پایگاه اطلاعاتی استاتیستا چیست؟
استاتیستا (Statista) یک پایگاه اطلاعاتی آمار و دادههای بازار است که اطلاعات جامعی را در زمینههای مختلف ارائه میدهد. این پلتفرم در سال ۲۰۰۷ تأسیس شده و دفتر مرکزی آن در هامبورگ، آلمان قرار دارد. استاتیستا با بیش از ۲۲۵۰۰ منبع، دادهها و آمارهای مرتبط با بیش از ۸۰,۰۰۰ موضوع را در ۱۷۰ صنعت جمعآوری و ارائه میکند. استاتیستا دفاتر متعددی در سراسر جهان دارد، از جمله در نیویورک، لندن، پاریس، سنگاپور، و توکیو. این حضور جهانی به استاتیستا امکان میدهد تا دادهها و آمارهای مرتبط با بازارهای مختلف را جمعآوری و ارائه کند.
خدمات ارائهشده توسط استاتیستا
- دسترسی به آمار و دادهها: استاتیستا به کاربران خود امکان دسترسی به آمارهای متنوع در زمینههای مختلف از جمله اقتصاد، فناوری، سلامت، و غیره را میدهد.
- گزارشها و مطالعات: این پلتفرم گزارشها و مطالعاتی را در موضوعات مختلف ارائه میدهد که میتواند برای پژوهشگران و تحلیلگران مفید باشد.
- پیشبینیهای بازار: استاتیستا با تحلیل دادهها، پیشبینیهایی در مورد روندهای آینده بازار ارائه میدهد.
شرکت استاتیستا:
پایگاه اطلاعاتی استاتیستا Statista توسط فردریش شوانت (Friedrich Schwandt) تأسیس شد. او بهعنوان بنیانگذار و مدیرعامل، از زمان تأسیس در سال ۲۰۰۷ نقش کلیدی در توسعه این پلتفرم داشته است. شوانت این پلتفرم را با هدف ارائه یک منبع جامع دادههای آماری و تحلیلهای بازار برای محققان، کسبوکارها و دانشگاهیان راهاندازی کرد
اکنون استاتیستا یک شرکت فرعی، متعلق به شرکت رسانهای آلمانی Ströer Media است. این شرکت از سال ۲۰۱۵ مالک ۸۱٫۳٪ از سهام Statista بوده است. Ströer Media یک شرکت بزرگ تبلیغاتی و بازاریابی دیجیتال است که در ارائه خدمات در سطح جهانی فعالیت میکند و بهعنوان شرکت والد Statista به گسترش این پلتفرم و ارائه دادههای آماری و تحقیقات بازار کمک کرده است
فعالیت این مجموعه بر این عقیده استوار است که حقایق بازار و صنعت و تجارت می تواند منجر به ایده های درخسان و تحولات بزرگ در سطح دنیا شود، لذا با فعالیت پیوسته خود اطلاعات مورد نیاز برای گام برداشتن به سوی این هدف را در اختیار مشتریان خود قرار می دهد. این مجموعه سرعت باورنکردنی در ارائه ایده های تجاری و صنعتی جدید به کاربران دارد. این مجموعه در حال حاضر در شهرهایی همچون هامبورگ، لندن، نیویورک، پاریس، سنگاپور، آمستردام، توکیو و بسیاری موارد دیگر مشغول به فعالیت است.
محتوای استاتیستا درباره ی چیست؟
۱. صنایع (Industries): شامل: خودرو، انرژی و محیطزیست، فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT)، صنایع شیمیایی، صنایع غذایی و آشامیدنی.
۲. بازارها (Markets): شامل: بازارهای مصرفکننده، بازارهای صنعتی، تجارت الکترونیک، تبلیغات و رسانهها، املاک و مستغلات.
۳. رفتار مصرفکننده (Consumer Behavior): شامل: ترجیحات خرید، سبک زندگی، عادتهای آنلاین، رفتار در شبکههای اجتماعی
۴. اقتصاد و سیاست (Economy and Politics): شامل: دادههای اقتصادی کلان، بازارهای مالی، تجارت بینالمللی، مسائل زیستمحیطی و سیاستها
۵. جمعیتشناسی (Demographics): شامل: اطلاعات جمعیتی، توزیع درآمد، آمار مربوط به جنسیت و گروههای سنی.
قالب های ارائه ی محتوای استاتیستا چگونه اند؟
دسته بندی ارائه ی داده ها و اطلاعات در استاتیستا به سه دسته ی کلی، آمار و اطلاعات، گزارش ها و Insight ها دسته بندی می شوند. ولی در فرمت های زیر این منابع ارائه شده است:
۱. آمار و نمودارها (Statistics and Charts)
۲. گزارشها (Reports): شامل: گزارشهای صنعتی، گزارشهای بازار، گزارشهای منطقهای.
۳. دایرکتوریهای صنعتی (Industry Directories)
۴. نمایههای شرکتها (Company Profiles)
۵. اینفوگرافیکها (Infographics)
۶. دانلود دادهها (Data Downloads)
۷. ابزارهای تعاملی (Interactive Tools)
انواع Insight در استاتیستا:
- تحلیل بازار Market Insights : بررسی عمیق بازارهای مختلف، از جمله روندها، پیشبینیها، و عوامل مؤثر.
- رفتار مصرفکننده Consumer Insights: تحلیل عادات و ترجیحات مصرفکننده در صنایع مختلف.
- دایرکتوری شرکت هاCompany Insights: ارائه اطلاعات درباره ی شرکت ها.
- تحلیل بازارهای تجارت الکترونیک eCommerce Insights: به دادهها و تحلیلهای مرتبط با تجارت الکترونیک اشاره دارد.
استاتیستا برای چه کسانی مفید است؟
Statista یک پلتفرم داده و تحلیل است که برای طیف وسیعی از کاربران و حرفهایها کاربرد دارد. این پلتفرم به افرادی که نیاز به اطلاعات آماری دقیق دارند کمک میکند تا تصمیمات آگاهانهتری در زمینههای مختلف بگیرند. کاربردهای اصلی استاتسیتا برای گروههای مختلف شامل موارد زیر است: