درباره‌ی یابش

یابش:

یک وب سایت در حوزه ی خدمات اطلاعاتی و پژوهشی است.ما به عنوان بخشی از اکو سیستم پژوهشی ایران، محتواهای مورد نیاز پژوهشگران در فرمت های اطلاعاتی چون مقاله، کتاب، پایان نامه، استاندارد و…. هم بصورت رایگان و هم بصورت هزینه ای فراهم می کنیم.  علاوه بر این وب سایت یابش مملو از محتواهای لازم برای پژوهشگران تحت عنوان “جعبه ابزار پژوهشگران” است. مقالات آموزشی مورد نیاز اکو سیستم پژوهشی نیز جزو خدمات یابش است.

داستان یابش:

ابتدا برند ما  گروه تلاش و توسعه بود که در دانشگاه فردوسی فعالیت دانشجویی داشتیم، این گروه در سال ۱۳۸۴ تبدیل به یک شرکت دانشجویی در مرکز کارآ،رینی دانشگاه شد. اولین بار سال تحت عنوان فروش  کتاب های مهندسی مواد و متالورژی در نمایشگاه، حاشیه دهمین کنگره سالانه انجمن مهندسین متالورژی ایران- ۲۳ و ۲۴ ابان ۱۳۸۵  که در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد ۵۰ کتاب الکترونیکی  مهم و رفرنس رشته، به شرکت کنندگان عرضه شد.

سپس در کنارِ کار اصلی شرکت تلاش و توسعه ( ثبت ۸ اختراع در زمینه های مهندسی)، که در حوزه ی توسعه ی فناوری های مهندسی مواد و متالورژی بود، برند یابش شکل گرفت که خدمات فروش منابع اطلاعاتی به شرکت های تخصصی و فنی و مهندسی و آموزش های سواد اطلاعاتی و پایگاه های اطلاعاتی در دانشگاه فردوسی و دیگر دانشگاه های کشور،از فعالیت های اولیه اش بود. و باعث شناخت “یابش” به جامعه ی دانشجویی و اعضای هیئت علمی شد.
برند “یابش” با استفاده از خلاقیت موسسین و به عنوان یک کلمه ی منحصر بفرد با مفهوم نزدیک به  جستجوی دانش Research انتخاب شد. (تصور ذهنی ما از جستجو کردن و یابیدن منجر به خلق کلمه ی یابش شد)

چندین سال بعد در سال ۱۳۹۳ فعالیت های بخش مهندسی شرکت بصورت کامل به دلایل مشکلات زیادی که در حوزه ی نوآوری تکنولوژی بود، علی رغم خواسته ی موسسین تعطیل شد و خدمات اطلاعاتی و پژوهشی با برند یابش قوت و قدرت بیشتری گرفت.

در سال ۲۰۱۵ سرویس رایگان اسکوپوس و وب آو ساینسِ یابش راه اندازی شد که با استقبال زیادی از طرف جامعه ی پژوهشی روبرو شد. کتابخانه ی دیجیتال یابش، محصول چند سال اخیر است که تلاش کرد خدماتی یکپارچه به پژوهشگران ارائه دهد و هنوز این خدمات به صد در صد ويژگی های خود نرسیده است.

در مرور زمان بدلیل نیاز های مشتریان سازمانی به نزم افزارهای روز کتابخانه دیجیتال، شرکت ما تصمیم به ارائه یخدمات مبتنی بر نرم افزار دی اسپیس کرد و هم اکنون بیش از ۱۴ سازمان مختلف دارای دی اسپیس نصب شده از طریق ما هستند.
در حدود یک سال اخیر، تیم ما تصمیم گرفت که شرکت جدیدی با نام نگاشت، به ثبت برساند که هم اکنون کلیه ی فعالیت های اداری ما تحت نام این شرکت صورت می گیرد.

تاریخ های مهم:

اولین کلاس های آموزشی که تحت عنوان سواد اطلاعاتی و یابش مقالات برگزار شد: سال ۱۳۸۷

تاریخ ثبت دامین یابش: ۱۳۸۹/۰۱/۱۴ (۲۰۱۰/۰۴/۰۳)

عکس زیر اولین صفحه ی وب سایت یابش سال ۲۰۱۳ را نشان می دهد.

سال ۱۳۹۰ تبلیغات آموزشی ما تحت عنوان ابزارهای پژوهشی بود:

نمونه بروشورهای مرتبط با محصولات یابش در سال های اولیه شرکت:

یابش پشتیبانی قدرتمند برای مدیریت و دسترسی به اطلاعات پژوهشی و تخصصی 

اولین پایگاه بر اساس نرم افزار دی اسپیس:

شروع دسترسی های رایگان یابش:

فهرستی از محصولات و سرویس های یابش:

  1. خدمات تأمین منابع اطلاعاتی برای پژوهشگران و فراهم آوری منابع برای کتابخانه ها
  2. خدمات درخواست منبع Document Delivery system
  3. فروشگاه اکانت و دسترسی پایگاه های اطلاعاتی
  4. نصب و پشتیبانی کتابخانه ی دیجیتال دی اسپیس
  5. پایگاه سای اکسپلور
  6. جعبه ابزار پژوهشگران
  7. واژه یاب آنلاین علم اطلاعات و کتابداری
  8. جی سی آر یابش
  9. پایگاه های استاندارد ها، مقالات مهندسی، مقالات عربی، ژورنال ها

 

هدف یابش دسترسی ساده به اطلاعات مهم و با ارزش برای کاربران است


چشم‌انداز 

چشم انداز یابش توسعه و ارتقاء مهارت های نیروی انسانی سازمان ها و پژوهشگران و ایجاد تحول دیجیتال در سازمان ها از طریق تامین ابزارهای دیجیتال و خدمات اطلاعاتی است.

مأموریت

مأموریت ما افزایش اثربخشی پژوهشِ پژوهشگران با استفاده از “ابزارهای یابش” برای ارتقاء رفاه و حل مسائل واقعی جامعه است. یابش تأمین کننده انواع محتوای اطلاعاتی شامل ارائه‌ی دسترسی به کتاب‌های دیجیتال، مقالات، اشتراک نشریات، استانداردها، پایان‌نامه‌ها، اپلیکیشن‌های تخصصی، بانک‌های اطلاعاتی تخصصی، به صورت آنلاین و آفلاین، رایگان و غیر رایگان است.

اهداف

افزایش تعداد سازمان‌های ایرانی خدمات گیرنده حداقل تا ۵۰۰ سازمان در سال ۱۴۰۵

ارائه خدمات خارج از ایران به بیش از ۵۰۰ مشتری سازمانی برای سال ۱۴۰۵

تأمین حداقل ۱۰ نیروی انسانی حرفه‌ای و قدرتمند برای خدمات‌دهی از طریق برون‌سپاری یا دورکاری

افزایش درآمدهای شرکت به بیش از ۱۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۵

همکاری با کتابخانه‌های شیعه تا عدد ۱۴ در سال ۱۴۰۵

ارزش‌ها

ما اعتقاد به حل مسائل از روش‌های خلاقانه داریم و با روش‌های ویژه‌ی “یابش” به آن می‌پردازیم.

ما یک شرکت آموزنده‌ایم و باید هر آنچه را که لازم داریم در کمترین زمان ممکن به مفیدترین تکنیک‌های آن دست یابیم.

ما خلاقانه به پیش می‌رویم و با تفکر کارآفرینانه همانند شرکت‌های قدرتمند عمل می‌کنیم.

ما با مشتریان خود صادق هستیم و به آنها خدماتی با کیفیت عالی ارائه می دهیم و به همین دلیل مشتریان ما نیز به ما وفادار هستند.

کارمندان ما نیروی محرکه شرکت هستند، هر یک از آنها عضوی مهم و کلیدی از این خانواده منسجم و متحد هستند.

فعالیت رقبای ما منجر به پیشرفت ما خواهد شد و در نهایت ما با بهترین آنها همکاری خواهیم کرد.

آنچه ما را در راستای ارزش‌های‌ گفته شده معتقد نگه می‌دارد آموزه‌های شیعی است.

شعار شرکت

ابزارهای ساده برای تحول دیجیتال، بخش دارایی‌های اطلاعاتی سازمان‌ها

 

نام ثبت شده‌ی رسمی: شرکت داده پردازی تلاش و توسعه    http://EandD.Team

شماره ثبت: ۲۵۰۰۲

تاریخ ثبت: ۲۳ آبان ماه ۱۳۸۴

کد اقتصادی: ۷۵۶۴-۸۸۵۴-۴۱۱۱

برند تجاری: گروه فناوری تلاش و توسعه

نشان تجاری: یابش (مجوز به شماره ۲۶۴۱۰۶ تاریخ۱۳۹۵/۱۰/۲۸)

بروشورهای یابش را از  اینجا دریافت نمایید