پایگاه اطلاعات پزشکی پلوس

همکار یابش - مثنوی۱۴۰۰-۱۱-۲۰بازدید ۵۶۲
Posted on

پایگاه اطلاعات پزشکی پلوس

 

معرفی پایگاه اطلاعات پزشکی پلوس PLOS

پلوس یک ناشر منابع اطلاعاتی پزشکی است که اقدام به انتشار مجلات علمی در حوزه علوم پزشکی و پیراپزشکی به صورت اپن اکسس و رایگان می نماید. این پایگاه اطلاعاتی فعالیت حرفه ای خود را از سال ۲۰۰۱ در جهت اعتراض به دسترسی محدود و پر هزینه منابع اطلاعاتی آغاز کرده و در طی ۲۱ سال منابع اطلاعاتی خود را به صورت رایگان با هدف عدالت آموزشی منتشر می کند.

این پایگاه اطلاعاتی در سال ۲۰۰۳ اولین مجله اپن اکسس خود را با موضوع زیست شناسی با عنوان PLOS Biology منتشر کرد و مشاهده شد که تنها چند ساعت پس از انتشار این مجله بازدیدی نزدیک به ۵۰۰ هزار مورد داشت که این امر نشان دهنده اهمیت دسترسی رایگان همه افراد به منابع اطلاعاتی بود. بر همین اساس پلوس در سال ۲۰۰۴ نیز مجله پزشکی PLOS Medicine را نیز به صورت اپن اکسس منتشر کرد.

در طی سال های فعالیت این انتشارات مجلات اپن اکسس دیگری با عناوینی همچون PLOS Computational Biology، PLOS Genetics، PLOS Pathogens،PLOS ONE، PLOS Neglected Tropical Diseases ، International Open Access Week،PLOS Blogs Network، و بسیاری عناوین دیگر منتشر شد.

پوشش موضوعی این پایگاه اطلاعاتی شامل مواردی همچون زیست شناسی، زیست شناسی محاسباتی، آب و هوا، سلامت دیجیتال،، ژنتیک، بهداشت عمومی جهانی، پزشکی، بیماری های گرمسیری، پاتوژن ها، پایداری و تحول بیماری ها و مواردی دیگر اشاره نمود.

 

 

 

این پست چقدر برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵٫ تعداد امتیاز: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

اشتراک گذاری این مطلب: