انتشارات ورلد ساینتیفیک

همکار یابش - مثنوی2022-03-06بازدید 1054
Posted on

انتشارات ورلد ساینتیفیک

معرفی انتشارات بین المللی ورلد ساینتیفیک World Scientific

 

انتشارات ورلد ساینتیفیک چیست؟

انتشارات بین المللی ورلد ساینتیفیک یک انتشارات دانشگاهی است که عمده فعالیت آن نشر متون و مقالات علمی به شکل کتاب ها و مجلات در سطح دنیا است و عمده فعالیت آن در حوزه فناوری، علوم پزشکی و فنی مهندسی است. یک ویژگی خاص این انتشارات حق انحصاری نشر مجموعه سخنرانی های نوبل است که در سطح دنیا تنها توسط انتشارات ورلد ساینتیفیک انجام می پذیرد.

تاریخچه انتشارات World Scientific:

ورلد ساینتیفیک فعالیت خود را به صورت رسمی از سال ۱۹۸۱ در سنگاپور با هدف تهیه و نشر منایع اطلاعاتی علمی آغاز کرد. سپس در سال ۱۹۹۵ با همکاری امپریال کالج لندن انتشارات کالج امپریال را که متخصص در زمینه نشر متون علمی حوزه فناوری، پزشکی و مهندسی است را تاسیس کرد. پس از آن در سال ۲۰۰۶ مالکیت کامل انتشارات کالج امپریال را بر عهده گرفته و در نهایت در سال با ادغام کامل این دو World Scientific فعالیت خود را از سر گرفت.

این انتشارات فعالیت اولیه خود را تنها با ۵ کارمند آغاز کرد اما در حال حاضر در دفتر مرکزی آن بیش از ۲۰۰ کارمند و در شعبه های فعال آن در سطح دنیا بیش از ۴۵۰ کارمند دارد. ورلد ساینتیفیک علاوه بر سنگاپور در شهرهای نیوجرسی، لندن، مونیخ، ژنو، توکیو، هنگ کنگ، تایپه، پکن، شانگهای، تیاجین و چنای نمایندگی فعالی دارد.

از مهمترین شاخصه های انتشارات ورلد ساینتیفیک می توان به انتشار سالانه سخنرانی های نوبل اشاره کرد که طی تفاهم نامه ای از سال ۱۹۹۱ بین بنیاد نوبل و این انتشارات آغاز شد. مجموعه سخنرانی های نوبل شامل موضوعات از جمله فیزیک، شیمی، نجوم، فیزیولوژی، پزشکی، اقتصاد، ادبیات می شود. انتشارات ورلد ساینتیفیک با انتشار سالانه این سخنرانی ها دستاوردهای علمی، ادبی و بشردوستانه زیادی را برای مخاطبان در سطح گسترده منشر می کند.

World Scientific office

پوشش موضوعی World Scientific:

پوشش موضوعی این انتشارات نسبت یه دیگر ناشران اندکی محدودتر بوده و نگاه تخصصی تری نسبت به موضوعات تحت پوشش خود دارند. از موضوعات تحت پوشش ورلد ساینتیفیک می توان به موضوعاتی همچون مطالعات آسیایی، علوم دارویی، محیط زیست، مدیریت کسب و کار، علوم دارایی و اقتصاد، علوم زیستی، نانوتکنولوژی و علوم نانو، علوم اجتماعی، شیمی، علوم مواد، سیستمهای داینامیکی، کتاب کودکان، مهندسی آکوستیک، ریاضیات، فیزیک، نجوم ، علوم کامپیوتر و عناوین چینی اشاره نمود.

منابع World Scientific:

منابع علمی منتشر شده توسط ورلد ساینتیفیک مانند سایر ناشران به دسته بندی های گوناگون تقسیم می شود. منابع علمی این انتشارات به شرح زیر است:

  1. کتاب ها: کتاب های علمی این انتشارات به صورت نسخه های الکترونیکی منتشر شده و تاکنون تعداد آن به بیش از ۱۲ هزار عنوان رسیده است و سالانه بیش از ۶۰۰ عنوان نیز به آن افزوده می شود. این کتاب ها بخش قابل توجهی از منابع اطلاعاتی بیش از ۴۵ هزار موسسه علمی را تشکیل می دهد که از این میان به مراکزی همچون دانشگاه هاروارد، موسسه فناوری کالیفرنیا و دانشگاه استنفورد میتوان اشاره نمود.
  2. مجلات: مجموعه مجلات علمی این انتشارات با همان پوشش موضوعی در حال حاضر به بیش از ۱۷۰ عنوان می رسد که به وسیله آنها سالانه تعداد بیشماری مقالات علمی در دسترس کاربران قرار می گیرد.
  3. کتاب های مرجع: این انتشارات در حوزه های موضوعی ذکر شده اقدام به تهیه و انتشار کتاب های مرجع معتبری می نماید که جزئی از منابع اطلاعاتی اصلی موسسات علمی، کتابخانه ها و دانشگاه ها به شمار می روند.
  4. مجلات دسترسی آزاد: انتشارات ورلد ساینتیفیک با هدف انتشار تحقیقات با کیفیت بالا برای مخاطبان گسترده اقدام به دسترسی بی سابقه ای به مجلات و کتاب های علمی به شکل رایگان برای همه مخاطبان نموده است. این عناوین به صورت آنلاین و آزادانه در دسترس همه کاربران هستند.

روش دسترسی به منابع World Scientific:

برای دسترسی به منابع بسیاری از ناشرین بین المللی، ۴ راه اصلی وجود دارد:

  1. منابع اپن اکسس موجود در وب سایت که براحتی برای کاربر قابل دانلود است.
  2. منابع هزینه ای که با استفاده از دسترسی دانشگاهی، موسسه ای که شما در آن تحصیل می کنید، قابل دانلود مستقیم از ناشر است.
  3. منابعی که می توانید بصورت رایگان با استفاده از DOI یا عنوان آن در بخش کتابخانه دیجیتال یابش” بصورت رایگان دانلود کنید.
  4. مدارک و مقاله و کتاب هایی که می توانید از طریق “یابش ریکوئست” درخواست موردی ثبت کنید تا همکاران ما با هزینه ای مناسب در اختیار شما قرار دهند.

وب سایت انتشارات ورلد ساینتییک

world scientific

منبع:

https://www.worldscientific.com/about

این پست چقدر برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵٫ تعداد امتیاز: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

اشتراک گذاری این مطلب: