یابش۱۴۰۲-۰۴-۱۰بازدید ۱۲۱۵
Posted on

Journal Citation Reports 2023 منتشر شد

برای آن که بتوانید از نشریات برجسته جهان ارزیابی مطمئنی انجام دهید، نیاز به اطلاعات معتبری درباره آن ها دارید. نزدیک به نیم قرن است که ناشران، مؤسسات، تامین کنندگان مالی و پژوهشگران، برای شناسایی نشریات برجسته جهان، به داده‌های بی‌طرفانه ارائه شده توسط گزارش‌های استنادات نشریات (JCR) اعتماد کرده‌اند.
کلریویت خود را متعهد می داند که از یکپارچگی رکوردهای علمی حمایت کند و برای پشتیبانی از این تلاش‌ها، ما تغییرات زیادی را در نسخه امسال ایجاد کرده ایم.
نسخه سال ۲۰۲۳ گزارش‌های استنادات نشریات (JCR)، برای اولین بار شاخص تأثیر نشریه (JIF) را به تمامی نشریات وب آو ساینس کر کالکشن ژورنالز شامل هم نشریاتی که در فهرست استنادات هنر و علوم انسانی (AHCI) نمایه شده اند و هم فهرست چندرشته ای استنادات منابع نوظهور (ESCI) گسترش داده است. این تغییر، زمینه رقابت را برای همه مجلات با کیفیت، از جمله مجلات دارای دسترسی آزاد، مجلات تخصصی و مجلات منطقه ای برابر می کند. با گسترش پوشش در عین رعایت استانداردهای گزینشی بالا، اکنون شاخص تأثیر نشریه (JIF) یک شاخص معتبر از قابلیت اطمینان و همچنین معیاری از تأثیر علمی، در سطح مجله است.
علاوه بر این، شاخص تأثیر نشریه (JIF) به جای سه رقم اعشار که قبلاً استفاده می‌شد، به یک رقم اعشار کاهش یافته است تا کاربران را تشویق کند که هنگام مقایسه مجلات، سایر شاخص‌ها و داده‌های توصیفی موجود در گزارش‌های استنادات نشریات (JCR) را نیز در نظر بگیرند. این تغییرات تنها بر شاخص های سال ۲۰۲۲ که در ژوئن ۲۰۲۳ منتشر شده اند، تأثیر می گذارد و بر شاخص های تأثیر نشریه (JIF)، رتبه ها و چارک های قبلی تأثیری نخواهد داشت.
اکنون با گسترش شاخص تأثیر نشریه (JIF) به همه مجلات دارای تیم گزینش، شاخص‌های جدید تأثیر استنادات، داده‌های توصیفی و تصاویر جذاب بیشتری در دسترس هستند تا به شما و محققانتان کمک کنند که مشخص کنید کدام مجلات یک دسته بسیار مرتبط و مفید هستند. پروفایل‌های چندبعدی در گزارش‌های استنادات نشریات (JCR) در موارد زیر به شما کمک می‌کند:
شناسایی سریع نشریاتی که توسط پژوهشگران بیشترین تعداد استناد را دریافت می کنند، در بیش از ۲۵۰ رشته
بررسی چگونگی کمک مقالات دارای دسترسی آزاد به تأثیر مجلات ترکیبی (hybrid journal)
درک محتوا و مخاطبان یک ژورنال با مشاهده مقالاتی که اخیراً در آن منتشر شده و وابستگی های سازمانی و کشورهای نویسندگان مشارکت کننده
همین امروز درباره نحوه پشتیبانی گزارش‌های استنادات نشریات از تحلیل‌های مبتنی بر داده، برای مدیریت مجموعه خود و استراتژی‌های انتشار بیشتر بیاموزید.

اطلاعات ضریب تأثیر ۲۰۲۳
پایگاه جی سی آر – رایگان یابش
(+ اطلاعات سایت اسکور ۲۰۲۳)

Key highlights from the 2022 data include:

  • More than 21,500 high-quality journals from 254 research categories and 112 countries are identified and receive a JIF. This includes:
    • ۱۳,۶۶۸ science journals
    • ۷,۱۲۳ social science journals
    • ۳,۲۴۸ arts & humanities journals
  • More than 5,600 journals publish all their content as open access
  • ۹,۱۳۶ journals receive a Journal Impact Factor for the first time

با احترام،
تیم محصول JCR

منبع: https://ir.clarivate.com/news-events/press-releases/news-details/2023/Clarivate-Unveils-Journal-Citation-Reports-2023—a-Trusted-Resource-to-Support-Research-Integrity-and-Promote-Accurate-Journal-Evaluation/default.aspx

برای خرید اکانت شخصی دسترسی به  JCR 2023 و ESI از یابش اقدام کنید

این پست چقدر برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۲ / ۵٫ تعداد امتیاز: ۲

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

اشتراک گذاری این مطلب:
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *