انتشارات دانشگاه راکفلر

همکار یابش - مثنوی2022-02-13بازدید 427
Posted on

انتشارات دانشگاه راکفلر

معرفی انتشارات دانشگاه راکفلر Rockefeller University Press 

انتشارات دانشگاه راکفلر چیست؟

انتشارات راکفلر یک ناشر دانشگاهی است که به صداقت و کیفیت در انتشارات متعهد است و تحقیقات پیشگامانه ای را در زمینه علوم زیستی و پزشکی از محققان برجسته در سطح دنیا منتشر می نماید. این ناشر با تهیه و نشر کتاب ها و مجلات علمی حوزه موضوعی تحت پوشش خود گام مهمی در انتقال مفاهیم علمی به جامعه دانشگاهی و تحقیقاتی در سطح دنیا بر میدارد.

تاریخچه انتشارات دانشگاه راکفلر:

انتشارات راکفلر به صورت رسمی و مداوم از سال ۱۹۰۵ فعالیت خود را با انتشار مجله Journal of Experimental Medicine در زمینه پزشکی تجربی آغاز کرد. این مجله علاوه بر مقالات داخلی مقاله های خارجی در زمینه پزشکی را نیز پذیرش می کرد و به مرور به یکی از معتبرترین مجلات در حوزه پزشکی تبدیل شد. پس از آن به مرور مجلات دیگری به این مجموعه افزوده شدو انتشارات راکفلر به فعالیت خود در زمینه انتشار مجلات پزشکی ادامه داد.

بخش انتشار مجلات این ناشر به مرور بر تعداد و عناوین مجلات خود افزود و در سال ۱۹۲۵ مجله شمی بیولوژیکی را به مجموعه خود افزود و به مرور در طی سالیان متمادی عناوین دیگری را نیز اضافه کرد و تا سال ۱۹۵۹ مجموع عناوین کتاب های چاپ شده آن به ۶۲ عنوان رسید.

این ناشر در سال ۱۹۹۷ برای اولین بار سه مجله خود را به صورت آنلاین منتشر نمود و تا سال ۲۰۰۳ تمامی آرشیو خود را به صورت آنلاین در دسترس کاربران قرار داد. انتشارت راکفلر در سال ۲۰۱۶ نیز تعدادی از منابع اطلاعاتی خود را به صورت دسترسی آزاد در اختیار کاربران قرار داد.

پوشش موضوعی انتشارات دانشگاه راکفلر:

پوشش موضوعی این انتشارات نسبت به دیگر ناشران دانشگاهی اندکی محدودتر بوده و تنها حوزه زیست پزشکی و علوم زیستی را در برمیگرد اما با این وجود منابع منتشر شده آن از اعتبار بالای علمی برخوردار هستند. موضوعات منتشر شده توسط این ناشر شامل زیست شناسی مولکولی، پزشکی تجربی، فیزیولوژی عمومی، زیست شناسی سلولی، رفتارشناسی حیوانات، زمین شناسی، تاریخ علم، عصب شناسی و موضوعاتی از این دست هستند.

منابع انتشارات دانشگاه راکفلر:

  1.  کتاب ها: مجموعه کتاب های منتشر شده توسط راکفلر تا کنون به بیش از ۶۲ عنوان می رسد که به صورت چاپی و الکترونیکی در دسترس کاربران قرار می گیرند.
  2. مجلات: مجلات منتشر شده توسط راکفلر به طور عمده حوزه موضوعی زیست پزشکی و پزشکی تجربی را در بر می گیرد که همواره یکی از معتبرترین مجلات در این حوزه به شمار می آیند. مجلات انتشارات راکفلر به شرح زیر هستند:

• Journal of Cell Biology (JCB)مجله زیست شناسی مولکولی که پیشرفت های علمی را در زمینه زیست شناسی سلولی پایه و زیست شناسی سلولی کاربردی بررسی می کند. انتشار این مجله از سال ۱۹۹۵ آغاز شده و شامل موضوعاتی همچون ایمونولوژی، نوروبیولوژی، متابولیسم، میکروبیولوژی، زیست شناسی رشدی و زیست شناسی گیاهی است.

• Journal of Experimental Medicine (JEM)مجله پزشکی تجربی مقالاتی را منتشر می کند که مفاهیم جدیدی را در مورد ایمونولوژی، علوم اعصاب، زیست شناسی سرطان، زیست شناسی عروقی،پاتونژ میکروبی و یست شناسی سلولی ارائه می دهد. انتشار این مجله از سال ۱۸۹۶ آغاز شده است.

• Journal of General Physiology (JGP)مجله فیزیولوژی عمومی از سال ۱۹۱۸ فعالیت خود را آغاز کرده و مقالاتی با بالاترین میزان کیفیت و اعتبار در زمینه های فیزیولوژی سلولی و مولکولی منتشر می نماید.

• Life Science Alliance (LSA)مجله علوم زندگی یک مجله با دسترسی رایگان و اپن اکسس است که از سال ۲۰۱۸ منتشر می شود و متعهد به انتشار سریع، منصفانه و شفاف تحقیقات ارزشمند است. مقالات این مجله همه علوم حوزه زیست پزشکی را شامل می شود و به صورت رایگان در دسترس کاربران قرار می گیرد.

روش دسترسی به منابع انتشارت دانشگاه راکفلر:

برای دسترسی به منابع بسیاری از ناشرین بین المللی، ۴ راه اصلی وجود دارد:

  1. منابع اپن اکسس موجود در وب سایت که براحتی برای کاربر قابل دانلود است.
  2. منابع هزینه ای که با استفاده از دسترسی دانشگاهی، موسسه ای که شما در آن تحصیل می کنید، قابل دانلود مستقیم از ناشر است.
  3. منابعی که می توانید بصورت رایگان با استفاده از DOI یا عنوان آن در بخش “ کتابخانه دیجیتال یابش” بصورت رایگان دانلود کنید.
  4. مدارک و مقاله و کتاب هایی که می توانید از طریق “یابش ریکوئست” درخواست موردی ثبت کنید تا همکاران ما با هزینه ای مناسب در اختیار شما قرار دهند.

وب سایت انتشارات دانشگاه راکفلر

Rockefeller University Press 

منبع

https://rupress.org/about

 

این پست چقدر برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵٫ تعداد امتیاز: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

اشتراک گذاری این مطلب: