همکار یابش - جباری۱۴۰۲-۱۱-۲۸بازدید ۱۲۳
Posted on

چگونه پژوهش خود را تاثیرگذار کنیم؟

نفوذ پژوهش موضوع مهمی در دنیای پژوهش است. از این راهنما استفاده کنید تا بفهمید تاثیر برای شما و کارتان چه معنایی دارد، چگونه آن را اندازه گیری کنید، و نکاتی را در مورد به اشتراک گذاری مقاله خود برای افزایش تاثیر آن پس از انتشار دریافت کنید.

چگونه پژوهش خود را تاثیرگذار کنیم؟

تاثیرگذاری پژوهش چیست؟

نفوذ مربوط به بررسی تأثیراتی است که یک بخش از تحقیق داشته است. روش‌های مختلفی وجود دارد که تحقیقات شما بسته به ماهیت کار می تواند نفوذ کند.

برخی از اصطلاحات کلیدی و زمینه های نفوذ عبارتند از:

  • نفوذ تحصیلی

تحقیقات تأثیر در دانشگاه ایجاد می کند، به عنوان مثال پیشرفت و توسعه درک، روش ها و نظریه در حوزه یا در بین رشته ها.

  • فرهنگی یا اجتماعی

نفوذ تحقیقات می‌تواند بر مردم، فرهنگ و جامعه باشد.

  • خط مشی

نفوذ تحقیق در تدوین سیاست، به عنوان مثال استفاده از تحقیق به عنوان شواهد برای تأثیرگذاری بر تصمیمات خط مشی.

  • نفوذ اقتصادی

تأثیر بر تجارت و رشد یا توسعه اقتصادی.

  • محیطی

تأثیرگذاری بر محیط زیست – برای مثال این تحقیق که به بررسی این موضوع می پردازد که چرا داشتن آگاهی و دانش در مورد تغییرات آب و هوا همیشه برای رفتار افراد طرفدار محیط زیست کافی نیست.

  • سلامتی

مانند توسعه داروهای جدید یا تأثیرگذاری بر تغییر در عمل پزشکی.

سازمان‌ها و سرمایه‌گذاران مختلف به حوزه‌های تأثیرگذاری متفاوت علاقه‌مند هستند و یکی یا بسیاری از این موارد و احتمالاً سایرین را گرد هم می‌آورند. تعریف نفوذ تحقیق را در وب سایت مؤسسه خود بررسی کنید و در نظر بگیرید که کدام حوزه های نفوذ برای شما مهم هستند.

برای مثال، در بریتانیا، REF (چارچوب تعالی پژوهشی) بر جنبه فرهنگی یا اجتماعی تأکید دارد و نفوذ را به عنوان «تاثیر، تغییر یا منفعت برای اقتصاد، جامعه، فرهنگ، سیاست یا خدمات عمومی، سلامت، محیط زیست یا کیفیت زندگی فراتر از دانشگاه» تعریف می‌کند.

چه در اولین مقاله ژورنالی خود یک محقق اولیه شغلی باشید، چه بعداً در حرفه خود، ذهن کنجکاو شما ممکن است دنیا را تغییر دهد.

چرا تاثیرگذاری تحقیق مهم است؟

تأثیر پژوهش موضوع مهمی در دنیای پژوهش است. سرمایه گذاران، مؤسسات و خود محققین همگی علاقه مند به ارزیابی کیفیت و تأثیر پژوهش هستند. برخی از دلایل مختلف اهمیت تاثیرگذاری با جزئیات بیشتر در زیر توضیح داده شده است.

بودجه تحقیقاتی

دولت‌هایی که بودجه عمومی را تأمین می‌کنند، تلاش می‌کنند تا اطمینان حاصل کنند که تحقیقات با بالاترین کیفیت تولید می‌شود و این تحقیقات می‌تواند سهم مثبت آشکاری را در جامعه نشان دهد. توانایی نشان دادن تأثیر به آنها این امکان را می دهد که به توجیه تأمین بودجه برای تحقیق از این طریق ادامه دهند.

به عنوان مثال، REF  (چارچوب تعالی پژوهشی) سیستم بریتانیا برای ارزیابی کیفیت تحقیقات در موسسات آموزش عالی بریتانیا است. در ارزیابی REF2021 که برای تخصیص بودجه تحقیقاتی در بریتانیا استفاده می شود، تأثیر آن ۲۵ درصد خواهد بود

تاثیر در درخواست های کمک هزینه تحقیقاتی

اکثر شوراها و نهادهای تأمین مالی برای کمک به اطمینان از اینکه تحقیقاتی که در آن سرمایه‌گذاری می‌کنند تا حد امکان فواید بیشتری را ارائه می‌دهند، شواهدی از تأثیر در برنامه‌های تأمین مالی خود درخواست می‌کنند.

تاثیر تحقیق چگونه با شغل شما مرتبط است؟

نشان دادن تأثیر تحقیق می‌تواند به شما در توسعه حرفه خود به عنوان یک محقق کمک کند، خواه این افزایش مشخصات علمی شما باشد یا ارائه شواهدی از تأثیر در هنگام درخواست کمک هزینه یا موقعیت‌هایی که به شما امکان می دهد حرفه خود را به مرحله بعدی ببرید.

چند نمونه از تأثیر که ممکن است بررسی کنید

  • مهارت های ارتباطی که از طریق ارائه در یک کنفرانس یا اجرای یک فعالیت مشارکت عمومی به دست آورده اید.
  • مدیریت پروژه، با هماهنگی یک پروژه با یک تیم گسترده تر به دست می‌آید.
  • استفاده از اطلاعات کمی و کیفی برای تصمیم‌گیری مبتنی بر شواهد.

تاثیرات فعالیت‌ها بر روی CV شما

اگر برای یک موقعیت آکادمیک درخواست می دهید، Vitae راهنمای مفیدی برای ایجاد یک CV آکادمیک دارد. این راهنما شامل ایده‌هایی درباره نحوه ثبت فعالیت‌های تأثیرگذار در آنجا و همچنین نمونه‌هایی از CV از سایر محققان است.

نوشتن برای افزایش دیده شدن مقاله تحقیقاتی

در طول فرآیند نگارش، تکنیک‌هایی وجود دارد که می‌توانید از آنها برای افزایش دید مقاله تحقیقاتی خود پس از انتشار آن استفاده کنید و به تأثیر پژوهشی خود کمک کنید.

یک عنوان خوب برای مقاله تحقیقاتی خود بنویسید

عنوان خوب خاص است و شامل کلمات کلیدی است که خوانندگان ممکن است به دنبال آن باشند. سعی کنید آن را برای یک خواننده خارج از حوزه خود قابل درک کنید و در صورت امکان از اختصارات، فرمول ها و اعداد اجتناب کنید.

کلمات کلیدی مرتبط را انتخاب کنید

انتخاب کلمات کلیدی مرتبط برای مقاله تحقیقاتی به دیگران کمک می کند تا تحقیقات شما را سریع و دقیق پیدا کنند. آنها را به عنوان برچسبی برای مقاله خود در نظر بگیرید. هنگامی که مقاله خود را ارسال می کنید، از شما خواسته می شود که کلمات کلیدی را ارائه دهید. از آن برای فهرست بندی مقاله شما در Taylor & Francis Online و در موتورهای جستجو مانند Google Scholar  استفاده می‌شود.

مقاله خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنید

انتخاب کلمات کلیدی مرتبط یکی از تکنیک‌های بهینه‌سازی مقاله شما برای موتورهای جستجو است (یعنی قابل جستجوتر کردن آن به صورت آنلاین)، اما کارهای دیگری نیز وجود دارد که می‌توانید انجام دهید، مانند پیوندهای خارجی معتبر برای ایجاد ارتباطات آنلاین.

نتایج تحقیقات علمی خود را با سیاستگذاران به اشتراک بگذارید

تیلور و فرانسیس نکات کلیدی سیاست را در مجلات منتخب در سراسر علوم زندگی، زمین و محیط زیست راه اندازی کرده است. از طریق این طرح، نویسندگان می‌توانند یک چکیده ثانویه به نام «نقاط برجسته سیاست‌های کلیدی» را به عنوان بخشی از مقاله تحقیقاتی علمی منتشر کنند. این چکیده ثانویه اهمیت شواهد پژوهشی علمی را به زبانی عاری از اصطلاحات تخصصی و واضح به مخاطبان غیرعلمی منتقل می‌کند.

درباره نکات کلیدی خط مشی و مجلات شرکت کننده بیشتر بیاموزید

گنجاندن زودهنگام در نمایه های استناد برای مقالات تیلور و فرانسیس

این توسعه به رهبری تیلور و فرانسیس، قابلیت کشف اولیه مقالات منتشر شده در مجلات نمایه شده Web of Science را افزایش می‌دهد.

برای بسیاری از مجلات، مقالات قبل از اختصاص به یک شماره خاص و اضافه شدن شماره صفحات به صورت آنلاین منتشر می شوند. این گاهی اوقات «اول آنلاین (Online first)» نامیده می‌شود. این مقالات را که در بخش «آخرین مقالات» یک مجله در تیلور و فرانسیس آنلاین خواهید یافت، می‌توانید فوراً بخوانید و استناد کنید.

با این حال، نمایه‌های معروف Web of Science (WoS)، مانند Science Citation Index و Emerging Sources Citation Index، قبلاً این آخرین مقالات را از هیچ ناشری فهرست نکرده‌اند تا زمانی که بخشی از یک شماره مجله صفحه‌بندی شده باشند.

اکنون، نویسندگانی که با تیلور و فرانسیس منتشر می‌کنند، مدت زیادی منتظر نیستند تا مقاله‌شان در WoS ظاهر شود. این بدان معناست که خوانندگانی که از Web of Science برای جستجوی تحقیقات مرتبط استفاده می‌کنند، اکنون آخرین مقالات را در نتایج جستجوی خود پیدا می‌کنند و فرصت خواندن و استناد این اثر را افزایش می‌دهند.

چگونه مقاله تحقیقاتی خود را تبلیغ کنیم

تبلیغ مقاله تحقیقاتی، خود می‌تواند به شما کمک کند تأثیر خود را به عنوان یک محقق افزایش دهید. این می‌تواند همتایان شما را تشویق کند که از کار شما استفاده کنند، آگاهی بیشتری نسبت به آن ایجاد کند و نمایه و شهرت حرفه ای شما را توسعه دهد.

ابزارها و روش‌های مختلفی برای انجام این کار وجود دارد، بنابراین در اینجا ایده‌هایی برای شروع شما وجود دارد.

از رسانه های اجتماعی برای تبلیغ مقاله خود استفاده کنید

محققان به طور فزاینده ای به کانال‌های اجتماعی روی می‌آورند تا به اشتراک‌گذاری تحقیقات خود کمک کنند. به عنوان اولین قدم، بررسی کنید تا ببینید همتایان و خوانندگان مورد نظر شما از کدام پلتفرم بیشتر استفاده می‌کنند و با آن درگیر هستند – لازم نیست در همه کانال‌ها فعال باشید.

در اینجا چند نکته سریع برای تبلیغ مقاله خود در برخی از پلتفرم های کلیدی رسانه های اجتماعی (X، فیس بوک و لینکدین) آورده شده است.

  1. کار منتشر شده خود را به همراه لینک مقاله خود اعلام کنید.

نویسندگان مشترک، ناشر خود (به عنوان مثال @tandfonline)، سرمایه‌گذار و مؤسسه، و هر شخص دیگری که فکر می‌کنید ممکن است به مقاله شما علاقه مند باشد را تگ کنید. برای X می‌توانید چندین بار در روز پست کنید، در حالی که فیس بوک و لینکدین یک بار در روز بهینه است.

  1. هشتگ هایی را که مخاطبان مورد نظر شما از آنها استفاده می کنند، بگنجانید.

انجام یک تحقیق کوچک در مورد X از قبل برای یافتن بهترین آنها برای استفاده، باعث می‌شود توییت شما بخشی از یک مکالمه بزرگ‌تر باشد، به این معنی که ممکن است مخاطبان بیشتری را برای تحقیقات خود جذب کنید. اگر در کنفرانسی شرکت می‌کنید، از هشتگ کنفرانس (به عنوان مثال #ScholarlySummit) برای بحث در مورد ایده‌های مطرح شده در کنفرانس، و همچنین برای ایجاد ارتباط در طول و بعد از آن استفاده کنید.

  1. یک تصویر، گیف یا ویدیوی مرتبط و جذاب را برای نشان دادن مقاله خود در نظر بگیرید

زیرا این کار می تواند پست ها را جذاب‌تر کند و افراد را به خواندن و کلیک کردن تشویق کند. همچنین، قبل از استفاده مطمئن شوید که تصویر فاقد حق چاپ است یا اطمینان حاصل کنید که به هنرمند اعتبار می دهید.

  1. از اصطلاحات تخصصی خودداری کنید و تحقیق خود را به ۱ یا ۲ جمله ترجمه کنید که افراد غیرمتخصص بتوانند آن را درک کنند.

به یک شبکه اشتراک گذاری تحقیقات دانشگاهی بپیوندید

طیف وسیعی از سایت‌های اشتراک‌گذاری و شبکه‌سازی تحقیقاتی وجود دارد که بسیاری از محققان از آنها برای به اشتراک گذاشتن تحقیقات خود و بالا بردن مشخصات خود استفاده می‌کنند. برخی از موارد رایجی که ممکن است با آنها آشنا باشید عبارتند از:

  • ResearchGate
  • Mendeley
  • edu
  • Loop

اگر در هر یکی از این پلتفرم ها پروفایل دارید، پیوندی به مقاله خود در نمایه خود اضافه کنید.

یک نمایه گوگل اسکالر ایجاد کنید.

Google Scholar یک موتور جستجوی محبوب برای یافتن ادبیات علمی است، بنابراین افزودن مقالات و انتشارات خود به نمایه گوگل اسکالر می‌تواند به افزایش خوانندگان کار شما کمک کند. هنگام ایجاد نمایه خود حتما آن را عمومی کنید.

یک پست وبلاگ بنویسید

با اصلاح یک مقاله یا فرآیند فکری در یک پست وبلاگ، روی مهارت های نوشتاری خود کار کنید و در عین حال تأثیر کار خود را افزایش دهید.

یک چکیده ویدیویی ایجاد کنید

چکیده ویدیویی به شما امکان می دهد خوانندگان را با کلمات خودتان با مقاله خود آشنا کنید و به دیگران بگویید که چرا باید تحقیق شما را بخوانند.

این ویدئوهای کوتاه (سه دقیقه یا کمتر) در کنار چکیده متن در Taylor & Francis Online منتشر می‌شوند و روشی رو به افزایش برای جلب مشارکت دیگران با تحقیقات منتشر شده، افزایش دید کار شما هستند.

چاپ آنلاین مقاله خود را به اشتراک بگذارید

Eprint یک پیوند آنلاین رایگان به مقاله نویسنده است که به محض انتشار مقاله برای همه نویسندگانی که در یک مجله مبتنی بر اشتراک Taylor & Francis یا Routledge منتشر می کنند ارسال می شود. نویسندگان پیوند را از طریق ایمیل ارسال می‌کنند و می‌توانند در هر زمان از آثار تألیف شده به آن دسترسی داشته باشند، و همچنین بررسی کنند که چه تعداد از آنها استفاده کرده‌اند.

مقاله خود را در یک کنفرانس ارائه دهید

حضور و ارائه در کنفرانس ها می تواند به آگاهی بیشتر محققان از کار شما کمک کند.

با کتابدار خود صحبت کنید، از شبکه‌های خود استفاده کنید

بررسی کنید موسسه شما برای مجله ای که در آن منتشر کرده اید اشتراک دارد. اگر نه، آن را برای سال اشتراک بعدی توصیه کنید. دانش آموزان خود را وادار کنید مقاله شما را بخوانند و در مورد آنها صحبت کنند. چگونه؟ آن یا مجله ای که در آن گنجانده شده است را به لیست خواندن ضروری دوره خود اضافه کنید.

مقاله خود را در امضای ایمیل خود قرار دهید

چرا پیوندی به تحقیق خود در امضای ایمیل خود وارد نمی کنید و به همه کسانی که آخرین مقاله خود را ایمیل می کنید، هشدار نمی دهید؟ بسیاری از افرادی که به صورت حرفه ای با آنها تماس می گیرید احتمالاً در زمینه های یکسان یا مشابه شما کار می کنند. این یک راه سریع و آسان است تا به آنها بگویید مقاله خود را منتشر شده کرده‌اید.

به روز رسانی صفحات وب

تعداد زیادی از مردم وب سایت های سازمانی و بخش شما را مرور می کنند؟

با افزودن پیوندی در صفحه نمایه دپارتمان خود، از این به نفع خود استفاده کنید و افراد را به آخرین مقاله خود هدایت کنید.

چگونه تیلور اند فرانسیس از شما در به اشتراک گذاری کارتان حمایت می‌کند؟

نسخه های مقاله

اگر در یک مجله Taylor & Francis یا Routledge چاپ می کنید، راه های زیادی وجود دارد که می توانید کار خود را با همکاران و همسالان خود به اشتراک بگذارید. قبل از به اشتراک گذاری مقاله خود، مهم است که گزینه های موجود برای نسخه های مختلف مقاله خود را بدانید.

نسخه اصلی نویسنده (AOM)

AOM دست‌نوشته اصلی شماست (گاهی اوقات پیش‌چاپ نامیده می‌شود) قبل از ارسال آن به یک مجله برای بررسی همتایان.

نسخه خطی پذیرفته شده (AM)

نسخه ای از یک مقاله مجله ای که برای چاپ در یک مجله پذیرفته شده است.

نسخه رکورد (VoR)

یک نسخه ثابت از یک مقاله مجله که توسط ناشر، با اعلام رسمی و انحصاری مقاله «منتشر شده» در دسترس قرار گرفته است.

چاپ های خود را به اشتراک بگذارید

همه نویسندگانی که در مجله‌های Taylor & Francis یا Routledge مبتنی بر اشتراک منتشر می‌کنند، ۵۰ نسخه چاپی رایگان (یک پیوند آنلاین رایگان به مقاله شما) برای به اشتراک گذاشتن با خوانندگان علاقه‌مند دریافت خواهند کرد.

از اشتراک گذاری در رسانه های اجتماعی تا افزودن به صفحه وب سازمانی خود، راه های زیادی وجود دارد که می توانید چاپ های خود را به اشتراک بگذارید تا دید مقاله خود را افزایش دهید.

آثار تألیفی

آثار تألیفی مرکز اختصاصی تیلور و فرانسیس برای همه نویسندگانی است که در یکی از مجله های تیلور و فرانسیس منتشر کرده اند.

آثار تألیفی جایی است که می توانید PDF را دانلود کنید یا HTML مقاله خود را مشاهده کنید، پیوند چاپی رایگان خود را برای اشتراک گذاری با دوستان و همکاران دریافت کنید، آخرین آمار دانلود را بررسی کنید، و موارد دیگر.

برای دسترسی به آثار تالیف شده خود، کافی است وارد Taylor & Francis Online شوید، «حساب شما» را از منوی بالا انتخاب کنید، «تنظیمات حساب» را انتخاب کنید و سپس آثار نویسنده را به عنوان یک گزینه در منوی سمت چپ پیدا کنید.

همه مقالاتی که در Taylor & Francis Online منتشر کرده‌اید، با اطلاعات خوانندگان و استناد مرتبط با آنها در اینجا فهرست می‌شوند. همچنین می‌توانید تعداد چاپ‌های رایگانی که باقی مانده‌اید را پیگیری کنید و به راحتی با استفاده از دکمه‌های اشتراک‌گذاری اجتماعی، یک نسخه چاپی را مستقیماً در X، فیسبوک یا لینکدین ارسال کنید.

گزینه های دسترسی باز

تیلور و فرانسیس طیف وسیعی از گزینه‌های دسترسی آزاد را ارائه می‌کند، از پلتفرم تحقیقات باز F1000Research تا مجلات ترکیبی و دسترسی آزاد. شما می توانید انتخاب کنید که دسترسی آزاد طلایی را منتشر کنید یا مقاله خود را از طریق گزینه های دسترسی باز سبز در دسترس قرار دهید.

ارتباط بین آزمایشات بالینی و مقالات مجلات

اگر یک کارآزمایی بالینی ثبت شده مرتبط با مقاله تحقیقاتی شما وجود داشته باشد، ویژگی Taylor & Francis Online این ارتباط را برای خوانندگان روشن می کند. با استفاده از کارآزمایی‌های بالینی پیوندی Crossref، یک پیوند دائمی بین مقاله منتشر شده شما و هر کارآزمایی که در مورد آن گزارش می‌شود ایجاد می‌شود.

تیلور اند فرانسیس اکنون جزئیات مربوط به ثبت کارآزمایی های بالینی را با PubMed و Crossref به اشتراک می گذارد که قابلیت کشف کار شما را بهبود می بخشد. افزایش شفافیت همچنین از تکرارپذیری نتایج منتشر شده پشتیبانی می‌کند.

درباره پایگاه اطلاعاتی پابمد و کراس رف بیشتر بدانید.

وقتی خوانندگان روی لوگوی «Crossmark» در زیر عنوان مقاله کلیک می‌کنند، یک پنجره بازشو آزمایش‌های بالینی مربوط به آن مقاله را فهرست می‌کند. همچنین شامل جزئیات سایر مقالات مرتبط با آن کارآزمایی‌های بالینی است که به خوانندگان کمک می‌کند شبکه گزارش‌هایی را درباره داده‌های کارآزمایی که استفاده کردهاند کشف کنند. کاربران Taylor & Francis Online می‌توانند با کلیک کردن روی نشان‌واره Crossmark در صفحه مقاله، جزئیات ثبت‌نام آزمایشی و همچنین سایر مقالات مرتبط با آن آزمایش‌ها را بیابند.

درباره تیلور اند فرانسیس بیشتر بدانید.

نحوه اندازه گیری تاثیرگذاری تحقیق

به عنوان یک محقق، به جمع‌آوری حقایق و شواهد برای حمایت از ادعاهایی که در کار خود دارید عادت خواهید کرد. همین امر احتمالاً در مورد کاری که برای بهبود تأثیر تحقیقات خود انجام می دهید نیز صادق است.

معیارهای زیادی وجود دارد که به شما امکان می دهد نفوذ پژوهش خود را اندازه گیری کنید، اما دانستن اینکه هر کدام ازین معیارها چه چیزی می‌تواند به شما بگوید و چگونه داده‌ها را تفسیر کنید می تواند چالش برانگیز باشد. ما منابعی را گردآوری کرده‌ایم تا به شما در استفاده و درک این معیارها و مهم‌تر از همه، نحوه استفاده ترکیبی از آنها برای ایجاد تصویری کامل از تأثیری که تحقیق شما داشته است، کمک کند.

معیارهای سطح مقاله

هر مقاله جداگانه ای که منتشر می کنید داده هایی را در مورد چند بار دانلود، استناد، و صحبت در مورد آن یا ارجاع خارج از کانال های سنتی جمع آوری می کند.

معیارهای سطح مجله

کار شما به پتانسیل تأثیرگذاری مجله‌ای که در آن منتشر می کنید کمک می کند و می تواند از آن بهره مند شود. نمایه تأثیر یک مجله ممکن است هنگام انتخاب محل انتشار برای شما در نظر گرفته شود.

ارتباطات پژوهشی

ارتباطات تحقیقاتی را گاهی اوقات می توان «ارتباطات علمی» نیز نامید. این شامل انتقال تحقیقات شما به روشی جذاب و قابل درک با افرادی است که خارج از دانشگاه هستند. اما این فراتر از برقراری ارتباط با مقاله یا نتایج نهایی است، بلکه در مورد مدیریت ارتباط با سهامداران در طول کل فرآیند تحقیق است. همانطور که راهنمای Sense about Science توصیه می کند، «عموم را درگیر کنید. و آنها را زود درگیر کنید.

چرا ارتباطات پژوهشی مهم است؟

ارتباطات پژوهشی به دلایل متعددی مهم است، از جمله به این دلیل که در مورد بازگرداندن به جامعه و نشان دادن ارزش تحقیقاتی است که بودجه عمومی اغلب از آن حمایت می‌کند.  گابی سیلبرمن، مدیر کل مؤسسه علم و فناوری بارسلونا: «من فکر می کنم که تصمیم گیرندگان و جامعه به طور کلی باید به آنچه ما انجام می دهیم در سطحی دسترسی داشته باشند که آنها بتوانند درک کنند و بتوانند نقاط مهم حمایت از شرکت های علمی و تحقیقاتی را به هم متصل کنند.»

نحوه تحقیق ارتباطی

  • مخاطبان خود را در نظر بگیرید

به این فکر کنید که چگونه می‌توانید پروژه خود را برای افرادی که از زمینه‌های مختلف می‌آیند مطرح کنید.

  • زبان خود را ساده کنید

زبان مفصل را برای مقالات دانشگاهی و کنفرانس های تخصصی ذخیره کنید.

  • کار خود را در ابتدا در پروژه ارائه دهید

«در حالی که بسیاری از دانشگاه‌ها دانشجویان را تشویق می‌کنند تا مقالات خود را در کنفرانس‌ها فقط از سال دوم پژوهش دکتری به بعد ارائه کنند، تجربه من نشان می‌دهد که در مراحل اولیه نیز می‌تواند مفید باشد.»

برندگان مسابقه پایان نامه ۳ دقیقه ای Vitae (3MT®) محققانی هستند که در هنر ارتباطات تحقیقاتی تسلط دارند.

تعامل با سیاستگذاران

علیرغم اهمیت آن، تعامل با سیاستگذاران ساده نیست و یک مسیر مشخص برای انجام آن وجود ندارد. بنابراین، ما نکاتی را برای نحوه برخورد با آن جمع آوری کرده ایم.

نکاتی برای تعامل با سیاستگذاران

  1. برای یافتن اینکه چه کسی تصمیمات سیاستی مرتبط با تحقیق شما را می گیرد، زمان بگذارید. کارهایی که آنها انجام می دهند را در وب سایت‌هایشان دنبال کنید، از طریق توییتر، به رویدادهای آنها بروید (و آنها را به رویدادهای خود دعوت کنید!). مطمئن شوید که به صورت آنلاین قابل مشاهده هستید تا سیاستگذاران بتوانند شما را پیدا کنند.
  2. تحقیق خود را به گونه ای آماده کنید که با سیاست‌گذاران مرتبط باشد.

«یک خلاصه یک صفحه‌ای، با یافته‌ها/توصیه‌های کلیدی و زمینه‌های تحقیقاتی بالا برای نظرات اولیه ایده‌آل است. – سارا فاکسن، واحد تبادل دانش، پارلمان بریتانیا می‌گوید: «پیام های خود را برای مخاطبان باهوش و غیر متخصص مطرح کنید. اصطلاحات را از دست بدهید و از نقاط، عناوین و نمودارها استفاده کنید تا آن را در دسترس و قابل هضم کنید.»

  1. «پس چی؟» مشکل سیاستی که تحقیق شما می تواند به حل آن کمک کند چیست؟ چیزی که می‌خواهید را به سیاست گذاران نگویید، از آنها بپرسید که به چه چیزی نیاز دارند.
  2. از شبکه های خود استفاده کنید دریابید که آیا مؤسسه شما یک افسر کمکی دارد یا خیر. با مسئول سیاست انجمن علمی یا انجمن حرفه ای خود تماس بگیرید.
  3. زمینه سیاست را درک کنید. تحقیق شما هرگز به کل سوال خط مشی پاسخ نمی دهد، بنابراین سعی کنید تصویر بزرگتر مشکلی را که تحقیق شما به آن نگاه می کند، درک کنید. در مورد محدودیت ها و هشدارها صادق باشید.
  4. اضافه کردن یک چکیده ثانویه به مقاله خود را در نظر بگیرید. اهمیت تحقیق خود را از طریق نکات برجسته خط مشی کلیدی برای حمایت از پذیرش تحقیق خود در تصمیم گیری به وضوح بیان کنید.

نوشتن خلاصه سیاست

خلاصه خط مشی یک نمای کلی کوتاه و ساده از یافته های تحقیق شما با اصطلاحات و زبانی است که برای افراد غیر متخصص قابل درک است.

خلاصه خط مشی چه زمانی مفید است؟

هنگامی که متوجه می‌شوید که آیا یک خلاصه خط مشی مفید است یا خیر، یک سوال خوب که باید از خود بپرسید این است که چه کسی از درگیر شدن در تحقیقات من سود می‌برد؟ در اینجا مواردی وجود دارد که در آن خلاصه سیاست می تواند مفید باشد.

  • اگر تحقیق شما مربوط به موضوع یا موضوع سیاستی است که در دست بررسی است، یا اگر توسط سیاست‌گذاران/تصمیم‌گیرندگان در حال توسعه است.
  • اگر می خواهید به مخاطبان غیرمتخصص نشان دهید که چگونه تحقیقات شما به موضوع یا موضوعی که روی آن کار می کنند کمک می کند.
  • برای نشان دادن اینکه کار شما واقع بینانه، معتبر و مرتبط با مخاطبان غیر متخصص است.

بسیاری از مجلات تیلور اند فرانسیس اکنون نکات برجسته خط مشی یا خلاصه زبان ساده را منتشر می‌کنند. اینها هر دو راه‌های عالی برای انتقال تحقیقات شما به مخاطبان گسترده‌تر هستند.

تیلور و فرانسیس همچنین «خلاصه‌های خط‌مشی» را به‌عنوان یک نوع مقاله در پلتفرم‌های انتشار آزاد خود منتشر می‌کند: F1000Research و Routledge Open Research

مواردی که باید در نظر گرفت

  • کسانی که در حوزه سیاست کار می‌کنند اغلب در بازه های زمانی کوتاه کار می کنند. آنها به اطلاعاتی نیاز دارند که به صورت مختصر و به موقع ارائه شوند تا بتوانند روند تصمیم‌گیری خود را مطلع کنند.
  • سیاستگذاران همیشه متخصص نیستند. مطمئن شوید که تحقیق خود را با استفاده از اصطلاحات و زبانی که مخاطبان غیر متخصص می توانند آن را درک کنند، ارائه دهید.
  • تخصص شما توسط سیاستگذاران ارزشمند است، اما نه لزوما نظر شما. به جای دفاع از یک موقعیت خاص، سعی کنید اطلاعات خود را به روشی بی طرفانه ارائه دهید.

چگونه یک خلاصه خط مشی را ساختار می دهید؟

شما باید خط مشی خود را کوتاه کنید، حداکثر باید ۲ صفحه باشد. عناصر کلیدی که باید در خلاصه شما گنجانده شود عبارتند از:

  • عنوان – به یاد ماندنی، جذاب و نه خیلی فنی کنید.
  • جزئیات تماس – از جمله این موارد باعث تشویق تعامل می شود.
  • بینش های کلیدی – نکات کلیدی تحقیق خود را منتقل کنید و عناصر تحقیق خود را که بیشترین ارتباط را با موضوع یا موضوع خط مشی دارند، خلاصه کنید.
  • پیشینه تحقیق – تحقیق خود و تمرکز آن را خلاصه کنید. مخاطبان خود را در مورد قوی بودن تحقیق خود و اینکه چگونه به موضوعی که در حال بررسی هستند کمک می کند متقاعد کنید.
  • توصیه‌ها – روش‌های ممکن برای رسیدگی به مشکل یا موضوع را مشخص کنید. سعی کنید این را تا حد امکان بی طرف نگه دارید.
  • بصری – شامل هر گونه تصویری است که ممکن است به مخاطبان شما در درک تحقیق شما کمک کند. به یاد داشته باشید که متن جایگزین را در تمام تصاویری که اضافه می کنید قرار دهید.
  • منابع – به تحقیق اصلی خود اشاره کنید و مطمئن شوید که منابع و اطلاعات مرتبط را در آن گنجانده اید. مراجع به خوانندگان اطمینان می دهد که خلاصه شما بر اساس اطلاعات قوی است.

کار با رسانه ها

تعامل با رسانه ها یکی از بهترین راه ها برای افزایش آگاهی مردم و سیاست گذاران در مورد تحقیقات خود است.

با این حال، همه مقالات تحقیقاتی ممکن است توجه یک روزنامه نگار پرمشغله و تحت فشار را به خود جلب نکنند، و برخی از آنها شانس بیشتری برای جلب علاقه خود نسبت به دیگران دارند.

یکی از بزرگترین موانعی که از نویسندگانی می شنویم که نسبت به کار با رسانه ها محتاط هستند این است که نگران هستند فعالیت مطبوعاتی باعث جلب انتقاد پیرامون مقاله آنها شود.

 

 

منبع: https://authorservices.taylorandfrancis.com/research-impact

این پست چقدر برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵٫ تعداد امتیاز: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

اشتراک گذاری این مطلب:
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *