یابش2023-12-23بازدید 135
Posted on

اختراعات هوش مصنوعی نمی‌توانند به‌‌‌عنوان پتنت درنظر گرفته شوند

به گزارش یابش به نقل از زومیت اداره مالکیت فکری بریتانیا دو اختراعی که با سیستم هوش مصنوعی به نتیجه رسیده‌ بودند را به‌عنوان اختراع ثبت نکرد. این اداره می‌گوید مخترع باید انسان یا یک شرکت باشد و هوش مصنوعی‌ نمی‌تواند چنین جایگاهی داشته باشد.

«استفان تالر»، محقق کامپیوتر دو حق اختراع داشت که با سیستم هوش مصنوعی آن را پیش برده بود. وی برای ثبت درخواست حق اختراع ابتدا در آمریکا اقدام کرده بود ولی دیوان عالی ایالات متحده با درخواست وی موافقت نکرده بود. سپس اداره مالکیت فکری بریتانیا نیز رویکرد مشابهی را در پیش گرفت و درخواست وی را رد کرد.

این محقق کامپیوتر در دادگاه حاضر شد تا بتواند برای اختراعی که با سیستم هوش مصنوعی ساخته بود، حق ثبت اختراع بگیرد ولی دادگاه درخواست وی را رد کرد.

دادگاه عالی بریتانیا می‌گوید در حال حاضر و براساس قوانین فعلی، حق اختراع نمی‌تواند به هوش مصنوعی تعلق بگیرد. همانطور که گفته شد اداره مالکیت ذهنی بریتانیا معتقد است که مخترع باید انسان یا شرکت باشد و نمی‌تواند سیستم هوش مصنوعی باشد. به همین دلیل با درخواست تالر مخالفت کرده است.

این محقق کامپیوتر ولی با نظر اداره مالکیت فکری بریتانیا موافق نبوده و به دادگاه مراجعه کرده است و درنهایت دادگاه نیز درخواست وی را رد کرده است و تأیید کرده که محترع باید انسان باشد.

این محقق کامپیوتر درنهایت درخواست تجدیدنظر داد و به سراغ دیوان عالی بریتانیا رفت. اما درنهایت روز چهارشنبه دادگاه نیز با اجماع درخواست تجدید نظر وی را براساس قوانین فعلی حق اختراع انگلستان که مخترع باید انسان باشد، رد کرد.

این پست چقدر برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵٫ تعداد امتیاز: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

اشتراک گذاری این مطلب:
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *