شبکه اجتماعی علمی مای ساینس ورک

همکار یابش - مثنوی۱۴۰۰-۰۳-۱۰بازدید ۱۸۳۱
Posted on

شبکه اجتماعی علمی مای ساینس ورک

معرفی شبکه اجتماعی علمی مای ساینس ورک MyScienceWork

مای ساینس ورک چیست؟

شبکه اجتماعی علمی MyScienceWork یک پلتفرم آنلاین است که با هدف ارائه و دسترسی آسان به انتشارات علمی، انتشار نامحدود دانش و ترویج علم راه اندازی شده است. این شبکه اجتماعی پژوهشگران میزبان جمعی از دانشمندان حرفه ای و علاقمندان به علم است که در سراسر جهان گردهم آمده اند تا به نشر و اکتشاف پژوهش های علمی بپردازند. منابع علمی ارائه شده در این شبکه اجتماعی از سوی پژوهشگران مجموعه ای از راه حل های مبتنی بر داده برای رفع چالش های علمی است. MySciencework معتقد است که در دسترس‌تر کردن علم به اشتراک گذاری داده‌ها در بین سازمان‌های علمی کمک می‌کند.

تاریخچه مای ساینس ورک:

از زمان راه اندازی شبکه ها اجتماعی در سطح دنیا سال های زیادی نمی گذرد. مای ساینس ورک نیز در سال ۲۰۱۰ توسط ویرجینی سیمون و ترستان داویل در سانفرانسیسکو راه اندازی شد. در سال ۲۰۱۴ اولین نمایندگی خارج از آمریکای این پروژه در فرانسه راه اندازی شد. همچنین در همین سال اولین پلتفرم مخزن اطلاعات پژوهش آن نیز شروع به کار کرد.

آنها با هدف دسترسی آسان و رایگان به پژوهش های علمی توسط کاربران این شبکه اجتماعی را طراحی کردند و در این راه نیز موفق بودند. چشم انداز طراحان این شبکه اجتماعی توانمند سازی موسسات تحقیقاتی و صنایع، بهینه سازی جستجوها، بهبود شفافیت در تلاش های تحقیقاتی، پر کردن شکاف دانش بین صنعت و دانشگاه و پیشگیری از انجام تحقیقات تکراری است.

مزایای مای ساینس ورک:

  1. با قرار دادن محتوای تحقیقاتی در این پلتفرم می توان میزان بازدید را تا یک میلیون عدد در ماه افزایش داد.
  2. افزایش ۶۰ درصدی احتمال مشاهده و استناددهی مقالات
  3. پیروی پلتفرم مای ساینس ورک از حق کپی رایت
  4. دارا بودن موتور جستجوی معنایی و چند زبانه
  5. ارائه گزارش های فصلی به کاربران به منظور نظارت بر محتوای خود
  6. امکان دسترسی به فهست منابعی که قبلا نمایه شده اند.

محتوای مای ساینس ورک:

MySciencework دارای یک مخزن نمایه شده از منابع اطلاعاتی است که شامل پایگاه ها و منابع اطلاعاتی معتبر است. منابع موجود در این مخزن با عناوین سازمانی، موضوعی و ناشران نمایه سازی شده اند. این مخزن در حال حاضر دارای بیش از ۹۰ میلیون مقاله و ۱۲ میلیون پروانه ثبت اختراع است، که همه رشته های علمی را در همه کشورها پوشش می دهد. این پلتفرم به طور میانگین ماهانه بیش از یک میلیون بازدید دارد. از پایگاه های موجود در این مخزن اطلاعاتی می توان به مدلاین، پابمد، اشپرینگر نیچر، کتابخانه دانشگاه میشیگان و بسیاری موارد دیگر نام برد. مای ساینس ورک دارای بیش از ۷۳۰ پایگاه اطلاعاتی نمایه شده در مخزن خود است.

وب سایت اصلی

MySciencework

منبع

https://www.mysciencework.com/about-us

این پست چقدر برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵٫ تعداد امتیاز: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

اشتراک گذاری این مطلب:
مطالب مرتبط: