دستیار پژوهشگر: ابزار اطلاعاتی آر دیسکاوری

همکار یابش - زنگنه۱۴۰۲-۱۲-۲۱بازدید ۱۶۳
Posted on

دستیار پژوهشگر: ابزار اطلاعاتی آر دیسکاوری

معرفی ابزار اطلاعاتی و اپلیکیشن موبایلی آر دیسکاوری R Discovery

اپلیکیشن آر دیسکاوری چیست؟

آر دیسکاوری یک بستر تحقیقاتی آنلاین رایگان برای کمک به کشف ادبیات تحقیق است. آر دیسکاوری اپلیکیشنی برای دانشجویان و محققان است که جستجوی ادبیات و مطالعه تحقیق را ساده می‌کند، اما هر کسی که علاقه‌مند به فعالیت‌های علمی است می‌تواند از آن استفاده کند. اگر نگران از دست دادن فرصت هستید اما از جستجوی مقالات تحقیقاتی آکادمیک مناسب خسته شده‌اید، استفاده از آر دیسکاوری، را به شما پیشنهاد می کنیم  چرا که مقالات را بر اساس علایق شما شناسایی می‌کند و توصیه‌های شخصی‌شده را به سبک رسانه‌های اجتماعی ساده ارائه می‌کند. با آر دیسکاوری که فوراً فیدهای خواندن شخصی‌سازی شده را بر اساس علایق شما ایجاد می‌کند، با اطلاعات اضافی خداحافظی کنید و از جدیدترین و مرتبط‌ترین تحقیقات دانشگاهی برای خود مطلع  ‌شوید.

تاریخچه نرم افزار آر دیسکاوری

آر دیسکاوری متعلق به برند ریسرچر لایف یکی از برندهای معتبر شرکت کاکتوس[۲] است. کاکتوس به عنوان یک شرکت ویرایش انگلیسی در سال ۲۰۰۲ در بمبئی هند شروع به کار کرد و امروزه به یک شرکت ارتباطات علمی جهانی تبدیل شده است که طیف وسیعی از مشتریان در علم و فناوری را تامین می کند. در سال ۲۰۰۱، زمانی که آبیشک گوئل [۳] در سفر ژاپن بود، با محققی از دانشگاه توکیو ملاقات کرد. این محقق توضیح داد که از آنجایی که انگلیسی زبان اصلی او نبود، به کمک نیاز داشت تا مطمئن شود که نسخه خطی او از نظر دستور زبان، نحو و وضوح، استانداردهای مجلات بین المللی را برآورده می کند. آبیشک متوجه شد که محققان در سراسر جهان که انگلیسی را به عنوان زبان اول صحبت نمی کنند، برای انتشار آثارشان در مجلات بین المللی تلاش می کنند. او فکر می‌کرد که تیمی از متخصصان زبان و نشر می‌توانند با این محققان همکاری کنند تا به آنها کمک کنند تا بر سد زبان غلبه کنند و به آنها دسترسی پیدا کنند. اینگونه بود که ایده کاکتوس متولد شد. برادران آبیشک و آنوراگ نیاز به پر کردن شکاف بین تحقیقات شرق و غرب را درک کردند. در سال ۲۰۰۲، آنها شرکت کاکتوس کامیونیکیشنز [۴] را تأسیس کردند و Editage به اولین برند تجاری کاکتوس تبدیل شد. Editage ویرایش زبان انگلیسی با کیفیت بالایی را ارائه داد و برای محققانی که انگلیسی را به عنوان زبان اول صحبت نمی‌کردند، زمینه استفاده را فراهم کرد.کاکتوس خدمت ویرایش علمی را با نام تجاری Editage راه اندازی کرد تا به محققان خدمات ویرایش با ارزشی را ارائه دهد که فراتر از زبان بود.

از آنجاییکه دانشگاه ها و مؤسسات، بخش کلیدی از پایگاه مشتریان شرکتی کاکتوس را تشکیل می دهند، این منجر به راه اندازی بلنکا[۵]، اولین مجله کاکتوس شد که هدف آن انتشار بهترین شیوه ها در بین دانشگاه ها و موسسات در حوزه های مدیریت بود. نسخه آنلاین بلنکا به زبان های انگلیسی، ژاپنی، چینی و کره ای در سال ۲۰۱۹ راه اندازی شد. امروزه، بلنکا به عنوان مجله ساینس تاکس[۶] شناخته می شود.در سال ۲۰۱۹ کاکتوس متوجه شد که فناوری نقشی اساسی در سرعت تحقیق و توسعه ایفا خواهد کردبنابراین Cactus Tech را -که یک تیم فناوری پویا است و به نوآوری در زمینه هوش مصنوعی و یادگیری ماشین اختصاص دارد- ارائه کرد. امروزه کاکتوس حدود ۲۰۰۰ ویراستار آزاد و قراردادی، مترجم، ویرایشگر، نویسنده متن جایگزین، داور علمی و متخصص دیگر در ۷۰ کشور مختلف دارد. در سال ۲۰۱۸، کاکتوس در فهرست FlexJobs از ۲۵ شرکت برتر جهان برای کار در رتبه اول قرار گرفت. کاکتوس همچنین در ۲۰ شرکت برتر از ۱۰۰ شرکت برتر برای تماشای مشاغل از راه دور در سال ۲۰۱۸ قرار گرفت. در سال ۲۰۱۹، کاکتوس به عنوان یکی از ۱۰ مکان امن برای کار برای زنان و در میان بهترین شرکت ها ظاهر شد. در ژانویه ۲۰۲۰ کاکتوس یک استارتاپ هوش مصنوعی مستقر در دانمارک به نام UNSILO را خرید.

آر دیسکاوری میزبان محتوایی از مجموعه سازان برتر مانند پابمد[۷]، پابمد سنترال[۸]، کراس رف[۹]، آن پی وال[۱۰]، اُپن الکس[۱۱] و نشریات تحقیقاتی برتر دانشگاهی، از جمله وایلی[۱۲]، الزویر[۱۳]، اشپرینگر نیچر[۱۴]، آی اُ پی[۱۵]، سیج[۱۶]، تیلر اند فرانسیس[۱۷]، ان. ایی. جی. ام[۱۸]، امرالد پابلیشینگ[۱۹]، بی. ام. جی[۲۰]، کارجر[۲۱]، آندرلای دات آی اُ[۲۲] و موارد دیگر است.

 

قابلیتها و کاربردهای نرم افزار آر دیسکاوری

شعار جالبی در صفحه اصلی این نرم افزار نوشته شده است: ” همراه هوش مصنوعی شماره ۱ شما!”. طبق ادعای ریسرچر لایف، آر دیسکاوری یکی از بزرگترین و غنی ترین مخازن محتوایی را دارد. بطوریکه ۱۵۰ میلیون مقاله مجله داوری شده ،را پوشش می دهد که شما می توانید با عنوان مقاله، کلیدواژه یا دی. اُ. آی. مقاله جستجو کنید(مطابق عکس زیر) در سمت چپ هم یک سری فیلتر وجود دارد که با کمک آنها می توانید نتایج را به دلخواه خود در بیاورید مثلا مطابق با یک بازه زمانی خاص، یا کشور، سازمان، مجله، ناشر و … نتایج را فیلتر کنید.

تجربه مطالعه پژوهشی خود را با دسترسی به ۴۰ میلیون مقاله دسترسی آزاد  در در ۳۲۰۰۰ مجله، ۱۰ میلیون مقاله کنفرانسی، و همچنین ۲ میلیون پیش چاپ، ۹٫۵ میلیون تاپیکز[۲۳] یا موضوع و ۷٫۵ میلیون پتنت و ۸ میلیون خلاصه و نکات برجسته در ۱۰۰۰۰۰ دانشگاه و سازمان ارتقا دهید.

هنگامی که تنظیمات برگزیده خواندن خود را وارد کردید، الگوریتم هوش مصنوعی قدرتمند آر دیسکاوری پایگاه داده تحقیقات آکادمیک خود را اسکن می کند تا بر اساس موضوعات مورد علاقه شما، بهترین مطالعات را برای شما شناسایی و اولویت بندی کند. بهترین بخش این است که هوش مصنوعی آر دیسکاوری از جستجوهای گذشته و نوع مقالات تحقیقاتی دانشگاهی مورد علاقه شما در برنامه یاد می گیرد تا پیشنهادات آن را اصلاح کند و مطمئن شود که بهترین تجربه مطالعه تحقیق را دارید. ویژگی‌های منحصربه‌فرد آر دیسکاوری برای کمک به شما در صرفه‌جویی در زمان و بهبود جستجوی پیشینه و ادبیات تحقیق طراحی شده‌اند. مقالات علمی رایگان را از معتبرترین پایگاه داده تحقیقات دانشگاهی جهانی که پاکسازی شده از لحاظ حذف موارد تکراری، رفع ابهامات در مجله، ناشر، نام نویسنده، و حذف محتوای غارتگر هستند را بخوانید. از پیشنهادات مطالعه روزانه پژوهشی، فیدهای انتخاب شده، دسترسی سازمانی به مقالات مجلات دارای درگاه پرداخت، خلاصه‌های هوشمند، و آگهی های تحقیقاتی جدید بهره مند شوید. خواندن تحقیق خود را با آر دیسکاوری پریم[۲۴] بازتعریف کنید، که به شما امکان می‌دهد در حال حرکت به تحقیقات گوش دهید، تحقیقات را به زبان خود بخوانید، در فهرست‌های خواندن مشترک همکاری کنید و کتابخانه خود را به‌طور خودکار با نرم افزارهای مدیریت منابع  همگام‌سازی کنید. این تمام چیزی است که برای ارتقای تحقیقات دانشگاهی خود به سطح بعدی نیاز دارید. آر دیسکاوری به شما این امکان را می دهد که بسته به عادات مطالعه تحقیقاتی دانشگاهی خود، بدون زحمت بین موبایل و وب جابه جا شوید. به سادگی به صورت رایگان ثبت نام کنید و موضوعات مورد علاقه خود را وارد کنید تا مطالعه خود را تنظیم کنید و شروع به دریافت توصیه های خواندن تحقیق دانشگاهی مرتبط برای پروژه تحقیقاتی خود کنید. هر مقاله با یک نماد نشانک آسان ظاهر می شود. برای ذخیره مقاله در کتابخانه خود که به راحتی از طریق نوار پیمایش اصلی قابل دسترسی است، روی این گزینه کلیک کنید. همچنین می‌توانید با فشار طولانی نماد آر دیسکاوری در صفحه اصلی تلفنتان، به راحتی به همه مقالات نشانک‌گذاری‌شده خود دسترسی پیدا کنید.

همراهی با ادبیات علمی می تواند دلهره آور باشد، و پیگیری آنچه خوانده اید و آنچه را که باید بخوانید حتی بیشتر. آر دیسکاوری با برگه My History خود این کار را برای شما ساده کرده است که به شما امکان می دهد تاریخچه خواندن خود را ردیابی کنید. آر دیسکاوری با مقالات تحقیقاتی جدید و ادبیات منتشر شده در مجلات برتر هر هفته به روز می شود.

آر دیسکاوری به شما این امکان را می‌دهد که چکیده‌ها را مرور کنید و مقالاتی را که می‌خواهید بخوانید. اگر محتوا دسترسی آزاد است، می توانید یک کپی از متن کامل را در برنامه بخوانید. اما برای محتوای دارای درگاه پرداخت، به سایت ناشر هدایت می شوید، جایی که کاربران دارای اشتراک می توانند مقاله کامل را مشاهده کنند. اگر از طریق مؤسسه خود به ناشر دسترسی دارید، از ویژگی GetFTR برای وارد کردن اعتبار مؤسسه خود و خواندن مقاله کامل در برنامه استفاده کنید.

آر دیسکاوری تمام دانش را به ۸ قسمت تقسیم کرده و کل علوم را در آن گنجانده است. در صفحه اصلی سایت آر دیسکاوری نیز می توانید به طور مستقیم جستجو کنید.

 

 دسترسی به نرم افزار آر دیسکاوری

آر دیسکاوری علاوه بر اینکه به طور مستقیم از طریق سایت اصلی آر دیسکاوری در دسترس است. دارای اپلیکیشن های موبایل نیز هست.برای استفاده از طریق وب روی هر بخشی که کلیک کنید می توانید موضوع، کلیدواژه یا عنوان مد نظر خود را بنویسید و فرایند جستجو را آغاز کنید. برای نمونه من اینجا در بخش تاپیکز بخش یا موضوع Cancer Research را جستجو کردم. نتیجه در تصویر زیر آمده است. تعداد مقالات و سندها را با فیتلرهای خاص، تعداد مقالات منتشر شده به تفکیک سال انتشار برای شما نشان می دهد و یک گزینه خوب Follow Topic در اینجا طراحی شده که اگر شما این گزینه را فشار دهید مقالات و اسناد جدیدی که بعد از این منتشر شود،به اطلاع شما می رسد و برای شما پیام می فرستد.
 ولی اگر بخواهید از طریق اپلیکیشن موبایل به نرم افزار دسترسی داشته باشید، ابتدا باید برنامه موبایل آردیسکاوری را از گوگل پلی یا اپ استور دانلود کنید.این اپلیکیشن ها رایگان هستند. هنگامی که برنامه را به صورت رایگان در سیستم عامل اندروید یا iOS خود نصب کردید، ثبت نام و راه اندازی کتابخانه تحقیقاتی دانشگاهی شما فقط چند دقیقه طول می کشد. به صورت رایگان کاوش کنید یا اشتراک R Discovery Prime را دریافت کنید تا قفل مزایای نامحدود Prime را فقط با ۵ دلار در ماه یا ۱۲ دلار  سه ماهه(فصلی) یا ۳۹ دلار در سال باز کنید. و به گفته خود آر دیسکاوری هزینه این برنامه از هزینه تهیه یک بلیط فیلم، یا یک فنجان قهوه و یا هزینه یک ماهه اینترنت ارزان تر است!

اپلیکیشن های موبایلی آر دیسکاوری

پانویس:

[۱] .researcher life
[۲].CACTUS
[۳]. Abhishek Goel
[۴].Cactus Communications
[۵]. Blank:a
[۶].ScienceTalks
[۷]. PubMed
[۸] . PubMed Central
[۹] . CrossRef
[۱۰] . Unpaywall
[۱۱] . Open Alex
[۱۲] . Wiley
[۱۳] . Elsevier
[۱۴] . Springer Nature
[۱۵] . IOP
[۱۶]. SAGE
[۱۷] . Taylor & Francis
[۱۸] . NEJM
[۱۹] . Emerald Publishing
[۲۰]. BMJ
[۲۱] . Karger
[۲۲] . Underline.io
[۲۳] . Topics
[۲۴]. R Discovery Prime

 

منابع

 

Cactus Communications

https://discovery.researcher.life/

https://researcher.life/?utm_source=discovery.researcher.life&utm_medium=referral&utm_campaign=footer-rlife-logo

این پست چقدر برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۳٫۷ / ۵٫ تعداد امتیاز: ۳

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

اشتراک گذاری این مطلب:
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *