همکار یابش - جباری۱۴۰۲-۰۹-۱۳بازدید ۴۳۰
Posted on

الزویر اسکوپوس را با هوش مصنوعی ارتقاء می دهد!

الزویر اسکوپوس را با هوش مصنوعی ارتقاء می دهد!

ویژگی مولد جدید هوش مصنوعی به اسکوپوس، پایگاه داده انتزاعی و استنادی پیشرو در ادبیات بازبینی شده، نیرو می‌دهد، بنابراین محققان می‌توانند سریع‌تر به بینش‌های عمیق‌تری دست یابند.

الزویر اسکوپوس را با هوش مصنوعی مولد به سطح بعدی می‌برد

هوش مصنوعی اسکوپوس چیست؟

هوش مصنوعی مولد جدید Elsevier خلاصه‌ای مختصر و قابل اعتماد مبتنی بر هوش مصنوعی از سوالات شما را در اختیارتان قرار می‌دهد. اگر به دنبال سرعت بخشیدن به تحقیقاتتان در یک زمینه جدید باشید، و چه به دنبال یافتن همکاران بین رشته ای برای پیشبرد تحقیقات خود به سطح بعدی هستید، هوش مصنوعی Scopus می تواند به شما کمک کند.

اضافه شدن هوش مصنوعی به اسکوپوس بصورت آزمایشی برای تعدادی محقق:

الزویر ، یک رهبر جهانی در اطلاعات علمی و تجزیه و تحلیل داده‌ها، امروز (تاریخ انتشار خبر) یک نسخه آلفا از Scopus AI را برای آزمایش محققان منتشر می‌کند – ابزار نسل بعدی که هوش مصنوعی مولد را با Scopus ترکیب می‌کند.محتوا و داده‌های قابل اعتماد برای کمک به محققان برای دریافت سریع‌تر بینش عمیق‌تر، حمایت از همکاری و تأثیر اجتماعی پژوهش.

برای بیش از یک دهه، Elsevier از هوش مصنوعی و فناوری‌های یادگیری ماشینی مسئولانه در محصولات خود به همراه محتوای بی‌نظیر بررسی‌شده، مجموعه داده‌های گسترده، و تجزیه و تحلیل‌های پیچیده استفاده می‌کند تا به محققان، پزشکان، دانش‌آموزان و مربیان کمک کند تا موارد مورد اعتماد را کشف، پیشرفت و اعمال کنند.

محققان، به‌ویژه آنهایی که در ابتدای کار خود یا در رشته‌های مختلف کار می‌کنند، با چالش‌ها و پیچیدگی‌های قابل توجهی در کار روزانه خود، از جمله حجم فزاینده داده‌ها، اطلاعات غلط رایج و افزایش حجم کار، مواجه هستند. آنها باید سریعاً یک موضوع خاص را درک و بررسی کنند، پیوندهای بین رشته ها را تشخیص دهند و برای تحقیقات بیشتر و تأثیر اجتماعی با دیگران همکاری کنند. مدل های زبان بزرگ (LLM) با توانایی خود در تولید محتوا تخیل جهان را به خود جلب کرده اند، اما دارای کاستی هایی مانند عدم شفافیت و توهم هستند – نادرستی یا تفسیرهای نادرست که اغلب در تولید اطلاعات مبتنی بر هوش مصنوعی رخ می دهد، می تواند اعتماد به نتایج ارائه شده را کاهش دهد.

Scopus AI خلاصه‌های موضوعی آسان‌خوانی را بر اساس محتوای قابل اعتماد از بیش از ۲۷۰۰۰ مجله دانشگاهی، از بیش از ۷۰۰۰ ناشر در سراسر جهان، با بیش از ۱٫۸ میلیارد استناد ارائه می‌کند و شامل بیش از ۱۷ میلیون نمایه نویسنده است. محتوا توسط یک هیئت بازبینی مستقل که متشکل از ۱۷ دانشمند، محقق و کتابدار مشهور جهانی است و نماینده رشته های علمی اصلی هستند، به شدت بررسی و انتخاب می شود. محققان می‌توانند به سرعت عمیق‌تر شوند و این موضوعات را به روش‌های مختلف، از جمله سؤالات پیشنهادی بعدی و پیوندهایی به تحقیق اصلی، بررسی کنند. هوش مصنوعی Scopus با استفاده از فناوری مولد AI و LLM در ترکیب با قابلیت‌های جستجوی قدرتمند موجود Scopus، به محققان اولیه و دانشگاهیان باتجربه کمک می‌کند:

  •  دیدگاه‌های خلاصه‌شده بر اساس چکیده‌های اسکوپوس: محققان یک عکس فوری مختصر و قابل اعتماد از هر موضوع پژوهشی را به‌دست می‌آورند، که با منابع دانشگاهی کامل می‌شود، زمان طولانی خواندن و خطر توهم را کاهش می‌دهد.
  • پیمایش آسان به «پیوندهای عمیق‌تر» برای کاوش گسترده: هوش مصنوعی Scopus سؤالات مربوطه را برای کاوش بیشتر فراهم می‌کند که منجر به بینش‌های پنهان در موضوعات مختلف تحقیقاتی می‌شود.
  • پرسش‌های زبان طبیعی: محققان می‌توانند در مورد یک موضوع به شیوه‌ای طبیعی و محاوره‌ای سؤال بپرسند.
  • یک نمایش گرافیکی که به زودی اضافه خواهد شد و دیدگاه‌های جدیدی از موضوعات تحقیقاتی به هم پیوسته را ارائه می‌کند: هوش مصنوعی Scopus به صورت بصری نتایج جستجو را نقشه‌برداری می‌کند و یک نمای کلی جامع ارائه می‌دهد که به محققان اجازه می‌دهد به راحتی روابط پیچیده را هدایت کنند.

نوآوری مبتنی بر مشتری هسته اصلی تحقیق و توسعه محصول الزویر است، این شرکت برای آزمایش و توسعه این فناوری جدید نوآورانه با جامعه تحقیقاتی همکاری نزدیک خواهد داشت. Scopus AI ‘alpha’، نسخه اولیه Scopus AI، در سراسر جهان با تقریباً ۱۵۰۰۰ محقق در حال آزمایش است و پیش‌بینی می‌شود محصول کامل در اوایل سال ۲۰۲۴ عرضه شود.

 منابع خبر:

https://www.elsevier.com/products/scopus/scopus-ai

https://www.elsevier.com/en-in/about/press-releases/elsevier-takes-scopus-to-the-next-level-with-generative-ai

 

این پست چقدر برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵٫ تعداد امتیاز: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

اشتراک گذاری این مطلب:
مطالب مرتبط:
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *