پایگاه داده صنعت ولوسیتی ای اچ اس

همکار یابش - زنگنه۱۴۰۳-۰۲-۳۰بازدید ۳۰۸
Posted on

پایگاه داده صنعت ولوسیتی ای اچ اس

 

SDS چیست؟

برگه داده ایمنی (SDS) سندی است که مطابق با سیستم هماهنگ جهانی طبقه‌بندی و برچسب‌گذاری مواد شیمیایی سازمان ملل متحد (GHS) تولید می‌شود که سازنده، واردکننده یا توزیع‌کننده یک محصول شیمیایی موظف است در اختیار کاربران پایین دستی قرار دهد. یک SDS باید یک قالب ۱۶ بخش خاصی داشته باشد و فرآیند ایجاد یک SDS با فرمت مناسب به عنوان نگارش SDS شناخته می شود.

هدف پایگاه داده SDS اطمینان از این است که همه کارگرانی که با مواد شیمیایی کار می کنند اطلاعات خطری را که برای استفاده و نگهداری ایمن نیاز دارند، داشته باشند.برای جزئیات بیشتر در مورد اینکه کدام مواد شیمیایی به SDS نیاز دارند، لطفاً به راهنمای مفیدی که در اینجا قرار دارد، مراجعه کنید.

پایگاه داده VelocityEHS چیست؟

کمپانی ولوسیتی ای اچ اس VelocityEHS میزبان بزرگترین کتابخانه آنلاین پیشرو در صنعت برگه های داده ایمنی یا SDS ها (که قبلاً برگه های داده ایمنی مواد یا MSDS نامیده می شد) است. این پایگاه داده شامل میلیون ها برگه ایمنی با اطلاعاتی است که برای ایمن نگه داشتن کسب و کار یا سازمان خود در برابر مواد شیمیایی خطرناک مانند متانول، استون، اسید هیدروکلریک و میلیون ها ماده خطرناک دیگر نیاز دارید. با جستجو در قسمت جستجو، کتابخانه عظیم منابع SDS ولوسیتی ای اچ اس را مرور کنید. با این حال، برای دسترسی کامل، باید یک حساب کاربری ایجاد کنید.

مقررات قابل اجرای SDS

استاندارد HazCom OSHA و سایر مقررات ایمنی در سراسر جهان، کارفرمایان را ملزم می‌کند که برگه داده ایمنی (SDS) را برای هر ماده شیمیایی خطرناک موجود در موجودی خود نگهداری کنند. کارفرمایان همچنین باید اطمینان حاصل کنند که کارمندان در طول شیفت کاری خود، بدون موانع، به اسناد SDS در مناطق کاری خود دسترسی دارند. یک سیستم الکترونیکی برای مدیریت SDS ها روشی کارآمد و موثر برای ارائه اطلاعات حیاتی ایمنی شیمیایی به کارگران در حالی که الزامات نظارتی را برآورده می کند، می باشد.

در ایالات متحده، SDS ها تحت استاندارد HazCom OSHA تنظیم می شوند، که با ویرایش ۳ GHS در سال ۲۰۱۲ همراستا شد. این استاندارد HazCom همسو با GHS اغلب به عنوان HazCom 2012 نامیده می شود. سایر سازمان های نظارتی و مقامات دولتی نیز با GHS هماهنگ شده اند. در کانادا، SDS ها و سایر جنبه های HazCom توسط Health Canada تحت سیستم اطلاعات مواد خطرناک محل کار (WHMIS) تنظیم می شوند که با ویرایش ۵ GHS همراستا شده است.در استرالیا، مدل مقررات بهداشت و ایمنی کار (WHS) که توسط Safe Work Authority ایجاد شده است، با ویرایش ۳ GHS همسو شده است و از طریق تصویب مقررات WHS در ایالت و منطقه قابل اجرا است.

GHS چیست؟

سیستم هماهنگ شده جهانی طبقه بندی و برچسب گذاری مواد شیمیایی (GHS) با هدف ایجاد انسجام و هماهنگی در اطلاعات مربوط به خطرات مواد شیمیایی برای کارگران به وجود آمد. برگه‌های اطلاعات ایمنی مواد (MSDS)، نسخه‌های اولیه اسنادی که حاوی اطلاعات خطرات مواد شیمیایی پیش از GHS بودند، به اندازه تخیلات تامین‌کنندگان مواد شیمیایی فرمت‌های مختلف داشتند که منجر به سردرگمی و اتلاف وقت در مواقعی می‌شد که کارگران بیشترین نیاز را به دسترسی به این اطلاعات داشتند.GHS به خودی خود یک مقررات یا الزام قانونی نیست، اما زمانی که یک مرجع نظارتی فردی قوانینی را صادر کند تا مقررات ارتباط خطرات خود را با نسخه خاصی از GHS، که به عنوان “کتاب بنفش” نیز شناخته می شود، تنظیم کند، می تواند به آن تبدیل شود.

GHS فرمت استانداردی را برای برگه‌های اطلاعات ایمنی (SDS)، جانشین MSDS، معرفی کرد. این فرمت دارای ۱۶ بخش اختصاصی است که جایگذاری ثابتی را برای اطلاعات حیاتی مانند طبقه‌بندی خطرات، اقدامات ایمنی و کمک‌های اولیه تضمین می‌کند. دیگر لازم نیست برای پیدا کردن اطلاعات ضروری در دریایی از متن‌ گشت‌وگذار کنید! هدف GHS ایجاد یک زبان جهانی برای اطلاعات ایمنی مواد شیمیایی بود. اکنون، کارگران سراسر جهان می‌توانند به جزئیات مهم خطرات با فرمتی آشنا، صرف نظر از نوع ماده شیمیایی یا تامین‌کننده، دسترسی داشته باشند. این انسجام در شرایط اضطراری باعث صرفه‌جویی در زمان ارزشمند شده و آگاهی کلی از ایمنی را بهبود می‌بخشد.

بخش های یک SDS

مقامات نظارتی، مانند OSHA، با ساختار GHS برای SDS ها که یک قالب ۱۶ بخش خاصی را تجویز می کند، هماهنگ کردند. بخش‌های ۱ تا ۸ SDS حاوی اطلاعات حیاتی‌تری است که باید در مواقع اضطراری داشته باشید، از جمله اطلاعات تماس سازنده و واکنش اضطراری، جزئیات خطر، ترکیب شیمیایی، شیوه‌های مدیریت ایمن و اقدامات کنترل اضطراری مانند آتش نشانی.

بخش‌های ۹ تا ۱۱ و ۱۶ حاوی اطلاعات فنی دیگری از جمله خواص فیزیکی و شیمیایی، اطلاعات پایداری و واکنش‌پذیری و اطلاعات کنترل قرار گرفتن در معرض خطر هستند. بخش های ۱۲ تا ۱۵ حاوی اطلاعاتی در مورد اثرات زیست محیطی، ملاحظات دفع، اطلاعات حمل و نقل و اطلاعات نظارتی است. در ایالات متحده، OSHA هیچ مرجع نظارتی بر محتوای این بخش‌ها ندارد، زیرا این بخش‌ها به حوزه‌هایی خارج از حوزه قضایی آن می‌پردازند، اما آژانس همچنان از تولیدکنندگان مواد شیمیایی می‌خواهد شماره‌ها و سرفصل‌ها را برای حفظ سازگاری با فرمت GHS SDS به‌طور دقیق در نظر بگیرند.

SDS مناسب از مکان مناسب

فرقی نمی‌کند کتابخانه برگه‌های اطلاعات ایمنی (SDS) شما به صورت الکترونیکی یا کاغذی باشد، این نکته مهم است که سازمان ایمنی و بهداشت کار آمریکا (OSHA) الزام می‌کند تا نسخه‌های اختصاصی تولیدکننده از برگه‌های ایمنی را داشته باشید که مطابق با محصولات شیمیایی واقعی مورد استفاده در محل کارتان است. بنابراین، اگر کتابخانه برگه‌های ایمنی شما حاوی برگه ایمنی برای استون باشد که توسط تولیدکننده‌ای متفاوت از تولیدکننده واقعی استون مورد استفاده در محل کارتان تهیه شده باشد، این مورد مطابق با الزامات نیست. مهم است که برگه ایمنی درست را برای محصول درست ارائه دهید و کارکنان شما برای دسترسی سریع و آسان به کتابخانه اختصاصی شرکت از برگه‌های ایمنی، به محل درستی مراجعه کنند.

حق دسترسی به برگه‌های اطلاعات ایمنی (SDS)

قطعا اگر کارکنان نتوانند به برگه‌های ایمنی (SDS) دسترسی پیدا کنند، این اسناد نمی‌توانند مزایای مورد نظر را برای آن‌ها داشته باشند. موانع دسترسی به برگه‌های ایمنی همچنین می‌توانند باعث تأخیرهای بالقوه خطرناک شوند، زمانی که برای پاسخ به شرایط اضطراری به اطلاعات مربوط به خطرات موجود در برگه‌های ایمنی نیاز است. به همین دلیل است که استاندارد HazCom و مقررات مشابه آن، کارفرمایان را ملزم می‌کنند تا برگه‌های ایمنی را در طول شیفت کاری در اختیار کارگران خود قرار دهند. نکته کلیدی این است که هیچ مانعی برای دسترسی وجود نداشته باشد. برای مثال، شما نمی‌توانید برگه‌های ایمنی خود را در دفتر سرپرستی که در طول شیفت کاری برای کارکنان قفل شده و قابل دسترسی نیست، نگهداری کنید.

مدیریت الکترونیکی برگه‌های ایمنی (SDS) و دسترسی به حق دانستن

سازمان ایمنی و بهداشت کار آمریکا (OSHA) مدت‌هاست که استفاده از سیستم‌های الکترونیکی برای مدیریت برگه‌های ایمنی (SDS) و دسترسی کارکنان به حق دانستن را مجاز می‌داند. با این حال، برای اینکه سیستم الکترونیکی شما مطابق با الزامات در نظر گرفته شود، باید بتوانید در صورت درخواست، نسخه‌های چاپی برگه‌های ایمنی را چاپ کنید، کارکنان شما باید دسترسی مداوم به سیستم و کتابخانه اختصاصی موجودی SDS شما داشته باشند و همچنین باید یک سیستم پشتیبان یا فرآیندی برای مواردی که روش اصلی شما به دلیل قطعی‌های قابل پیش‌بینی مانند قطع برق یا قطعی‌های غیرقابل پیش‌بینی مانند زلزله در دسترس نباشد، داشته باشید.

علاوه بر این، کارکنان شما باید در مورد سیستم و فرآیندهای اصلی و پشتیبان خود آموزش ببینند.

مورد زیر نکته مهمی است که در مورد مدیریت الکترونیکی و آنلاین برگه‌های ایمنی (SDS) باید مورد توجه قرار گیرد: OSHA در دستورالعمل اجرایی HazCom جولای ۲۰۱۵ خود می‌گوید که الزام کارکنان به انجام جستجوی ساده در اینترنت برای یافتن برگه‌های ایمنی (SDS) مطابق با الزامات نیست. در عوض، این سازمان می‌گوید شما می‌توانید با یک ارائه‌دهنده خدمات برگه ایمنی قرارداد ببندید یا برگه‌های ایمنی را در وب‌سایت خودتان ارائه دهید. این نکته مهمی است که باید مورد تاکید قرار گیرد زیرا اغلب می‌شنویم که شرکت‌ها به کارکنان خود می‌گویند به سادگی در اینترنت به دنبال برگه‌های ایمنی بگردند و از هر چیزی که پیدا می‌کنند به اختیار خود به عنوان منبع اطلاعات ایمنی برای مواد شیمیایی خطرناکی که استفاده می‌کنند، استفاده کنند. این شرکت‌ها احتمالاً نمی‌دانند که این روش مطابق با الزامات در نظر گرفته نمی‌شود و همچنین خطرات ایمنی واقعی را برای کارکنان آنها ایجاد می‌کند.

اطمینان حاصل کنید که کارکنان شما از برگه‌های ایمنی (SDS) صحیح برخوردارند.

کارکنان شما نباید در مورد استفاده از برگه ایمنی (SDS) صحیح برای یک محصول شیمیایی در انبار شما حدس بزنند. آنها باید یک سیستم قابل اعتماد و ثابت برای دسترسی به برگه‌های اطلاعات ایمنی داشته باشند و کتابخانه برگه‌های ایمنی باید حاوی اسنادی باشد که مطابق با نسخه‌های واقعی تولیدکننده محصولات موجود در انبار اختصاصی شرکت شما باشد.

مدیریت ساده برگه‌های ایمنی (SDS) با راهکارهای ولوسیتی ای اچ اس


راهکارهای مدیریت مواد شیمیایی ولوسیتی ای اچ اس که برنده جوایز متعدد شده‌اند، نگهداری الکترونیکی کتابخانه برگه‌های ایمنی (SDS) و مدیریت موجودی مواد شیمیایی شما را آسان می‌کنند. شما با این راهکارها به پایگاه داده پیشرو در صنعت ولوسیتی ای اچ اس که شامل میلیون‌ها سند است و همچنین قابلیت به‌روزرسانی خودکار برگه‌های ایمنی (SDS) برای اطمینان از داشتن جدیدترین نسخه‌های منطبق با سیستم هماهنگ جهانی طبقه‌بندی و برچسب‌گذاری مواد شیمیایی (GHS) دسترسی پیدا می‌کنید. پلتفرم ولوسیتی ای اچ اس کاربرپسند است، نیازی به نصب یا نگهداری نرم‌افزار ندارد و به کارکنان شما امکان می‌دهد تا در سراسر مکان‌های مختلف به سرعت به برگه‌های ایمنی (SDS) دسترسی پیدا کنند.


راهکار مدیریت برگه‌های ایمنی (SDS) مطابق با الزامات

سیستم ولوسیتی ای اچ اس الزامات مدیریت الکترونیکی برگه‌های ایمنی (SDS) را که توسط سازمان‌هایی مانند OSHA ارائه می‌شود، برآورده می‌کند، بنابراین می‌توانید مطمئن باشید که از کارکنان و کسب و کار خود محافظت می‌کنید. به عنوان مثال، ولوسیتی ای اچ اس گزینه‌های متعددی را برای برآوردن الزامات پشتیبان‌گیری کتابخانه الکترونیکی در اختیار شما قرار می‌دهد، از جمله گزینه‌هایی برای ذخیره و استقرار کتابخانه خود از طریق رسانه‌های ذخیره‌سازی الکترونیکی مانند فلش‌درایوها یا سی‌دی‌رام‌ها، یا ایجاد یک کتابخانه پشتیبان روی رایانه رومیزی یا دستگاه تلفن همراه، که این اطمینان را به شما می‌دهد که روش‌های زیادی برای تضمین انطباق با الزامات پشتیبان‌گیری کتابخانه برگه‌های ایمنی (SDS) دارید. مدیریت مواد شیمیایی ولوسیتی ای اچ اس همچنین امکان چاپ نسخه‌هایی از برگه‌های ایمنی (SDS) را در صورت درخواست، فراهم می‌کند. علاوه بر این، خدمات اورژانس پاسخگویی ما، دسترسی شما را به یک خط تلفن مستقیم ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته با کارشناسان متخصص فراهم می‌کند که می‌توانند از طریق بیش از ۲۰۰ زبان به کارکنان در زمینه برگه‌های ایمنی (SDS) و مواجهه با مواد شیمیایی پشتیبانی ارائه دهند.

دسترسی به برگه‌های ایمنی (SDS) از طریق موبایل – آنلاین یا آفلاین

سیستم مدیریت مواد شیمیایی ولوسیتی ای اچ اس برای موبایل بهینه سازی شده است و حساب کاربری شما به طور مستقیم با اپلیکیشن موبایل مدیریت مواد شیمیایی / برگه‌های ایمنی (SDS) همگام‌سازی می‌شود. این قابلیت به شما و کارکنانتان امکان می‌دهد تا برگه‌های ایمنی (SDS) را مشاهده کرده و اطلاعات موجودی مواد شیمیایی را از هر دستگاه موبایلی، در هر زمان و مکانی که نیاز دارید، چه به صورت آنلاین و چه به صورت آفلاین، مدیریت کنید. با قابلیت موبایل ولوسیتی ای اچ اس، حتی کارکنانی که در محل کار یا مکان‌هایی بدون دسترسی به اینترنت هستند، می‌توانند به اطلاعات ایمنی مواد شیمیایی موجودی خاص خود در نوک انگشتانشان دسترسی داشته باشند، بدین ترتیب دسترسی به حق دسترسی و کاهش خطرات ساده می‌شود.

آیا مدیریت SDS الکترونیکی مجاز است؟

بله، OSHA به طور مداوم تاکید کرده است که کارفرمایان ممکن است از سیستم های الکترونیکی برای ارائه دسترسی حق دانستن (RTK) مورد نیاز به SDS ها استفاده کنند. گزینه‌های مدیریت الکترونیکی آنلاین و دسترسی به RTK کارکنان شامل استفاده از وب‌سایت یا اینترانت شرکت یا قرارداد با یک ارائه‌دهنده خدمات نرم‌افزار مبتنی بر وب خارج از سایت است.
دسترسی الکترونیکی SDS یک راه حل عالی برای چالش های محیط کار مدرن است، از جمله کارگاه های چند کارفرمایی که در آن کارفرمایان میزبان باید علاوه بر کارمندان خود، SDS ها را در اختیار کارگران موقت و قراردادی قرار دهند. کارفرمایانی که این مسیر را می روند فقط باید مطمئن شوند که آن را به درستی انجام می دهند.

منبع

Home

 
 
 
 

این پست چقدر برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۳٫۷ / ۵٫ تعداد امتیاز: ۳

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

اشتراک گذاری این مطلب:
مطالب مرتبط:
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *