انجمن پزشکی آمریکا

همکار یابش - مثنوی2024-01-14بازدید 174
Posted on

انجمن پزشکی آمریکا

آشنایی با انتشارات انجمن پزشکی آمریکا American Medical Association (AMA)

انجمن پزشکی آمریکا چیست؟

انجمن پزشکی آمریکا یک انجمن حرفه ای متشکل از پزشکان و دانشجویان پزشکی است که با هدف ترویج علم پزشکی و بهبود سلامت عمومی فعالیت می نمایند. دفتر مرکزی این انجمن در حال حاضر در شیکاگو قرار دارد. این انجمن با انجام فعالیت های علمی مانند برگزاری سمینارها، دوره های آموزشی، کنفرانس های علمی و انتشار منابع علمی مانند مجلات معتبر به ارتقاء سطح دانش اعضای خود می پردازد.

تاریخچه AMA:

در سال ۱۸۴۶ دولت ایالت متحده آمریکا کمیته ای را راه اندازی نمود تا اطلاعات تولد، ازدواج و مرگ افراد جامعه را ثبت نماید. این کمیته در کنار فعالیت اصلی خود به ثبت اطلاعات و تجزیه و تحلیل سوابق بیماری و حیاتی افراد جامعه نیز پرداخت و این امر زمینه ای شد برای به رسمیت شناختن فعالیت افراد این کمیته که به منظور بهبود خدمات پزشکی صورت می گرفت.

در سال ۱۸۴۷ این کمیته توانست اولین کد ملی فعالیت های پزشکی و سلامت در دنیا را دریافت کرده و انجمن پزشکی آمریکا را به عنوان یک سازمان پزشکی حرفه ای ملی تاسیس نماید. در سال ۱۸۴۸ این انجمن خواستار تدوین قوانین حاکم در واردات دارو شد و در جهت افزایش سلامتی بیماران گام های مهمی برداشت. همچنین در این سال این انجمن شروع به انتشار گزارش ها و آماری در مورد اثرات فیزیولوژی اتر و کلروفرم در بیمارستان های عمومی پرداخت و خطرات ناشی از آن را گزارش داد.

AMA به فعالیت های خود ادامه داد و در سال ۱۸۸۳ اولین مجله علمی خود را با عنوان  Journal of the American Medical Association منتشر کرد. انجمن پزشکی آمریکا در این مجله نتایج تازه ترین تحقیقات علمی و مقالات پزشکی را از برجسته ترین محققان سطح دنیا منتشر می کرد. این انجمن علاوه بر فعالیت های علمی اقداماتی را نیز در جهت افزایش سلامت عمومی جامعه انجام می داد به گونه ای که در سال ۱۸۹۹ دولت را برای واکسیناسیون اجباری علیه آبله را به منظور ریشه کن کردن این بیماری تحت فشار قرار داد و توانست در این زمینه به موفقیت دست یابد.

از سال ۱۹۰۵ این انجمن با تشکیل شورای داروسازی و شیمی استانداردهایی را برای تولید و تبلیغ داروها فراهم کرد و تمامی شرکت های داروسازی موظف بودند برای تبلیغ داروهای خود اثربخشی آنان را طبق استانداردهای ارائه شده نشان دهند. همچنین در راستای آموزش پزشکی در سال ۱۹۰۸ شورای دفاع از تحقیقات پزشکی را راه اندازی کرده و برای اولین باز در سال ۱۹۱۴ فهرست بیمارستان های مورد تائید برای دوره کارورزی را به جامعه پزشکی ارائه داد.

انجمن پزشکی آمریکا بیش از ۱۷۰ سال است که با قدرت به فعالیت های خود ادامه داده و همواره مسیر رشد و پیشرفت را در پیش گرفته است و در این زمینه توانسته به موفقیت های بسیاری در جهت بهبود سلامت عمومی دست یابد. این انجمن تا سال ۲۰۲۲ دارای بیش از ۲۷۱۰۰۰ عضو در سطح دنیا بوده است. AMA بیش از ۱۹۰ انجمن پزشکی، ایالتی و تخصصی را به عنوان زیر مجموعه خود دارد.

منابع انتشارات AMA:

انتشارات انجمن پزشکی آمریکا در راستای آموزش مستمر اعضاء و ارتقاء سطح دانش آنان و همچنین به منظور ارائه نتایج تحقیقات علمی به سایر کاربران منابعی را منتشر می نماید. این منابع در چند دسته گوناگون ارائه می شوند که عبارتند از:

  1. مجلات: انجمن پزشکی آمریکا دو نوع از مجلات را منتشر می نماید. دسته اول از مجلات مجموعه مجلات JAMA هستند که ۱۳ عنوان مجله را بر روی یک پلتفرم آنلاین ارائه می دهد. این مجلات در موضوع های مختلف حوزه پزشکی ارائه شده و دارای برترین و معتبرترین مجلات در این حوزه در سطح دنیا هستند. این مجلات مبتنی بر اشتراک هستند. دسته دوم مجله AMA Journal of Ethics است که در حوزه اخلاق پزشکی منتشر شده و به تصمیم گیری های اخلاقی در حوزه خدمت به بیماران و جامعه اختصاص دارد. دسترسی به تمامی محتواهای موجود در این مجله الکترونیکی و رایگان است.
  2. آموزش حرفه ای: انجمن پزشکی آمریکا در پلتفرم آنلاین خود AMA Ed Hub منابع آموزشی با کیفیت بالا را که برای آموزش مستمر نیاز است را به شکل های گوناگون ارائه می دهد. در این پلتفرم منابع آموزشی در قالب دوره های آنلاین و آفلاین، ویدئوهای آموزشی، پادکست ها، متون و کتاب های علمی با همکاری بیش از ۴۴ موسسه آموزشی و پزشکی به اعضاء ارائه می شود. AMA Ed Hub تا به حال شامل ۶۰۰۰ دوره آموزشی و ۲۰۰۰ متن آموزشی است.

روش دسترسی به منابع انتشارات انجمن پزشکی آمریکا:

برای دسترسی به منابع بسیاری از ناشرین بین المللی، ۴ راه اصلی وجود دارد:

  1. منابع اپن اکسس موجود در وب سایت که براحتی برای کاربر قابل دانلود است.
  2. منابع هزینه ای که با استفاده از دسترسی دانشگاهی، موسسه ای که شما در آن تحصیل می کنید، قابل دانلود مستقیم از ناشر است.
  3. دسترسی به اکانت مقالات و مجلات JAMA در فروشگاه یابش موجود است و قابل خریداری.
  4. منابعی که می توانید بصورت رایگان با استفاده از DOI یا عنوان آن در بخش کتابخانه دیجیتال یابش” بصورت رایگان دانلود کنید.
  5. مدارک و مقاله و کتاب هایی که می توانید از طریق یابش ریکوئست درخواست موردی ثبت کنید تا همکاران ما با هزینه ای مناسب در اختیار شما قرار دهند.

وب سایت انجمن پزشکی آمریکا

AMA

منبع

https://www.ama-assn.org/about

این پست چقدر برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵٫ تعداد امتیاز: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

اشتراک گذاری این مطلب:
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *