انتشارات آنوال ریویوو

همکار یابش - مثنوی2022-01-02بازدید 418
Posted on

انتشارات آنوال ریویوو

معرفی انتشارات بین المللی آنوال ریویوو Annual Review

انتشارات آنوال ریویوو چیست؟

انتشارات Annual Review یک مرکز انتشاراتی غیرانتفاعی است که با انتشار گزارش های سالانه در حوزه های موضوعی متفاوت به ترکیب و ادغام دانش به منظور پیشرفت علمی جامعه می پردازد. این ناشر با همکاری محققان هر رشته به بررسی روند تغییر و رشد تحقیقات در هر رشته در طی یکسال پرداخته و با به چالش کشیدن موضوعات مطرح شده گزارش های سالانه آن را منتشر می نماید.

تاریخچه انتشارات Annual Review:

در سال ۱۹۳۰ جی موری لوک شیمیدان و استاد دانشگاه استنفورد طرح یک مجله نقد و بررسی تحقیقات بیوشیمی را برای ۵۰ استاد و همکار خود مطرح کرده و لزوم ایجاد نقد و بررسی برای متون علوم شیمی را بررسی کرده و همه افراد با انتشار چنین مجله ای موافقت نمودند. بدین ترتیب با همکاری دانشگاه استنفورد و سایر همکاران موری لوک اولین مجله بررسی سالانه تحقیقات بیوشیمی در سال ۱۹۳۱ منتشر شد.

در سال ۱۹۳۸ با موافقت وزیر امور خارجه آمریکا دفتر این مجله به عنوان یک سازمان غیرانتفاعی شناخته شد و نام Annual Review را برای خود برگزید. از این سال به بعد فعالیت این سازمان رو به گسترش رفته و تا سال ۱۹۵۰ مجلات بررسی سالانه دیگری با موضوعات پزشکی، روانشناسی، فیزیولوژی گیاهی، فیزیک، علوم هسته و ذرات و حشره شناسی به فهرست این ناشر اضافه گردید.

پس از آن تا سال ۱۹۸۲ حدود ۲۴ عنوان مجله توسط این ناشر منتشر می شد و سپس در سال ۱۹۹۶ اولین مجله های الکترونیکی آن با عناوین بررسی سالانه جامعه شناسی و بررسی سالانه پزشکی منتشر شد. در سال ۲۰۰۲ کل آرشیو این انتشارات در طی ۷۰ سال که بالغ بر ۴۷۵۰۰۰  و ۵۴۰۰ تصویر بود را به شکل دیجیتالی تبدیل نمودند، همچنین تا سال ۲۰۱۹ بالغ بر ۲۲ عنوان دیگر به مجموعه مجلات این ناشر افزوده شد.

در حال حاضر ۵۱ مجله توسط این انتشارات به صورت آنلاین منتشر می شود که از این میان ۲۱ مجله به صورت منحصرا آنلاین و ۳۰ مجله به صورت آنلاین و چاپی به شکل همزمان منتشر می شود و از هر مجله تنها در طول سال یکبار منتشر می شود. یکی از مهمترین ویژگی های این انتشارات امکان اشتراک مجلات به صورت فردی و سازمانی است. به این صورت که فردی که تنها نیاز به یک عنوان مجله دارد می تواند آن یک مورد را خریداری کرده و مورد استفاده قرار دهد. در اشتراک سازمانی نیز با خرید اشتراک از سوی سازمان مورد نظر کلیه افراد حاضر در آن موقعیت جغرافیایی می توانند به صورت رایگان به منابع و مجلات دسترسی داشته باشند.

پوشش موضوعی Annual Review:

توانایی و اعتبار این انتشارات را در سطح جهانی می توان با توجه به تعداد مجلات منتشر شده توسط آن سنجید. این انتشارات تا به حال حدود ۶۷ مجله علمی را  منتشر کرده که از این تعداد مجله در موضوع زیست پزشکی و علوم زیستی ۳۲ مجله، علوم فیزیک ۱۶ مجله، علوم اجتماعی ۱۶ مجله و علوم اقتصادی ۳ عنوان مجله را به خود اختصاص داده اند. همانطور که از تعداد مجلات هر موضوع مشخص است تمرکز این انتشارات بیشتر بر علوم پایه و پس از آن علوم پزشکی و پیراپزشکی است.

پوشش موضوعی انتشارات Annual Review شامل رشته های نجوم و اخترفیزیک، مردم شناسی، علوم زیستی حیوانات، شیمی تجزیه، بیوفیزیک، مهندسی پزشکی، زیست پزشکی، بیوشیمی، روانشناسی بالینی، مهندسی شیمی، زیست شناسی سلولی و تکاملی، زیست شناسی سرطان، علوم کامپیوتر، فیزیک، علوم رباتیک، جرم شناسی، روانشناسی رشد، علوم زمین و سیارات، اقتصاد، حشره شناسی، محیط زیست، مکانیک سیالات، علوم و صنایع غذایی، ژنتیک، ایمنولوژی، حقوق و علوم اجتماعی، زبان شناسی، علوم دریایی، مهندسی مواد، داروسازی، میکروبیولوژی، علوم اعصاب، علوم هسته ای، آسیب شناسی، فارماکولوژی و سم شناسی، فیزیولوژی، علوم سیاسی، سلامت عمومی، اقتصاد منابع، جامعه شناسی، آمار، ویروس شناسی و بسیاری موضوعات دیگر است.

روش دسترسی به منابع Annual Review:

برای دسترسی به منابع بسیاری از ناشرین بین المللی سه راه اصلی وجود دارد:

  1. منابع اپن اکسس موجود در وب سایت که براحتی برای کاربر قابل دانلود است.
  2. منابع هزینه ای که با استفاده از دسترسی دانشگاهی، موسسه ای که شما در آن تحصیل می کنید قابل دانلود مستقیم از ناشر است.
  3. منابعی که می توانید بصورت رایگان با استفاده از DOI یا عنوان آن در بخش “یابش جستجو” بصورت رایگان دانلود کنید.
  4. مدارک و مقاله و کتاب هایی که می توانید از طریق “یابش ریکوئست” درخواست موردی ثبت کنید تا همکاران ما با هزینه ای مناسب در اختیار شما قرار دهند.

وب سایت انتشارات آنووال ریویووو

annual reviews

منبع

https://www.annualreviews.org/about

این پست چقدر برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵٫ تعداد امتیاز: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

اشتراک گذاری این مطلب: