انتشارات دانشگاه شیکاگو

همکار یابش - مثنوی2022-03-05بازدید 740
Posted on

انتشارات دانشگاه شیکاگو

معرفی انتشارات دانشگاه شیکاگو  University of Chicago Press

انتشارات دانشگاه شیکاگو چیست؟

انتشارات دانشگاه شیکاگو یکی از قدیمی ترین ناشران دانشگاهی است که  با هدف انتشار یافته ها و نتایج تحقیقات علمی از محققان سراسر جهان فعالیت خود را آغاز کرد. این انتشارات ماموریت خود را تعهد به انتشار بالاترین سطح دانش با استانداردهای جهانی دانسته و در این راه اقدام به انتشار کتاب ها و مجلات علمی می نماید.

تاریخچه انتشارات دانشگاه شیکاگو:

از زمان تاسیس دانشگاه شیکاگو در سال ۱۸۹۰ بخش انتشارات آن همواره یکی از سه بخش اصلی دانشگاه شیکاگو بوده و تا به امروز به فعالیت خود ادامه داده است. قدیمی ترین مجله منتشر شده توسط این ناشر مجله  Journal of Political Economy است که ۱۲۰ سال از انتشار اولین شماره آن می گذرد و تا کنون به صورت مداوم منتشر شده است.

از مجلات قدیمی و با سابقه این ناشر که همچنان نشر آنان ادامه دارد به عناوینی همچون  American Journal of Sociology، Social Service Review ،History of Religions می توان اشاره کرد که همگی قدمتی بیش از ۱۰۰ سال دارند. این مجلات جز اولین نمونه های مجلات در این موضوعات در سطح دنیا هستند. انتشارات دانشگاه شیکاگو هم اکنون بزرگترین ناشر دانشگاهی آمریکا محسوب می شود که خود نیز شامل سه بخش انتشار مجلات، انتشار کتاب ها و خدمات توزیع و نشر است.

بخش  مجلات این انتشارات با بیش از ۱۲۰ سال سابقه یکی از معتبرترین ناشران دانشگاهی در سطح دنیا است. همچنین بخش نشر کتاب های علمی این دانشگاه نیز از سال ۱۸۹۲ به صورت مداوم فعالیت داشته و همواره اقدام به انتشار کتاب های علمی برای دانشمندان، محققان و دانشجویان نموده است. بخش توزیع نیز با ارائه خدماتی همچون نشر، تکمیل، انبارداری، توزیع و خدمات تجاری بیش از ۱۵۰ ناشر از سطح دنیا را انجام می دهد.

پوشش موضوعی انتشارات دانشگاه شیکاگو:

پوشش موضوعی این انتشارات بیشتر حول محور موضوعات علوم انسانی و اجتماعی و علوم پایه بوده و در انتشار کتاب ها و مجلات علمی تمرکز بیشر بر روی موضوعات این حوزه است. به عنوان مثال در بخش کتاب ها و مجلات موضوعاتی همچون مطالعات مردم شناسی، باستان شناسی، مطالعات آسیایی، هنر و معماری، مطالعات بیولوژیکی، علوم شیمی، علوم کامپیوتر، جرم شناسی، زمین شناسی، اقتصاد و تجارت، تاریخ، جغرافیا، زبان شناسی، علم اطلاعات و کتابداری، موسیقی، فلسفه، علوم سیاسی، روانشناسی ،جامعه شناسی، مطالعات قرون وسطی، فلسفه و مطالعات ادبی اشاره نمود.

منابع انتشارات دانشگاه شیکاگو:

منابع منتشر شده توسط این انتشارات به دو دسته عمده کتاب ها و مجلات علمی تقسیم می شوند که مشخصات آنها به شرح زیر است:

  1. کتاب ها: بخش انتشار کتاب های علمی این ناشر بسیار پر قدرت بوده و از زمان شروع به فعالیت تا کنون بیش از ۱۴۰۰۰عنوان در موضوعات ذکر شده از سوی این تاشر منتشر شده است. همچنین در حال حاضر بیش از ۷۷۰۰ کتاب در حال نشر بوده و به این تعداد سالانه نیز اضافه می شود.
  2. مجلات: بخش مجلات نیز در موضوعات ذکر شده بسیار غنی بوده و در هر موضوع چند عنوان مجله وجود دارد. به طور کلی در حال حاضر ۹۶ عنوان مجله به همراه هزاران مقاله توسط این ناشر در دسترس کاربران قرار می گیرد. بیشترین تعداد عناوین مجلات مربوط به موضوعات علوم اجتماعی با ۵۱ عنوان مجله است.

خدمات انتشارات دانشگاه شیکاگو:

  1. ناشران: یکی از مهمترین خدماتی که این ناشر انجام می دهد خدمات توزیع این ناشر برای سایر ناشران در سطح دنیا است که به گونه ای کمک برای انتشار منابع علمی می توان به آن اشاره نمود. این ناشر با انجام خدماتی همچون پردازش منابع، خدمات آی تی، انبارداری و تکمیل، فروش محتوای الکترونیکی،مدیریت عناوین، خدمات مشتری، چاپ دیجیتال، بازاریابی محتوا و بسیاری خدمات دیگر یاری رسان سایر ناشران است.
  2. کتابداران: کتابداران می توانند با مراجعه به وب سایت این انتشارات از خدماتی همچون بررسی کاتالوگ ها، بررسی شرایط سفارش و خرید، بررسی منابع دسترسی آزاد، بررسی پوشش محتوایی و موضوعی، بررسی عناوین و بسیاری موارد دیگر از این خدمات بهره ببرند.

روش دسترسی به منابع انتشارت دانشگاه شیکاگو:

برای دسترسی به منابع بسیاری از ناشرین بین المللی، ۴ راه اصلی وجود دارد:

  1. منابع اپن اکسس موجود در وب سایت که براحتی برای کاربر قابل دانلود است.
  2. منابع هزینه ای که با استفاده از دسترسی دانشگاهی، موسسه ای که شما در آن تحصیل می کنید، قابل دانلود مستقیم از ناشر است.
  3. منابعی که می توانید بصورت رایگان با استفاده از DOI یا عنوان آن در بخش  کتابخانه دیجیتال یابش” بصورت رایگان دانلود کنید.
  4. مدارک و مقاله و کتاب هایی که می توانید از طریق “یابش ریکوئست” درخواست موردی ثبت کنید تا همکاران ما با هزینه ای مناسب در اختیار شما قرار دهند.

وب سایت انتشارات دانشگاه شیکاگو

University of Chicago Press

منبع

https://press.uchicago.edu/press/about

این پست چقدر برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵٫ تعداد امتیاز: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

اشتراک گذاری این مطلب: