شبکه اجتماعی علمی لینکدین

همکار یابش - مثنوی۱۴۰۰-۱۱-۰۹بازدید ۴۲۸
Posted on

شبکه اجتماعی علمی لینکدین

معرفی شبکه اجتماعی کسب و کار لینکدین linkedin

 

لینکدین چیست؟

لینکدین بزرگترین شبکه اجتماعی حرفه ای در سطح جهان است که با عضویت بیش از ۸۱۰ میلیون کاربر در بیش از ۲۰۰ کشور در سطح دنیا مشغول فعالیت است. شبکه های اجتماعی پژوهشگران یکی از مهمترین روش های معرفی فعالیت های علمی و توانایی های پژوهشگران به جامعه علمی هستند.لینکدین یکی از مهمترین شبکه های اجتماعی در سطح دنیا است. چشم انداز این شبکه اجتماعی ایجاد فرصت اقتصادی برابر برای تمامی صاحبان مهارت و حرفه در سطح جهان است که این امر را با متصل کردن متخصصان در سطح دنیا و به اشتراک گذاری دانش و مهارت آنان دنبال می کند.

تاریخچه لینکدین:

فعالیت این شبکه به طور رسمی از سال ۲۰۰۳ آغاز شد و تا کنون توانسته است به یکی از موفق ترین شبکه های اجتماعی علمی در سطح دنیا تبدیل شود. در این شبکه اجتماعی کاربران با توجه به حوزه دانش و مهارت های خود در گروه های مشابه عضو شده و با به اشتراک گذاری دانش خود با دیگر اعضاء اقدام به بالا بردن سطح مهارت های خود می کنند. لینکدین از سال ۲۰۱۶ تحت مالکیت مایکروسافت قرار گرفت. دفتر این شرکت در حال حاضر در ایالات متحده آمریکا قرار دارد و به صورت فعال در سطح دنیا مشغول به فعالیت است.

اعضاء لینکدین:

پژوهشگران و افراد عضو در این شبکه اجتماعی با ایجاد یک پروفایل پژوهشی برای خود می توانند پژوهش ها، دستاوردهای علمی، تحقیقات و توانایی های خود را معرفی کنند. همچنین به وسیله این شبکه اجتماعی نیز می توانند درخواست فعالیت و شغل داشته و در جستجوی موقعیت مناسب شغلی برای خود باشند. فعالیت در لینکدین برای تمامی افرادی که صاحب دانش و مهارت هستند امکان پذیر اما دارای یک سری قوانین مخصوص به خود نیز است. به عنوان مثال در این شبکه اجتماعی امکان اشتراک گذاری مطالب سرگرمی و غیرعلمی وجود ندارد و کاربران موظف هستند محتواهای علمی و ارزشمند و با کیفیت را تولید کرده و اشتراک گذاری کنند.

همچنین علاوه بر عضویت فردی شرکت های دانش بنیان، کسب و کارهای نوظهور و فعالیت های دانش محور نیز می توانند به صورت جمعی و تحت اسم شرکت خود در این محیط فعالیت داشته و اقدام به معرفی کسب و کار خود کرده و به نوعی بازاریابی شبکه و اینترنتی خود را در این محیط انجام دهند و با دیگر رقبا و همکاران خود آشنا شوند. به همین دلیل این شبکه اجتماعی یک ابزار مناسب برای جذب مشتری و پیشرفت است.

طبق سازوکار لینکدین هر چقدر فعالیت های علمی فرد و یا شرکت دارای پروفایل بیشتر باشد امتیاز بالاتری نیز به اون تعلق گرفته و به مرور در صدر جستجوها قرار می گیرد که این امر برای معرفی و بازاریابی کسب وکارها و مهارت ها بسیار ارزشمند و مهم است. در نهایت فعالیت در این شبکه اجتماعی و به اشتراک گذاری فعالیت های علمی مانند مقالات و پژوهش های کاربران گامی مهم در جهت معرفی به جامعه علمی است.

چرا از لینکدین استفاده کنیم؟

کاربران لینکدین شامل افراد فعال در حوزه های علمی و صنایع تجاری و پژوهشگران هستند. به طور کلی سه گروه اصلی اشخاص حقیقی، نمایندگان مشاغل و صاحبان کسب و کار کاربران اصلی این شبکه اجتماعی هستند. بر خلاف دیگر شبکه های اجتماعی که بر روی زندگی شخصی افراد تمرکز دارند این شبکه اجتماعی تنها بر روی توانایی ها، مهارت ها و دانش افراد تمرکز کرده و با هدف تجاری و کسب و کار راه اندازی شده است. مزیت استفاده از لینکدین برای هر یک از کاربران به شرح زیر است:

  1. اشخاص حقیقی:  لینکدین یک راه عالی برای مدیریت حرفه شما، یافتن شغل، تحقیق در شرکت ها، ارتباط با مخاطبین تجاری و دریافت اخبار در مورد صنعت شما است.
  2. نمایندگان مشاغل: این افراد اغلب از لینکدین برای ایجاد سرنخ و ایجاد روابط با مشتریان بالقوه استفاده می نمایند.
  3. صاحبان کسب وکار:  این افراد از لیندکین برای یافتن نیروهای حرفه ای، شرکت‌های تحقیق و توسعه و ارتباط با دیگر کارمندان استفاده می‌کنند.

مزایای عضویت در لینکدین:

  1. امکان جستجوی شغل به صورت حرفه ای در سازمان های معتبر با ایجاد یک پروفایل حرفه ای
  2. امکان ارائه یک خلاصه حرفه ای از مهارت ها و توانایی های شغلی با ایجاد یک رزومه آنلاین
  3. امکان ایجاد رابطه حرفه ای با دیگر کاربران لینکدین و به اشتراک گذاری دانش
  4. دریافت تائیدیه های مهارتی، ایجاد شبکه های شغلی و بهبود روابط شغلی
  5. امکان پیوستن به گروه های حرفه ای در صنایع، آزمایشگاه ها و مشاغل مختلف
  6. آگاهی از آخرین تغییرات علمی و دانش های جدید در حوزه حرفه ای شخص

چگونه یک پروفیل حرفه ای داشته باشیم؟

در حالی که فرآیند ثبت نام برای یک حساب کاربری لینکدین نسبتا ساده است، چند روش برتر وجود دارد که می‌تواند برای ایجاد یک پروفایل کاربری حرفه ای موثر باشد. این روش ها عبارتند از:

  1. حتما از یک عکس حرفه ای به عنوان عکس پروفایل خود استفاده کنید. این مورد به شما کمک می‌کند تاثیر اولیه خوبی بر کارفرمایان بالقوه یا مخاطبین تجاری داشته باشید.
  2. در قسمت درباره نمایه خود، حتماً مروری مختصر از تجربه و مهارت های خود داشته باشید. این روش یک راه عالی برای ارائه یک خلاصه فوری به کارفرمایان یا مشتریان بالقوه است که شما چه کسی هستید و چه کاری می توانید انجام دهید.
  3. در بخش تجربه نمایه، حتماً تمام تجربیات کاری مرتبط، از جمله عناوین شغلی، تاریخ استخدام و شرح وظایف خود را فهرست کنید.
  4. در قسمت آموزش نمایه، حتماً تمام مدارک تحصیلی و دوره های آموزشی مرتبط را فهرست کنید.
  5. در بخش مهارت‌های نمایه خود، حتماً مهارت‌ها یا صلاحیت‌های مرتبطی را که ممکن است داشته باشید، فهرست کنید. این موارد می تواند شامل مواردی مانند مهارت در برخی برنامه ها یا زبان های نرم افزاری باشد.
  6. حتما با سایر اعضای لینکدین که می شناسید و به آنها اعتماد دارید ارتباط برقرار کنید. این ارتباط به شما کمک می کند شبکه خود را بسازید و دسترسی خود را در سایت گسترش دهید.
  7. در نهایت فراموش نکنید که به طور منظم نمایه لینکدین خود را با رشد تجربه و مهارت خود به روز کنید و از همکاران مناسب بخواهید تا تأییدیه حرفه ای شما را به دیگران ارائه دهند.

اپلیکیشن های لینکدین

وب سایت اصلی

Linkedin

منبع

https://www.linkedin.com/about

این پست چقدر برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵٫ تعداد امتیاز: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

اشتراک گذاری این مطلب:
مطالب مرتبط: