همکار یابش - جباری۱۴۰۲-۱۲-۱۲بازدید ۲۰۰
Posted on

با ۲ ویژگی مهم ری اکسیس اطلاعات در دستان شما!

 ریکسیس دو ویژگی جدید و مهم در دسترس پژوهشگران قرار داده است که می‌تواند پیشرفت های جدیدی را برای شما به ارمغان بیاورد. در این مقاله از یابش به هر کدام از این ویژگی ها میپردازیم.

پایگاه ری اکسیس

ری اکسیس (Reaxys) چیست؟

محققان شیمی، در دنیای پرتلاطم امروز، به ابزاری قدرتمند برای پیشتازی در رقابت نیاز دارند. ری اکسیس، به عنوان یک پایگاه اطلاعاتی شیمی بر پایه وب، این ابزار را در اختیار شما قرار می‌دهد.

با بیش از یک میلیارد داده در حوزه علوم شیمی و ترکیب آن با هوش مصنوعی، ری اکسیس به عنوان یکی از معتبرترین پایگاه های اطلاعاتی در این حوزه شناخته می‌شود. این پایگاه به شما کمک می‌کند تا:

  • در زمان خود صرفه‌جویی کنید: با جستجوی سریع و دقیق اطلاعات مورد نیاز خود، زمان بیشتری برای خلاقیت و ابتکار خواهید داشت.
  • به اطلاعاتی با کیفیت بالا و استثنایی دسترسی داشته باشید: ری اکسیس اطلاعات کاملی در زمینه‌های مختلف شیمی، از جمله واکنش‌های شیمیایی، سنتز، داده‌های کتاب‌شناختی، و ویژگی های واقعی ترکیبات، در اختیار شما قرار می‌دهد.
  • در دنیای رقابت پیشگام باشید: با استفاده از ری اکسیس، به اطلاعاتی دست پیدا می‌کنید که شما را در مسیر نوآوری و اکتشافات جدید یاری می‌رساند.

ری اکسیس، محصولی از الزویر، به شما کمک می‌کند تا در دنیای پیچیده شیمی، به اهداف خود برسید.

 برای اطلاعات بیشتر به صفحه پایگاه اطلاعاتی ری اکسیس مراجعه کنید.

در ادامه به دو ویژگی مهم این پایگاه اطلاعاتی می‌پردازیم.

اطلاعات مواد را از پتنت ها در زمینه های موضوعی مختلف کاوش کنید

اکنون می توانید مواد شیمیایی، ساختارهای آنها و کلیدواژه های استخراج شده از اختراعات در زمینه هایی مانند باتری ها، وسایل حالت جامد آلی، افزودنی های مواد، مولکول های بزرگ طبیعی و پلی ساکاريدها را بیابید. این امر تضمین می کند که هیچ اطلاعات مهمی را که برای مطالعات تازگی یا هوش رقابتی خود نیاز دارید، از دست نخواهید داد.

این توسعه‌ی مربوط به استخراج محتوا و کلیدواژه برای تمامی اختراعات جدیدِ ورودی یا به‌روزرسانی‌شده اعمال می‌شود. محتوا مربوط به سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۲۳ در سال ۲۰۲۴ اضافه خواهد شد.

اگر می‌خواهید اختراعات مربوط به IPCهای خاص را مشاهده کنید، می‌توانید از سازنده پرس و جو در Reaxys استفاده کنید:

در ادامه نحوه انجام این کار شرح داده شده است:

  1. به Reaxys بروید و روی “Query builder” کلیک کنید.
  2. در سمت راست در قسمت «search fields»، IPC را جستجو کنید.
  3. گزینه Patents: Main IPC را انتخاب کنید.
  4. در قسمت “IPC codes”، کدهای IPC مورد نظر خود را وارد کنید. می توانید از اپراتورهای بولین برای ترکیب کدهای IPC استفاده کنید.
  5. روی “Search” کلیک کنید.

 

 

نتایج جستجو لیستی از اختراعات را نشان می دهد که با معیارهای شما مطابقت دارند.

نکات مهم در جستجو:

  • می توانید از فهرست کشویی “IPC codes” برای یافتن کدهای IPC خاص استفاده کنید.
  • می توانید از علامت ستاره (*) به عنوان یک کاراکتر جایگزین در کدهای IPC استفاده کنید.

با اطلاعات به روز مالکیت اختراع، بینش عمیق‌تری برای هوش رقابتی به دست آورید.

Reaxys با ارائه اطلاعات مربوط به هوش رقابتی، شما را در جریان آخرین تحولات نگه می دارد. این پایگاه بینش های ارزشمندی در مورد مالکیت اختراع در اختیارتان قرار می‌دهد که به شما امکان شناسایی رقبای موجود و نوظهور، ادغام‌ها/تملیک‌ها، نوآوران در یک بازار (برای مشارکت یا تملیک) و غیره را می‌دهد. یافتن مالک فعلی یک اختراع پس از ادغام یا تملیک یک شرکت توسط شرکت دیگر، اغلب چالش برانگیز است، زیرا ردیابی اطلاعات مالکیت در دفاتر ثبت اختراع مربوطه یا سایر منابع در دسترس عموم دشوار است.

ریکسیس به لطف همکاری با LexisNexis PatentSight، به‌طور انحصاری به‌روزرسانی‌های هفتگی برای مالک فعلی ثبت اختراع (Current Patent Assignee) دریافت می‌کند و به شما این امکان را می‌دهد تا از هرگونه تغییری در مالکیت مالکیت فکری ثبت اختراع مطلع باشید.

علاوه بر این، فیلد جدیدی در مورد مالک نهایی (Ultimate Owner) در اطلاعات کتابشناختی ثبت اختراع وجود دارد. این اطلاعات به شما امکان می دهد تا مالک نهایی مالکیت فکری (IP) و حقوق تجاری را شناسایی کنید.

 

منبع: Release Notes – Reaxys Support Center (elsevier.com)

 

این پست چقدر برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵٫ تعداد امتیاز: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

اشتراک گذاری این مطلب:
مطالب مرتبط:
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *