انتشارات دانشگاه منچستر

همکار یابش - مثنوی2022-01-29بازدید 382
Posted on

انتشارات دانشگاه منچستر

معرفی انتشارات دانشگاه منچستر Manchester University Press

انتشارات دانشگاه منچستر چیست؟

انتشارات دانشگاه منچستر یک ناشر دانشگاهی وابسته به دانشگاه منچستر است که  فعالیت خود را در زمینه انتشار کتاب ها و مجلات علوم انسانی و اجتماعی قرار داده است. این ناشر در ابتدا به منظور چاپ متون و تک نگاری های دانشگاه منچستر فعالیت خود را اغاز کرد اما به مرور دامنه فعالیت خود را گسترش داده و تبدیل به یک ناشر بین المللی شد.

تاریخچه انتشارات دانشگاه منچستر:

این انتشارات در سال ۱۹۰۳ به عنوان کمیته انتشارات دانشگاه منچستر در این دانشگاه تاسیس شد. در ابتدا هدف تاسیس آن انتشار تحقیقات اساتید و محققین دانشگاه بود و اولین کتاب منتشر شده توسط این ناشر در سال ۱۹۰۴ به چاپ رسید. سپس در طی سالیان متمادی دامنه فعالیت خود را گسترش داده و علاوه بر کتاب های علمی، کتاب های درسی، متون سخنرانی ها، فکس های مکالمات علمی و سایر منابع اطلاعاتی را نیز منتشر کردند. این انتشارات فعالیت خود را پرقدرت ادامه داده تا جایی که در حال حاضر سالانه بیش از ۲۰۰ کتاب در موضوعات مختلف منتشر میکند.

پوشش موضوعی انتشارات دانشگاه منچستر: 

پوشش موضوعی این ناشر بیشتر حوزه علوم انسانی و علوم اجتماعی را شامل می شود به گونه ای که این ناشر یکی از برجسته ترین ناشران در این حوزه موضوعی در سطح دنیا محسوب می شود. موضوعات منتشر شده توسط انتشارات دانشگاه منچستر شامل مردم شناسی، باستان شناسی، هنر، معماری، اقتصاد و تجارت، تاریخ، فیلم و رسانه و موسیقی، جغرافیای انسانی، روابط بین الملل، قانون، ادبیات، فلسفه، دین، سیاست و جامعه شناسی می باشد.

منابع انتشارات دانشگاه منچستر:

  1. کتاب ها: انتشارات منچستر بیشترین تمرکز خود را بر روی انتشار کتاب های حوزه علوم انسانی و اجتماعی قرار داده است به گونه ای سالانه بیش از ۲۰۰ عنوان کتاب را منتشر می نماید. این کتاب ها به شکل های گوناگون مانند کتاب چاپی، کتاب الکترونیکی و کتاب صوتی در موضوعات گسترده ای در این حوزه هستند. کتاب های منتشر شده این ناشر تقریبا تمامی موضوعات حوزه علوم انسانی را در بر گرفته و در بیش ۵۰ موضوع متفاوت منتشر می شوند.
  2. مجلات: یکی از فعالیت های عمده این انتشارات نشر مجله های علمی حوزه علوم انسانی و اجتماعی است. انتشارات منچستر ۶ عنوان مجله را به صورت پیوسته منتشر می کند که در جامعه علمی با استقبال بسیاری روبرو می شوند. از این ۶ عنوان سه عنوان مجله به صورت اپن اکسس در دسترس کاربران است. عناوین این مجلات عبارتند از:
Bulletin of the John Rylands Library •
Film Studies •
Gothic Studies •
Human Remains and Violence: An Interdisciplinary Journal •

James Baldwin Review •

Journal of Humanitarian Affairs •

روش دسترسی به منابع انتشارات دانشگاه منچستر:

برای دسترسی به منابع بسیاری از ناشرین بین المللی، ۴ راه اصلی وجود دارد:

  1. منابع اپن اکسس موجود در وب سایت که براحتی برای کاربر قابل دانلود است.
  2. منابع هزینه ای که با استفاده از دسترسی دانشگاهی، موسسه ای که شما در آن تحصیل می کنید، قابل دانلود مستقیم از ناشر است.
  3. منابعی که می توانید بصورت رایگان با استفاده از DOI یا عنوان آن در بخش “ کتابخانه دیجیتال یابش” بصورت رایگان دانلود کنید.
  4. مدارک و مقاله و کتاب هایی که می توانید از طریق “یابش ریکوئست” درخواست موردی ثبت کنید تا همکاران ما با هزینه ای مناسب در اختیار شما قرار دهند.

 

وب سایت انتشارات دانشگاه منچستر

Manchester University Press

منبع

این پست چقدر برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵٫ تعداد امتیاز: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

اشتراک گذاری این مطلب: