همکار یابش - جباری2024-02-03بازدید 159
Posted on

۹ درس با هوش مصنوعی، بدون معلم انسانی!

موسسه اُترمَن لندن (OI) در بیانیه‌ای خبری اعلام کرد که یک دوره آموزشی ۹ درسی را ارائه کرده است که توسط کشورهایی در چهار قاره با استفاده از معلم‌های دیجیتالی هوش مصنوعی (AI) مورد پذیرش قرار گرفته است.

9 درس با هوش مصنوعی، بدون معلم انسانی!
9 درس با هوش مصنوعی، بدون معلم انسانی!

به گزارش یابش و به نقل از کمپس تکنولوژی  این شرکت اعلام کرد که این مربیان دیجیتالی محتوای آموزشی را ایجاد می‌کنند، به دانش‌آموزان آموزش می‌دهند و آن‌ها را مورد ارزیابی قرار می‌دهند. OI ادعا می‌کند که این امر «یک تغییر اساسی در ذات آموزش و یادگیری» ایجاد می‌کند.

پاولدی اُترمَن و دِو آدیتیا، بنیانگذاران OI، با هدف رفع کمبود معلمان در دنیا، ارتقای دسترسی برای دانش‌آموزان و مناطق محروم و کاهش هزینه تحصیل برای کسانی که توان پرداخت آن را ندارند، «معلمان دیجیتال» خود را در آگوست ۲۰۲۳ با نام OIAI معرفی کردند. آن‌ها با استفاده از فناوری OI می‌گویند که روش آموزش آن‌ها می‌تواند «آموزش تک‌جهته را با یک گفتگوی پویا و دو طرفه بین دانش آموزان و معلمان هوش مصنوعی آن‌ها جایگزین کند».

آن‌ها اعلام کردند که اهداف آنها برای سال ۲۰۲۴ گسترش قابلیت‌های تدریس با هوش مصنوعی به ۴۰ دانشگاه تا سپتامبر است. آن‌ها همچنین آزمایش‌هایی را برای ادغام OIAI با پلتفرم‌های یادگیری دیجیتال موجود انجام می‌دهند.

معلم دیجیتالی چیست؟

معلمان دیجیتال ظاهر و صدایی شبیه انسان دارند و می‌توانند از طریق چت صوتی و متنی با دانش‌آموزان تعامل داشته باشند. معلمان هوش مصنوعی قادر به توسعه دروس متناسب با نیازهای فردی هر دانش آموز، ارائه پاسخ‌های فوری به سوالات و ارائه بازخورد شخصی هستند. OI گفت که دروس را می توان به صورت آنلاین و در هر ساعتی از روز در دسترس قرار داد و دانش آموزان می توانند با سرعت خود از آنها استفاده کنند.

OI همچنین یک هم‌درس دیجیتالی گفتگو محور برای کودکان به نام «Teddy AI» ارائه می‌دهد.

این شرکت از زمان راه‌اندازی با دولت‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد مختلف در سراسر جهان همکاری کرده است. OI گزارش می‌دهد که بیش از ۸۰ درصد از دانش‌آموزان دوره آموزشی آن را با رضایت ۹۴ درصد به پایان رسانده‌اند.

هر کسی می تواند برای یک دوره آزمایشی رایگان ثبت نام کند و برای تست OIAI یک درس به انتخاب خود دسترسی داشته باشد. پس از دوره آزمایشی، مجموعه ای از برنامه های اشتراک با هزینه های مختلف در دسترس قرار می گیرد. اشتراک ها را می توان در هر زمان لغو کرد.

دسترسی به OIAI از طریق رایانه یا دستگاه های تلفن همراه امکان پذیر است. مرورگرهای پشتیبانی شده عبارتند از Google Chrome، Firefox، Safari و Edge.

OI در صفحه «داستان ما» می گوید: «ما مأموریت داریم ۷۵۰ میلیون دانش آموز را از طریق آموزش مهارت های نرم و توسعه حرفه ای با استفاده از یک معلم هوش مصنوعی ارتقا دهیم تا اطمینان حاصل کنیم که هیچ دانش آموزی عقب نماند.” “ما از طریق آموزش خود از دانش آموزانی که به دلیل همه‌گیری مجبور به ترک تحصیل شده‌اند، کسانی که در مکان‌های بسیار دورافتاده هستند و کسانی که تحت تأثیر خشونت و جنگ مانند پناهندگان در اردوگاه‌های سازمان ملل قرار گرفته‌اند، حمایت می‌کنیم.»

 

منبع: https://campustechnology.com/articles/2024/01/10/otermans-institute-debuts-nine-lesson-course-using-only-ai-digital-human-teachers.aspx

این پست چقدر برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵٫ تعداد امتیاز: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

اشتراک گذاری این مطلب:
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *