشار منابع علوم انسانی تبدیل شده است.

پوشش موضوعی انتشارات دانشگاه لیورپول:

انتشارات دانشگاه لیورپول بر انتشار متون علمی حوزه علوم انسانی و اجتماعی تمرکز کرده و منابع علمی این حوزه را در سطح جهانی منتشر می نماید. دسترسی به این منابع مبتنی بر خرید حق اشتراک است اما در عین حال انتشارات لیورپول تعدادی از منابع اطلاعاتی خود را به صورت اپن اکسس و با دسترسی رایگان در اختیار کاربران قرار می دهد.

 مجلات انتشارات لیورپول در موضوعاتی همچون مردم شناسی، مطالعات فرهنگی، تاریخ، زبان، ادبیات، زبان های مدرن، نمایه سازی، بایگانی، مطالعات مذهبی و بسیاری از رشته های حوزه علوم انسانی و اجتماعی است.همچنین مجموعه کتاب های این انتشارات در موضوع هایی مانند ادبیات کلاسیک، تاریخ، مطالعات قرون وسطی، تاریخ باستان، هنر و موضوعاتی از این قبیل منتشر می شوند.

منابع انتشارات دانشگاه لیورپول:

منابع منتشر شده توسط این ناشر به دو دسته کلی کتاب ها و مجلات تقسیم می شوند که به صورت چاپی و الکترونیکی در دسترس کاربران قرار میگیرند. اطلاعات این منابع به شرح زیر است:

  1. کتاب ها: کتاب های منتشر شده توسط انتشارات دانشگاه لیورپول در حوزه موضوعی ذکر شده با موضوعاتی مانند ادبیات، زبان، تاریخ، هنر، مطالعات سیاسی و بسیاری موضوعات دیگر منتشر می شوند. این ناشر سالانه حدود ۱۵۰ عنوان کتاب را منتشر کرده و به مجموعه خود اضافه می نماید.
  2. مجلات: تعداد مجلات منتشر شده توسط این ناشر ۴۳ عنوان است که از این مجموعه ۶ عنوان به صورت دسترسی آزاد در اختیار کاربران قرار می گیرد. آرشیو این مجلات از سال ۱۹۱۰ را شامل می شود و به صورت مرتب هر عنوان مجله ای که منتشر می شود بر این آرشیو اضافه می شود.

روش دسترسی به منابع انتشارت دانشگاه لیورپول:

ای دسترسی به منابع بسیاری از ناشرین بین المللی، ۴ راه اصلی وجود دارد:

  1. منابع اپن اکسس موجود در وب سایت که براحتی برای کاربر قابل دانلود است.
  2. منابع هزینه ای که با استفاده از دسترسی دانشگاهی، موسسه ای که شما در آن تحصیل می کنید، قابل دانلود مستقیم از ناشر است.
  3. منابعی که می توانید بصورت رایگان با استفاده از DOI یا عنوان آن در بخش “ کتابخانه دیجیتال یابش” بصورت رایگان دانلود کنید.
  4. مدارک و مقاله و کتاب هایی که می توانید از طریق “یابش ریکوئست” درخواست موردی ثبت کنید تا همکاران ما با هزینه ای مناسب در اختیار شما قرار دهند.

 

وب سایت انتشارات دانشگاه لیورپول

Liverpool University Press

منبع

https://www.liverpooluniversitypress.co.uk/about

این پست چقدر برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵٫ تعداد امتیاز: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

اشتراک گذاری این مطلب: