انتشارات بین المللی وایلی

همکار یابش - مثنوی2023-12-04بازدید 285
Posted on

انتشارات بین المللی وایلی

انتشارات بین المللی وایلی Wiley Publishing

انتشارات وایلی چیست؟

انتشارات وایلی یک شرکت انتشاراتی شناخته شده، در سطح جهان است که به صورت تخصصی در زمینه نشر کتب و مجلات علمی و دانشگاهی فعالیت دارد. این انتشارات تشکیل شده از چند گروه کوچکتر است که هر کدام به صورت تخصصی در زمینه موضوعی خاصی فعالیت می کنند. هم اکنون دفتر مرکزی انتشارات وایلی در نیوجرسی قرار دارد و بیش از ۵ هزار کارمند داشته و دارای پوشش موضوعی بسیار گسترده ای است.

تاریخچه انتشارات Wiley:

انتشارات وایلی در سال ۱۸۰۷ توسط چارلز وایلی به صورت یک مغازه کوچک در منهتن فعالیت خود را آغاز کرد. این انتشارات ابتدا به منظور انتشار متون ادبی شروع به کار کرد و عناوین ادبی و حقوقی و مذهبی بسیاری را منتشر کرد. در سال ۱۸۶۵ هنگامی که چارلز وایلی درگذشت مدیریت انتشارات توسط فرزند او جان وایلی بر عهده گرفته شد.در سال ۱۸۷۶ زمانی که ویلیام وایلی به برادر خود چارلز پیوست نام فعلی وایلی را بر روی انتشارات خانوادگی خود گذاشته و فعالیت خود را به انتشار کتب علمی در حوزه های علوم فنی و مهندسی تغییر دادند.

 وایلی در سال ۲۰۰۷ دویست سال فعالیت خود را جشن گرفت و با انتشار مقاله ای نقش انتشارات خود را در تکامل صنعت نشر در پس زمینه های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی به تصویر کشید. در طی چند سال در قرن بیستم وایلی با خرید انتشارات Liss، VCH، Van Nostrand Reinhold، Jossey-Bass فعالیت خود را گسترش داده و تبدیل به یک ناشر بین المللی و معتبر گردید. این انتشارات در حال حاضر همچنان با پیوستن به دیگر انتشارات فعالیت خود را گسترش می دهد.

وایلی علاوه بر دفتر مرکزی خود دارای شعبه های دیگری در سایر کشورها بوده و فعالیت خود را محدود به یک قاره و کشور نکرده است در سال ۲۰۰۶ وایلی نمایندگی خود را در هند تاسیس کرده و سپس در سال ۲۰۱۰ شعبه دیگری در دبی افتتاح نمود و به همکاری خود با موسسات دانشگاهی مصر، لیبی و تونس ادامه داد. همچنین در حال حاضر این انتشارات در شهرهای نیویورک، واینهام، بریزبن، سنگاپور و تورنتو نمایندگی دارد.

در سال ۲۰۱۶ وایلی طبق قراردادی با موسسه انتشارات هندوای ۹ مجله خود را به رایگان تبدیل کرده و به صورت دسترسی آزاد در اختیار کاربران قرار داد. همچنین در سال ۲۰۱۸ مجددا ۴ مجله دیگر نیز به این مجموعه افزوده و ۱۳ مجله خود را به اپن اکسس تبدیل نمود.

پوشش موضوعی Wiley:

پوشش موضوعی انتشارات وایلی بسیار گسترده بوده و طیف وسیعی از موضوعات علمی را در حوزه های علوم انسانی، فنی و مهندسی، علوم پزشکی و پیراپزشکی و علوم پایه را شامل می شود. موضوعات منتشر شده توسط انتشارات وایلی به شرح زیر است:

هنر و هنرهای کاربردی: عکاسی، لباس و مد، طراحی و گرافیک، موزه و میراث فرهنگی، هنرهای نمایشی و موسیقی

علوم پایه: شیمی، شیمی تجزیه، زیست شیمی، مهندسی شیمی، شیمی محاسباتی، فیزیک، ریاضیات و آمار، کشاورزی، صنایع غذایی، شیلات، تکنولوژی و صنعت مواد غذایی، زیست شناسی عمومی، آناتومی و فیزیولوژی، زیست شناسی مولکولی، بوم شناسی، سیر تکامل، ژنتیک، میکروب شناسی و ویروس شناسی، علوم اعصاب، علوم گیاهی، علوم دامی و جانور شناسی، زمین وفضا، علوم زمین، مطالعات زیست محیطی، علوم سیاره ای و فضایی

علوم انسانی: مطالعات کلاسیک، مطالعات فرهنگی، تاریخ، زبان و زبانشناسی، ادبیات، فلسفه، دین، حقوق و جرم شناسی، روان شناسی کاربردی، روانشناسی بالینی، روانشناسی شناختی، روانشناسی رشد، روانشناسی عمومی، شخصیت و تفاوت های فردی، روان درمانی و مشاوره، روش های روانشناختی، روانشناسی اجتماعی، انسان شناسی، باستان شناسی، مطالعات رسانه، توسعه، آموزش و پرورش، جغرافیا، علوم سیاسی، رفاه و سیاست اجتماعی، جامعه شناسی، مطالعات شهری، بازرگانی، اقتصاد، امور مالی و حسابداری، مدیریت کسب و کار، اقتصاد، امور مالی و سرمایه گذاری، حسابداری

علوم پزشکی: پزشکی عمومی و مقدماتی، علوم پایه پزشکی، آلرژی، بیماری های عفونی، نفرولوژی، عصب شناسی، زنان و زایمان، انکولوژی و رادیوتراپی، بینایی سنجی و چشم پزشکی، گوش و حلق وبینی، اطفال، داروسازی، روانپزشکی، رادیولوژی، روماتولوژی، ارتوپدی، جراحی، دامپزشکی و…

پیراپزشکی: پرستاری، دندانپزشکی ،مراقبت های بهداشتی، بهداشت و مراقبت های اجتماعی، معلولیت ذهنی، اعتیاد و سلامت روانی، پرستاری، تغذیه و رژیم های غذایی، توانبخشی

فنی و مهندسی : نجوم و ستاره شناسی، مهندسی پزشکی، مهندسی عمران، مهندسی برق و الکترونیک، انرژی، مهندسی صنایع، علم مواد، مهندسی مکانیک، فناوری نانو ، پلیمر، مدیریت امنیت، معماری و برنامه ریزی، علوم کامپیوتر، فناوری اطلاعات، محاسبات عمومی، علوم کامپیوتر، علوم اطلاعات

علوم محیطی: زمین وفضا، علوم زمین، مطالعات زیست محیطی، علوم سیاره ای و فضایی

منابع Wiley:

منابع موجود در وایلی به شکل مجلات و کتاب های الکترونیکی و همچنین پایگاه های داده است که به صورت اشتراکی و دسترسی آزاد در دسترس کاربران قرار می گیرند. به طور کلی مجموعه منابع وایلی به شرح زیر است:

  1. کتاب ها: بیش از ۲۱ هزار کتاب علمی و آموزشی و همچنین بیش از ۲۵۰ کتاب مرجع
  2. مجلات: دارای بیش از ۲ هزار مجله که مجموعا بیش از ۷٫۵ میلیون مقاله را شامل می شوند.
  3. پروتکل ها آزمایشگاهی: مجموعه وسیع از پروتکل ها با بیش از ۲۵ هزار مورد تکنیک ها و رویه های گام به گام

پایگاه ها و محصولات اصلی Wiley:

  1. Wiley Online Library : کتابخانه آنلاین وایلی که شامل مجموعه گسترده ای از منابع اطلاعاتی مانند مجلات علمی، کتاب های الکترونیکی و کتاب های مرجع است.
  2. Cochrane Library: کاکرین یک پایگاه اطلاعاتی شواهد محور است که بیش از ۳۰ سال است در حوزه سلامت و علوم پزشکی مشغول به فعالیت بوده و اطلاعات پزشکی بسیار معتبر و قابل اعتمادی را در دسترس پزشکان، متخصصین و محققین قرار می دهد.
  3.  Current Protocols: این پایگاه اطلاعاتی شامل مجموعه گسترده ای از پروتکل های آزمایشگاهی است که تا کنون تعداد آن به بیش از ۲۵ هزار مورد رسیده است و اطلاعات، تکنیک ها، شواهد و رویه های علمی موجود در آن بسیار معتبر و قابل استفاده محققان هستند.
  4. Wiley Digital Archives: این مجموعه از محصولات وایلی به ردیابی تاثیرات فعالیت های انسانی بر محیط زیست می پردازد و با ارائه تصاویر، داده ها، نقشه ها و عکس ها امکان تجزیه و تحلیل اطلاعات را برای محققان امکان پذیر می سازد.
  5. Author Services: یک راهنما و بخش خدمات از مجموعه وایلی بوده که به نویسندگان مقالات کمک می کند تا بتوانند بهترین مجله را برای مقاله خود یافته، شرایط مقاله و نویسنده را بررسی و مقایسه کرده، داوران و نحوه تائید مقاله را خوانده و بهترین گزینه را برای خود بیابند.
  6. Analytical Science: این مجله منحصرا آنلاین از سال ۲۰۲۲ آخرین پیشرفت های علمی را در زمینه علوم تحلیلی و زیست تحلیلی را با طراحی های پیشرفته به منظور تسهیل ارتباطات علمی منتشر می کند. با انتشار این محتواها کارشناسان و محققان اطمینان خاطر دارد که از آخرین تحولات و پیشرفت های علوم تحلیلی مطلع هستند.
  7. Wiley Plus: وایلی پلاس یک پلتفرم آموزشی است که دانشجویان و اساتید دانشگاه ها با استفاده از آن می توانند به منابع آموزشی، آزمون های علمی، انجام تکالیف، روش های یادگیری نوین، روش های آزمون و بررسی دانشجو و بسیار موارد دیگر دسترسی داشته باشند.
  8.  Authorea: یک پلتفرم رایگان برای نویسندگان مقالات علمی که می توانند نسخه پیش چاپ مقالات خود را منتشر کرده و آن را به بحث در جوامع و گروه های علمی گذاشته و نقدها، نظرات، بازخوردها، پیوندهای علمی، ویرایش ها و بسیاری موارد سودمند برای مقالات علمی خود را دریافت نمایند.
  9.  Oable: در واقع یک داشبورد مدیریتی برای انتشار منابع اپن اکسس است که گردش کار ناشران را نظم بخشیده و عملیات مدیریت آن را ساده سازی می نمایند.
  10. : این وب سایت مجموعه ای از خدمات را مانند ویرایش زبانی مقاله، ویراش علمی مقاله، قالب بندی، ترجمه، جستجوی مجله و در نهایت ترویج مقاله را برای نویسندگان انجام می دهد.

کتاب های دامیز محصولی کابردی و سودمند از انتشارات Wiley:

dummies مجموعه ای از کتاب های آموزشی ولی به زبان ساده است که قابل درک برای عامه مردم بوده و به رفع نیازهای علمی افراد عادی جامعه کمک میکند. این مجموعه کتاب ها از اواخر قرن بیستم در آمریکا منتشر شد و به سرعت جایگاه خود را یافت به گونه ای که انتشار آن از مرز ۲۵۰ میلیون نسخه گذشت و تا به حال به ۳۰ زبان زنده دنیا منتشر شده اند. در حال حاضر این کتاب ها توسط انتشارات آوند دانش در ایران ترجمه و منتشر می شوند.

برخلاف محصولات كپی‌برداری شده، سری كتاب‌های داميز موارد مهمی را برای خوانندگان خود به ارمغان می‌آورند كه در زير به تعدادی از آن‌ها اشاره می‌كنيم:

  • بازه بزرگی از كتاب‌ها در موضوعات تكنيكی و عمومی شامل: كامپيوتر، كسب و کار، مشاغل، سرمايه‌گذاری، بازاريابی، فروش، آشپزی، تغذيه، سلامتی، تاريخ، سرگرمی، خانه، زبان، رياضی، والدين، مذهب، خودباوری، روابط اجتماعی، ورزش، تلویزيون، سينما، عكاسی، اينترنت، راهنمای سفر و …
  • بهره‌مندی از يک برند معروف كه در بيشتر نقاط جهان شناخته شده می‌باشد.
  • لوگو و طراحی جلدی منحصر به فرد كه به راحتی و سرعت باعث شناخته شدن آن می‌شود.

روش دسترسی به منابع Wiley:

برای دسترسی به منابع بسیاری از ناشرین بین المللی، ۴ راه اصلی وجود دارد:

  1. منابع اپن اکسس موجود در وب سایت که براحتی برای کاربر قابل دانلود است.
  2. منابع هزینه ای که با استفاده از دسترسی دانشگاهی، موسسه ای که شما در آن تحصیل می کنید، قابل دانلود مستقیم از ناشر است.
  3. منابعی که می توانید بصورت رایگان با استفاده از DOI یا عنوان آن در بخش کتابخانه دیجیتال یابش” بصورت رایگان دانلود کنید.
  4. مدارک و مقاله و کتاب هایی که می توانید از طریق “یابش ریکوئست” درخواست موردی ثبت کنید تا همکاران ما با هزینه ای مناسب در اختیار شما قرار دهند.

 

وب سایت انتشارات وایلی

Wiley

منابع:

https://www.wiley.com/about

https://www.fordummies.ir

این پست چقدر برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۲ / ۵٫ تعداد امتیاز: ۱

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

اشتراک گذاری این مطلب:
مطالب مرتبط:
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *