پایگاه‌های پتنت

2020-08-05بازدید 2627
Posted on

پایگاه‌های پتنت

 

پتنت چیست؟

پتنت را می‌توان یکی از مهم‌ترین ابزارهای مالکیت فکری دانست که به منظور حفاظت از اختراع ها، نوآوری‌ها و ابداعات فناورانه، مورد استفاده قرار می‌گیرد. مخترع با هدف حفاظت از اختراع خود که می‌تواند یک محصول، فرآیند و به‌ طور کلی یک راهکار جدید برای رفع یک مشکل باشد، آن را در سیستم پتنت به ثبت رسانیده و در صورت تأیید و اعطای گواهی ثبت اختراع به وی، می‌تواند برای مدت زمان محدود، از حق انحصاری بهره‌برداری از اختراع در محدوده جغرافیایی ثبت شده، استفاده نماید. در جدول زیر با تعدادی از پایگاه های ارائه دهنده پتنت آشنا خواهیم شد.

 

آشنایی بیشتر با انواع پتنت از نظر محتوا

 

                                                      معرفی تعدادی از پایگاه های ارائه دهنده پتنت

USPTO

 یکی از مشهورترین سیستم‌های پتنت در جهان و شاید مهم‌ترین آن‌ها، سیستم پتنت آمریکا است.

آشنایی بیشتر

WIPO Patent Scope

پایگاه پتنت اسکوپ دارای بیش از ۹۲ میلیون فایل پتنت است که به صورت جهانی افشاء شده اند و در این پایگاه قابل جستجو و دانلود هستند.

آشنایی بیشتر

CAS Scifinder

پایگاه کاس سای‌فایندر بزرگترین مرجع و بانک اطلاعاتی پتنت و چکیده‌های شیمی، علوم وابسته و زیست دارویی است

آشنایی بیشتر

Google patents

گوگل پتنتس به صورت رایگان امکان جستجو و دستیابی به چکیده یا متن کامل پروانه های ثبت اختراع بیش از ۱۰۵ اداره ثبت اختراع از سطح جهان را فراهم می آورد

آشنایی بیشتر

Derwent Clarivate

این پایگاه اطلاعاتی اطلاعات دقیق و معتبری از پروانه های ثبت اختراع در اختیار شرکت ها و موسسات حقوقی قرار می دهد

آشنایی بیشتر

scopus

اسکوپوس بزرگ‌ترین پایگاه دادۀ چکیده و استنادی است که شامل ۲۶۵ میلیون رکورد بوده که ۶۸ میلیون رکورد آن اطلاعات کامل فراداده ی مقالات و پتنت ها را شامل می شود.

آشنایی بیشتر

Free Patents Online

در این پایگاه می توان  اطلاعات پتنت های ایالات متحده آمریکا، اداره ثبت اختراع اروپا، چکیده های ژاپن، سازمان جهانی مالکیت فکری و اداره ثبت اختراع آلمان را به دست آورد.

آشنایی بیشتر

patbase

این پایگاه داده های خود را از  پایگاه اداره ثبت اختراع ژاپن، اداره ثبت اختراع و علامت تجاری ایالات متحده و سایر پایگاه های اطلاعاتی در جهان دریافت می کند.

آشنایی بیشتر

Data INPI

پایگاه اطلاعاتی دیتا اینپی یک پایگاه در زمینه ارائه پتنت ها در همه زمینه های موضوعی از همه موسسات، دانشگاه ها و شرکت های صنعتی است.

آشنایی بیشتر

Lens

مهمترین هدف پایگاه لنز  معرفی سیستم پتنت به‌ عنوان یک منبع الهام‌بخش برای کارآفرینان، شهروندان و سیاست‌گذاران است

آشنایی بیشتر

Orbit

پایگاه اطلاعاتی Orbit، اطلاعات پروانه‌های ثبت اختراع در بیش از ۹۵ کشور جهان را به‌صورت متن کامل در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

آشنایی بیشتر

Total patent 

رکوردهای این پایگاه شامل جدیدترین پروانه های ثبت اختراع به همراه داده های کتابشناختی آنها مانند اطلاعات مخترع، اطلاعات حقوقی، نام مترجم و دیگر اطلاعات مورد نیاز کاربران است.

آشنایی بیشتر

Anaqua 9

در پلتفرم آناکوا اطلاعاتی از اختراع ها، پتنت ها، طرح های تجاری، قراردادهای تجاری و علائم تجاری به صورت خودکار مدیریت شده و در دسترس کاربران قرار میگیرد.

آشنایی بیشتر

 

IPlytics

پلتفرم قدرتمند این شرکت در زمینه جستجو و تحلیل پتنت فعال بوده و با تجزیه‌وتحلیل اطلاعات فنی و رقابتی، چشم‌اندازی واقع‌بینانه از فضای رقابتی و آینده فناوری به دست می آورند.

آشنایی بیشتر

 

این پست چقدر برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵٫ تعداد امتیاز: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

اشتراک گذاری این مطلب: