انتشارات آی او اس پرس

همکار یابش - مثنوی2022-01-22بازدید 419
Posted on

انتشارات آی او اس پرس

معرفی انتشارات بین المللی آی او اس پرس IOS Press

انتشارات آی او اس پرس چیست؟

IOS Press یک ناشر بین المللی و مستقل است که در آمستردام مشغول به فعالیت است. این ناشر بین المللی در راستای هدف خود یعنی ساده نگه داشتن علم با رعایت بالاترین استانداردهای حرفه ای اقدام به تهیه و نشر مجلات و کتاب های علمی در سطح بین المللی می نماید و یکی از معتبرترین ناشران علمی در سطح دنیا محسوب می شود.

تاریخچه انتشارات IOS Press:

فعالیت IOS Press همزمان با افتتاح مرکز انتشاراتی آن در سال ۱۹۸۷ در آمستردام آغاز شد. در سال ۱۹۹۰ شعبه دیگری از این انتشارات در واشینگتن دی سی آغاز به کار کرد و فعالیت های انتشاراتی خود را در جهت نشر مجله ها و کتاب های علمی ادامه داد. موسسه انتشاراتی IOS Press به همراه یک شرکت ژاپنی با نام Ohmsha اولین فعالیت انتشاراتی خود را در سال ۱۹۹۷ در برلین با هدف انتشار کتاب های علمی به زبان آلمانی آغاز کردند. اولین کتاب خود را در همان سال و اولین مجله علمی خود را نیز در سال ۱۹۹۸ منتشر کردند. در سال ۱۹۹۸ در ادامه این فعالیت انتشاراتی یک شرکت در پکن تاسیس شد تا به نشر فعالیت های علمی روزافزون در کشور چین بپردازد.

از سال ۱۹۹۸ همواره بر پوشش موضوعی این ناشر افزوده شده و به صورت مداوم در جهت رشد و پیشرت گام برداشته است. به گونه ای که موضوعاتی همچون مطالعات پیشرفته ناتو، رشته های علوم زیستی و رفتاری، علوم رایانه و امنیت و هوش مصنوعی نیز به این مجموعه افزوده شد و در سال ۲۰۰۰ با ناشر آلمانی Aka در زمینه علوم کامپیوتر و برنامه نویسی ادغام شد.

در سال ۲۰۰۵ IOS Press توانست انتشارات دانشگاه دلف را در اختیار گرفته و کلیه منابع علمی این دانشگاه را منتشر نماید. در سال ۲۰۰۶ این ناشر گام دیگری در جهت رشد برداشته و اولین پلتفرم آنلاین خود را به منظور نشر الکترونیک راه اندازی نمود و در این حوزه تا آنجا پیش رفت که هزارمین جلد کتاب الکترونیک خود را در سال ۲۰۱۶ منتشر کرد.

پوشش موضوعی انتشارات IOS Press:

پوشش موضوعی انتشارات IOS Press بیشتر در حوزه علوم پزشکی و سلامت بوده اما موضوعات دیگری را نیز تحت پوشش خود دارد به گونه ای که مجلاتی با موضوعات علوم پایه، فنی و مهندسی نیز جزئی از موضوعات آنها هستند. به عنوان مثال از موضوع های موجود در این انتشارات به مواردی همچون آسیب شناسی، زیست شناسی عصبی، عصب شناسی رفتاری، سرطان، بافت شناسی، آلزایمر، خطر و ایمنی، روانپزشکی، توانبخشی، داروسازی، مراقبت های بهداشتی در پزشکی و در حوزه های دیگر مواردی مانند طراحی ربات، سیستم های هوشمند فازی، منابع، انرژی و توسعه، شیمی، علوم کامپیوتر و ارتباطات، علوم محیطی، فناوری، طراحی معماری، فیزیک، ریاضیات و آمار، علوم اجتماعی و بسیاری موارد دیگر اشاره نمود.

منابع انتشارات IOS Press:

منابع منتشر شده توسط IOS Press مانند دیگر ناشران به دو دسته کتاب ها و مجلات علمی تقسیم می شود که عمده فعالیت های این ناشر را شامل می شود. سالانه بالغ بر صدها جلد مجله و کتاب توسط IOS Press منتشر می شود که موضوعات مختلفی را در بر میگیرند. این منابع عبارتند از:

  1. کتاب ها: مجموع کتاب های الکترونیک منتشر شده توسط IOS Press تا کنون به بیش از ۱۰۰۰ عنوان می رسد و موضوعاتی همچون علوم کامپیوتر، علوم پزشکی، علوم پایه و بسیاری موارد دیگر را شامل می شود همچنین سالانه حدود ۷۰ عنوان بر این کتاب ها افزوده می شود.
  2. مجلات: IOS Press در حال حاضر بیش از ۱۰۰ عنوان مجله را که شامل هزاران مقاله در موضوعات مختلف هستند را منتشر می نماید. این مجلات همگی دارای رتبه های بالای علمی در سطح بین المللی بوده و نویسندگان مقالات آنها از محققان معتبر در هر زمینه علمی هستند. مقالات موجود به شکل های گوناگون مانند مقالات علمی پژوهشی، مقالات مروری، گزارش های علمی، مطالعات موردی، نقد کتاب، گزارش های جلسات علمی و بسیاری موارد دیگر هستند.

روش دسترسی به منابع IOS Press:

برای دسترسی به منابع بسیاری از ناشرین بین المللی، ۴ راه اصلی وجود دارد:

  1. منابع اپن اکسس موجود در وب سایت که براحتی برای کاربر قابل دانلود است.
  2. منابع هزینه ای که با استفاده از دسترسی دانشگاهی، موسسه ای که شما در آن تحصیل می کنید، قابل دانلود مستقیم از ناشر است.
  3. منابعی که می توانید بصورت رایگان با استفاده از DOI یا عنوان آن در بخش کتابخانه دیجیتال یابش” بصورت رایگان دانلود کنید.
  4. مدارک و مقاله و کتاب هایی که می توانید از طریق “یابش ریکوئست” درخواست موردی ثبت کنید تا همکاران ما با هزینه ای مناسب در اختیار شما قرار دهند.

وب سایت اصلی انتشارات آی او اس پرس

IOS Press

منبع

https://content.iospress.com/about

این پست چقدر برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵٫ تعداد امتیاز: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

اشتراک گذاری این مطلب: