انتشارات بین المللی اشپرینگر نیچر

همکار یابش - مثنوی۱۴۰۲-۰۹-۰۵بازدید ۶۸۶
Posted on

انتشارات بین المللی اشپرینگر نیچر

معرفی انتشارات بین المللی اشپرینگر نیچر Springer Nature

انتشارات اشپرینگر نیچر چیست؟

اشپرینگر نیچر یک ناشر بین المللی است که در حوزه اطلاعات علمی، فنی و مهندسی و علوم پزشکی فعالیت می کند و سالانه تعداد بسیاری مجلات، کتاب ها و مقالات علمی را به صورت الکترونیکی و چاپی منتشر می نماید. این انتشارات پس از الزویر دومین ناشر بزرگ علمی و تخصصی در سطح دنیا است.

تاریخچه انتشارات  Springer Nature:

اشپرینگر نیچر در سال ۲۰۱۵ با ادغام دو ناشر معروف و همکاری یک موسسه آموزشی در زمینه های گوناگون علمی متولد شد. فعالیت این سه گروه به سالها پیش باز میگردد، به گونه ای که انتشارات اشپرینگر از سال ۱۸۴۲، گروه آموزشی مک میلان از سال ۱۸۴۳ و انتشارات نیچر از سال ۱۸۶۹ فعالیت داشته اند. هدف این مجموعه انتشاراتی پیشرفت علم و آموزش و دسترس پذیر ساختن نتایج پژوهش ها برای جامعه علمی به منظور پیشرفت علمی و فناوری است.

پوشش موضوعی Springer Nature:

اشپرینگر از سال ها پیش یک ناشر بزرگ در زمینه علوم فنی و مهندسی، علوم اجتماعی و علوم پزشکی بوده است و از معتبرترین ناشران در این زمینه ها محسوب میشود.

همچنین انتشارات نیچر سال های متمادی با انتشار منابع علمی در موضوع های علمی متنوع علوم پایه، علوم پزشکی، فیزیک ، شیمی و دیگر موارد یکی از انتشارات قدرتمند در این زمینه است.

حال با ترکیب این دو ناشر بزرگ یک انتشارات بین المللی و بسیار معتبر به وجود آمده است که در بسیاری از موضوعات علمی در حوزه های علوم فنی و مهندسی، علوم پزشکی، علوم پایه و علوم انسانی اقدام به انتشار مطالب علمی و تخصصی می نمایند.

برای پوشش موضوعی کتاب های منتشر شده توسط این ناشر به موضوعاتی همچون کامپیوتر، توسعه وب، مهندسی نرم افزار، مدیریت پایگاه داده، هوش مصنوعی، زبان های برنامه نویسی، مدیریت کسب و کار و بسیاری موارد دیگر می توان اشاره نمود.

همچنین پوشش موضوعی مجلات تخصصی این انتشارات شامل موضوعاتی همچون ریاضیات، علوم کامپیوتر، داروسازی، پزشکی، زیست پزشکی، علوم شیمی، علوم زیستی، علوم اجتماعی، فیزیک، روانشناسی، آمار، آموزش و پرورش و علوم زمین شناسی است.

منابع Springer Nature:

این ناشر بین المللی منابع علمی خود را به شکل های گوناگون در اختیار مخاطبان خود قرار می دهد. از منابع موجود در این انتشارات می توان به کتاب های علمی، مجلات علمی در حوزه های موضوعی متنوع، مقالات علمی، پایگاه داده ها، منابع آموزشی و کتاب های دانشگاهی اشاره نمود. منابع موجود در انتشارات اشپرینگر نیچر به شرح زیر است:

  1. کتاب ها: بیش از ۲۷۵ هزار کتاب چاپی و الکترونیکی با گستره موضوعی بسیار متنوع و بی از ۸۵۰۰ کتاب درسی از مقطع مدرسه تا دانشگاه و همچنین بیش از ۱۲۰ هزار آرشیو از کتاب های علمی و مرجع که به طور کلی بزرگترین مجموعه کتاب های علمی و الکترونیکی را در حوزه های علوم پزشکی، علوم انسانی، فنی و مهندسی و علوم پایه را تشکیل می دهد.
  2. مجلات: دارای بیش از ۳ هزار عنوان مجله با رتبه ها و اعتبار علمی مطرح در سطح دنیا با بیش از ۷ میلیون مقاله علمی
  3. مقالات کنفرانس ها: دارای بیش از ۳۰ هزار مجموعه مقالات کنفرانس ها
  4. پایگاه داده: همچنین پایگاه داده این ناشر شامل اطلاعاتی در زمینه تحقیق و توسعه برای درمان بیماری ها و توسعه داروسازی است. این پایگاه داده با ارائه داده های علمی خود راه دسترسی به دانش را هموار کرده و با یافتن، ارزیابی و پیاده سازی پروتکل های آزمایشگاهی مجموعه ای پیشرو از داده های آزمایشگاهی را در علوم زیستی فراهم آورده است.

مجلات Springer Nature:

مجلات اشپرینگر نیچر در چند پلتفرم گوناگون منتشر می شوند که عبارتند از:

  1. Springer Journals: که شامل ۲۹۰۰ مجله در حوزه های علوم پزشکی، فناوری و علوم اجتماعی است و هزاران عنوان خاص را پوشش میدهد.
  2. Adis journalsمجموعه ای برتر و خاص از مجلات و خبرنامه هایی هستند که به صورت کامل متمرکز بر صنعت دارو در حوزه های پزشکی، زیست پزشکی و داروسازی هستند.
  3. Nature.com: مجموعه ای از ۴۰ عنوان مجله دانشگاهی و آکادمیک بوده که دارای تاثیر و ربط بالای علمی بوده و در سطح بین المللی بسیار مشهور هستند. این مجلات نیز علوم بالینی، فیزیک و علوم طبیعی را پوشش می دهند.
  4. Palgrave journals: مجموعه ای از مجلات که شامل بیش از ۴۰ عنوان در حوزه های تجارت، اقتصاد، علوم اجتماعی و علوم انسانی بوده و از مجلات پیشرو در سطوح بین المللی به شمار می آیند.
  5. Scientific American: یک مجله علمی که به صورت اختصاصی در حوزه فناوری و نوآوری ها و اکتشافات علمی گزارش های پیشرو را پوشش داده و منتشر می کند. تا کنون بیش از ۱۵۰ برنده جایزه نوبل آثار خود را در این مجله منتشر کرده اند.
  6. journal archives: مجموعه ای بسیار غنی و کامل از سیر تحقیقات علمی در حوزه های موضوعی متفاوت که از سال ۱۸۵۱ جمع آوری شده و در دسترس کاربران قرار دارد.
  7. Open Access journals: مجموعه ای با بیش از ۶۰۰ مجله معتبر در همه حوزه های موضوعی علمی که به صورت رایگان در دسترس کاربران قرار گرفته است و شامل بسیاری از مقالات و تحقیقات علمی نویسندگان معتبر است.
  8. Discover journals: مجموعه ای از مجلات با دسترسی رایگان که با در نظر گرفتن نیازهای جامعه تحقیقاتی ایجاد شده اند. مجلات دیسکاور بر حمایت از محققان در انتشار سریع و آشکار اکتشافات علمی خود تمرکز می کنند، و مقالات منتشر شده را به صورت رایگان و بدون نیاز به اشتراک در دسترس عموم قرار می دهند.

پایگاه ها و محصولات اصلی Springer Nature:

محصولات این ناشر بزرگ به شکل های گوناگون در پایگاه های متنوعی منتشر می شود که عبارتند از:

  1. Adis insight: پایگاهی در حوزه تجارت و توسعه صنعت دارویی در سطح دنیا که با ارائه داده های هوشمندانه، علمی و بروز خود چشم اندازی کامل از این صنعت را در اختیار کاربران قرار داده و امکان تصمیم گیری های هوشمندانه و استراتژیک را فراهم می آورد.
  2. Data solutions: یک پایگاه داده ویژه که به منظور تجزیه و تحلیل و ارائه اطلاعات علمی به کاربران راه اندازی شده است. این پایگاه با تجزیه و تحلیل داده های علمی موجود اقدام به داده کاوی کرده و با تحلیل معنایی متون علمی اقدام به یافتن الگوها، کشف روابط و نحوه ارتباط محتواها با ایده ها و نیازها می نماید.
  3. Springer Materials: یکی از بزرگترین پایگاه های علمی دنیا در زمینه علم مواد است که شامل اطلاعات بیش از ۲۹۰ هزار ماده و بیش از ۳۰۰۰ خواص فیزیکی وشیمیایی که به عنوان یک نیاز ضروری برای متخصصان حوزه مهندسی مواد، فیزیک و شیمی به شمار می آید. اطلاعات این پایگاه شامل موضوعاتی همچون نفت، پتروشیمی، مواد آلی و غیرآلی، سنتز و پردازش پلیمرها، مواد سوختی و انرژی و بسیاری موارد دیگر را شامل می شود.
  4. Springer Nature Experiments: این پایگاه اطلاعاتی به منظور یافتن، ارزیابی و پیاده سازی مرتبط ترین و مهمترین پروتکل ها و روش ها به منظور یافتن راه حل های تحقیقاتی جدید در حوزه های علوم زیستی راه اندازی شده است. این پایگاه بزرگترین مجموعه در زمینه ارائه روش های اثبات شده با استفاده از پروتکل های Nature Protocols, SpringerProtocols, Nature Methods and Nature Reviews Methods Primers است. دارای بیش از ۶۶ هزار پروتکل آزمایشگاهی قابل تکرار در حوزه های زیست پزشکی و علوم زیستی است که در طی ۴۰ سال جمع آوری شده اند. سالانه حدود ۴ هزار پروتکل آزمایشگاهی به این مجموعه اضافه می شود.
  5. Corporate Health: یک منبع قابل اعتماد برای شرکت ها و سازمان های بهداشتی در جهان بشمار می آید که با حمایت از تصمیم گیری ها، تسریع تحقیقات در زمینه علوم بهداشتی به توسعه و نوآوری می پردازد.
  6. Springer Nature Video: یک مجموعه بینظیر از ویدئوهای آموزشی و علمی بوده که توسط دانشگاهیان، پزشکان و متفکران برجسته ایجاد می شونو و تا کنون شامل بیش از ۱۵۰ ویدئو و ۱۳۰۰ کلیپ ویدئویی در موضوعات آموزشی، سخنرانی های علمی و مطالعات موردی است.
  7. protocols.io: یک پایگاه پروتکل که به منظور ایجاد و کشف روش های آزمایشگاهی و محاسباتی قابل تکرار به همراه ویدئوها، معرف ها و پارامترهای دقیق که به تازگی توسط اشپرینگر نیچر خریداری و به سبد محصولات اضافه شده است.

روش دسترسی به منابع Springer Nature:

برای دسترسی به منابع بسیاری از ناشرین بین المللی، ۴ راه اصلی وجود دارد:

  1. منابع اپن اکسس موجود در وب سایت که براحتی برای کاربر قابل دانلود است.
  2. منابع هزینه ای که با استفاده از دسترسی دانشگاهی، موسسه ای که شما در آن تحصیل می کنید، قابل دانلود مستقیم از ناشر است.
  3. منابعی که می توانید بصورت رایگان با استفاده از DOI یا عنوان آن در بخش کتابخانه دیجیتال یابش” بصورت رایگان دانلود کنید.
  4. مدارک و مقاله و کتاب هایی که می توانید از طریق “یابش ریکوئست” درخواست موردی ثبت کنید تا همکاران ما با هزینه ای مناسب در اختیار شما قرار دهند.

 

وب سایت انتشارات اشپرینگر نیچر

Springer Nature

منبع:

https://group.springernature.com/about-us

https://www.springernature.com/librarians

https://www.springernature.com/products

این پست چقدر برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵٫ تعداد امتیاز: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

اشتراک گذاری این مطلب:
مطالب مرتبط:
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *