پشتیبانی FAQ Support

همراهان عزیز یابش

اینجا صفحه پشتیبانی و توضیحات  فروشگاه اکانت یابش است . پس چنانچه در هر مرحله از فرآیند تصمیم گیری، خرید و یا استفاده از اکانت، سوالی برای شما مطرح شد ابتدا در این صفحه پاسخ آن را جستجو بفرمایید. ما تلاش می کنیم تا بصورت مستمر این صفحه را به روز رسانی کرده و همه ابهامات شما را در مسیر پشتیبانی و پیگیری برطرف نماییم.

  • اکانتِ یکماهه رایگان ِیابش :

نحوه استفاده: ورود به صفحه اصلی سایت یابش >> نوار ابزار بالای وسطِ اصلی سایت >> ورود به صفحه راهنمای ثبتِ سفارشِ اکانتِ یک ماهه ی رایگان پایگاه های Scopus , Web of Science , Pubmed

  • قبل از خرید اکانت :

۴- نحوه خرید اکانت: ورود به صفحه اصلی سایت یابش >> بالای صفحه . باکسِ جستجوی اکانت پایگاه های اطلاعاتی مطابق با تصویر ذیل >> نام اکانت مورد نظر را به فارسی یا لاتین وارد کنید >> کلیک روی محصول نمایش داده شده و ورود به صفحه ی محصول > مطالعه توضیحات محصول و انتخاب نوع و مدت (درصورت وجود) > افزودن به سبد خرید >> ورود به سبد خرید و تکمیل اطلاعات فرم سفارش >> ثبت نهایی سفارش >> ارسال اطلاعات اکانت بصورت ایمیلی ظرف ۴۸ساعت – ارسال شده از ایمیل  Lib.yabesh@gmail.com

۵- توضیحات مدت و نحوه اتصال اکانت:  هر محصول در سایت یابش صفحه ای اختصاصی دارد که ضمن معرفی پایگاه مربوطه ، توضیحاتی مهم درخصوص انواع ، مدت دسترسی و ویژگی های اکانت ارائه شده را در خود جای داده است. بدیهی است که قبل از “افزودن به سبد خرید” لازم است توضیحات مربوطه را کامل مطالعه نمایید تا از مطابقتِ کاملِ محصول خریداری شده با نیاز خود اطمینان حاصل کنید.

  • در خصوص اکانت Web Of Science ذکر این توضیح ضروری است که مدتی است که پایگاه wos برای ورود کاربران ایرانی محدودیت لحاظ کرده و با ip های ایرانی امکان اتصال به این پایگاه میسر نیست و ضروری است برای ورود به این پایگاه ، از طریق استفاده از فیلترشکن ip خود را تغییر دهید. فلذا قبل از خرید لزوم استفاده از فیلترشکن را نیز مدنظر داشته باشید

۶- اکانت هایی که آیتمِ مدت را برای انتخاب در صفحه محصول ندارند: دقت نمایید که در صفحه ی محصولِ این اکانت ها توضیحی مبنی بر مدت اکانت یا تاریخ انقضای دسترسی به اکانت در صورت خرید ذکر شده است. با این حال اگر در صفحه یک محصول هیچگونه توضیحی در خصوص مدت وجود نداشت، بدانید که مدت آن اکانت یکساله است .

۷- سایر سوالات در خصوص یک پایگاه اطلاعاتی: چنانچه درخصوص جزئیات فنی یک اکانت در سایت سوالی برای شما مطرح شد که پاسخ آن را در صفحه سایت مشاهده ننمودید، می توانید به ایمیل lib.yabesh@gmail.com پیغام داده و سوال خود را مطرح کنید. درهمین رابطه خواهشمند است از ارسال سوالات عمومی در خصوص یک پایگاه اطلاعاتی که پاسخ آنها از طریق اینترنت نیز به سادگی قابل دریافت است، خودداری نمایید.

۸- تخفیفات و نحوه استفاده :  یابش در ایام خاص و مناسبت های ویژه اقدام به انتشار کد تخفیف بصورت عمومی نموده که از طریق سایت یا کانال تلگرامی یابش به اطلاع شما می رسد. بعد از افزودن محصول به سبد خرید امکان ثبت کد تخفیف وجود دارد.

۹- مشکل در پرداخت: با توجه به اختلالات اینترنت در صورتی که در زمان پرداخت وجه اکانت با مشکلی مثل عدم دریافت پیامک رمز خرید اینترنتی مواجه شدید، سعی کنید فرآیند خرید را با نت دیگر ، مرورگر دیگر و در نهایت دستگاه دیگری تست نمایید.

۱۰- صدور فاکتور رسمی خرید:  همانطور که می دانید نوعی از فاکتور به نام فاکتور رسمی وجود دارد که اطلاعات اقتصادی فروشنده و خریدار در آن ذکر می شود . چنانچه نیاز به چنین فاکتوری برای خود یا سازمانِ محل فعالیت خود دارید لازم است از انجام فرآیند خرید بر روی سایت خودداری نموده و مستقیماً به ایمیل  yabesh.ir@gmail.com که برای پیگیری های اداری و مالی قرارداده شده است پیغام دهید.

  • بعد از ثبت سفارشِ خرید اکانت :

۱۱- ارسال اعلامیه خرید: پس از ثبت نهایی سفارش و خرید موفق، در ابتدا ایمیلی از سوی یابش تحت عنوان سفارش شما با موفقیت ثبت گردید!‎” برای شما به آدرسی که در فرم سفارش ثبت نموده اید ارسال می شود. این ایمیل مشخصات سفارش شما را نشان می دهد. اما چنانچه پس از پرداخت، ایمیل مذکور را دریافت نکردید، به ایمیل lib.yabesh@gmail.com شماره کارت واطلاعات پرداخت را ارسال نمایید تا همکاران ما پیگیری نمایند.

۱۲- نحوه ارسال اطلاعات اکانت خریداری شده : اطلاعات اکانت نیز در پیغام دیگری تحت عنوان تکمیل سفارش شما ظرف ۴۸ ساعت برای شما ارسالِ ایمیلی می شود. علیرغم اعلامِ ۴۸ ساعت ، باتوجه به بررسی و پاسخگویی مستمر درخواست ها توسط کارشناسانِ ما، در روزهای کاری ارسال اکانت گاهی یک ساعت هم بطول نمی انجامد. پس خواهشمند است از تماس با شرکت و درخواست تسریع در انجام کار خودداری فرمایید.

۱۳- تاخیر در ارسال اکانت: اگر در این بازه زمانی در اینباکسِ ایمیل خود پیغامی از سوی یابش دریافت نکرده بودید حتما بخش اسپم را نیز کنترل کنید. همچنین می توانید از منوی “حساب کاربری” خود بخش “اکانت های من” درخواست های خود را مشاهده و در صورتی که در ستون وضعیت تکمیل شده قید شده بود اطلاعات یوزر و پسورد را (با کلیک بر روی گزینه “تکمیل شده” ) مشاهده نمایید. چنانچه بعد از ۴۸ساعت اکانت به هیچ نحوی به ایمیل شما ارسال نشده بود و در حالت “در حال انجام” باقی مانده بود، حتما روی همان ایمیل اولیه ی دریافتی حاوی مشخصاتِ سفارش ریپلای نموده و موضوع را اعلام کنید

۱۴- اشتباه کاربر در ورود اطلاعات: برخی کاربران اشتباهاً بجای اطلاعات ارسالیِ ما، ایمیل خود را به عنوان یوزر در بخشِ لاگین پایگاه موردنظر وارد می نمایند و لذا در ورود یا استفاده از پایگاه با خطا مواجه می شوند. پس اطمینان حاصل کنید که حتماً یوزر و پسورد را از ایمیل ارسالی ما کپی نموده و در محل لاگین پایگاه موردنظر قرار می دهید.

۱۵- ایراد در عملکرد اکانت ارائه شده : هرگونه ایراد در اتصال اکانت یا اکتیو نبودن اکانتِ ارسالی را از طریق ریپلای نمودن روی ایمیلِ تکمیل سفارش ( ایمیل حاوی یوزر و پسورد) به اطلاع ما برسانید. درصورت لزوم نسبت به شرح کامل ایراد رخ داده همراه با پیوست کردنِ تصویر اقدام فرمایید.

  • البته که ذکر این نکته نیز در خصوص اکانت Web Of Science ضروری است که مدتی است که پایگاه wos برای ورود کاربران ایرانی محدودیت لحاظ کرده و با ip های ایرانی امکان اتصال به این پایگاه میسر نیست.
    نمایشِ پیغامِ “The request couldn’t be verified” در زمان ورود به صفحه WOS مربوط به همین محدودیت است. این خطا به این معنی است که برای ورود به این پایگاه ،بایستی با استفاده از فیلترشکن یا ست کردن پروکسی در مرورگر، ip خود را تغییر دهید. فلذا ابتدا برای ورود به پایگاه wos از فیلترشکن/پروکسی مناسب استفاده کنید و اگر با خطای متفاوتی روبرو شدید آنگاه برای پشتیبانی ایمیلی مطابق با توضیحات فوق اقدام فرمایید

۱۷- نحوه اتصال در پایگاه های زیرمجموعه انتشاراتِ الزیور ( Elsevier): صفحه اتصال این پایگاه ها (بعنوان مثال پایگاه scopus) کمی با دیگر پایگاه ها متفاوت است که توضیحاتِ کاملی در  اینجا  در این خصوص داده شده است.

۱۸- تغییر یوزر یا استفاده همزمان چند کاربر: به هیچ عنوان اقدام به تغییر یوزر در پایگاهی که اکانت آن را خریداری کرده اید، ننمایید. همچنین باتوجه به تک کاربره بودن اکانت ها، از استفاده همزمان چند کاربر از یک اکانت نیز جداً خودداری فرمایید. درصورت انجام هرکدام از این موارد، یابش تعهدی در قبال صحت عملکرد اکانت و ارائه خدمات گارانتی ندارد.

۱۹- تمدید اکانت: درصورت نیاز به تمدید اکانت، حتما پیش از اتمام دوره ی زمانیِ اکانت ، نسبت به انجام مجدد اقدامات خرید مشابه نوبت قبل اقدام کنید. دقت نمایید در این حالت باید در صفحه ی “جزئیاتِ صورتحساب”، در بخشِ “اکانت قدیمی – دارم” نسبت به درج اطلاعات اکانت فعلی ( که رو به اتمام است) اقدام نمایید تا همکاران ما باتوجه به نوع اکانت و درصورت امکان نسبت به تمدیدِ مدتِ همان اکانتِ فعلیِ شما اقدام نمایند. چنانچه این تمدید میسر نباشد نیز اکانت جدید به شما ارائه می شود.

۲۰- دسترسی به فول تکست مقالات در پایگاه های استنادی:  برخی پایگاه ها به عنوانِ پایگاه های استنادی محسوب می شوند. این پایگاه ها دارای منابع مستقل نیستند و درواقع در تجزیه و تحلیلِ اطلاعاتِ آماری و استنادی مقالاتِ منتشر شده در دیگر پایگاه ها و ناشرین به شما کمک می کنند. پایگاه هایی همچون scopus ,  web of science

در این پایگاه ها زمانی که روی مقاله موردنظر کلیک می نمایید وارد صفحه ی ناشر مربوطه می شوید که دسترسی به آن ناشر یا پایگاه نیازمند اکانت خاص خود است که طبیعتاً باید مجزا خریداری نمایید. فلذا چنانچه در این پایگاه های استنادی، نسخه فول تکستِ مقاله یا مقالاتی را نیاز داشتید، پیشنهاد ما این است که وارد سایت یابش شده و از نوارابزار بالای صفحه روی گزینه “فرم درخواست” >> “درخواست موردی منابع اطلاعاتی” کلیک نموده و در هر ردیف نسبت به درج اطلاعاتِ هر مقاله اقدام و درنهایت ارسال را بزنید. همکاران ما بعد از بررسی مقالات، در بخش حساب کاربری به شما مبلغ هر مقاله را اعلام کرده و بعد از پرداخت مبلغ توسط شما نیز در فاصله زمانی کوتاهی فایل مقاله را ارائه می نمایند.