در فرآیند جستجو پس از تعیین کلمات کلیدی و استراتژی جستجو، نیاز است که نتایج جستجو را مدیریت و سازماندهی کنید تا بتوانید بیشترین بهرهوری را از جستجوی خود داشته باشید. در این مقاله که از سری مقالات مرتبط با جستجو است، قصد داریم نکاتی را برای مدیریت نتایج جستجو ذکر کنیم.
پایگاه های داده دارای امکانات بسیاری هستند که به سازماندهی و مدیریت جستجوها برای پیگیری ادبیات جدید کمک می کند.
ایجاد حساب
برای استفاده از امکانات پیشرفته زیر یک حساب شخصی در پایگاه داده ایجاد کنید. دقت کنید که اکانتهای رایگان یابش این امکان را ندارند و شما میتوانید برای استفاده از این امکان به صرف اندکی هزینه اکانت شخصی خریداری کنید.
ذخیره جستجوها
جستجوهایی که نتایج مرتبط را به حساب پایگاه داده شما میدهند ذخیره کنید تا استراتژی جستجو شما ثبت شود و بتوانید بعدا آنها را بازیابی کنید.
ایجاد هشدارها
هشدارهایی از جستجوها ایجاد کنید تا از نتایج جدید اضافه شده به پایگاه اطلاعاتی مطلع شوید.
از نرم افزار مرجع کتابشناختی برای موارد زیر استفاده کنید:
اطلاعات مرجع و همچنین اسناد PDF را دانلود و ذخیره کنید.
برای ذخیره یادداشت های شخصی در مورد هر مرجع، سوابق را حاشیه نویسی کنید. ایجاد یک پایگاه داده شخصی و قابل جستجو از منابع برای پروژه تحقیقاتی.
کتابشناسی ایجاد کنید و استنادها را در اسناد اضافه کنید.
Endnote می تواند برای مدیریت مراجع و نمودار جریان PRISMA برای بررسی شما استفاده شود.
در این دستورالعمل ها یاد خواهید گرفت که چگونه:
- از مجموعه ها و گروه ها استفاده کنید
- برچسب ها را به صورت انبوه به رکوردها اضافه کنید
- سوابق را با استفاده از برچسب ها مرتب کنید
نکته: نمونه های استفاده شده در این مدارک برای جست و جوی سلامت می باشد، اما روش کار برای همه رشته ها یکسان است.
PRISMA و Endnote [GIFS]
این سند Word حاوی GIFS است که نحوه استفاده از Endnote برای مدیریت نمودار جریان PRISMA را نشان می دهد.
توجه: این فقط برای کاربران Microsoft 365 در دسترس است.
PRISMA و Endnote [عکسهای صفحه]
این سند PDF حاوی تصاویر صفحه و دستورالعمل هایی در مورد نحوه مدیریت نمودار جریان PRISMA در Endnote است.
راهنماهای بیشتر در مورد استفاده از EndNote برای بررسی سیستماتیک
EndNote LibGuide
برای یافتن لینک دانلود نرم افزار و همچنین راهنمای استفاده از EndNote از این لینک استفاده کنید.
بررسی های سیستماتیک: مدیریت سوابق
دانشگاه نیوکاسل دارای راهنمای جامع Endnote با نکات زیادی برای کسانی است که بررسی سیستماتیک را انجام می دهند.
مدیریت سوابق به صورت سیستماتیک نتایج جستجو با استفاده از Endnote
یک فرآیند ۱۰ مرحلهای با تکرار آسان برای مدیریت نتایج جستجو در Endnote از کتابخانه دانشگاه سیدنی. همچنین حاوی پیوندی به یک الگوی صفحه گسترده اکسل برای ثبت نتایج است.
منبع:
https://libguides.jcu.edu.au/systematic-review/manage