همکار یابش - جباری2024-02-29بازدید 114
Posted on

گزارش پزشک آینده ۲۰۲۳ الزویر منتشر شد!

الزویر هلث با هدف پشتیبانی از متخصصان مراقبت‌های بهداشتی فعلی و آینده در طول سفرشان در مراقبت‌های بهداشتی، محتوای قابل اعتماد و مبتنی بر شواهد و تجزیه و تحلیل داده‌ها، برای کمک به تصمیم‌گیری‌های بالینی ارائه میدهد. گزارش پزشک آینده ۲۰۲۳ یکی از داده‌هایی است که میتواند به تصمیم‌گیری های بالینی کمک کند. در این مقاله به خلاصه ای از آن و دانلود گزارش پزشک آینده ۲۰۲۳ می‌پردازیم.

به گزارش یابش و به نقل از الزویر در این گزارش، با اولویت‌های کلیدی برای آینده سلامت، از جمله نگرانی‌های پزشکان در مورد کمبود پرستار و پزشک، علاقه و نگرانی آنها نسبت به دنیای پرشتاب هوش مصنوعی، دیدگاه‌های آنها در مورد بهبود آموزش مداوم پزشکان و دیدگاه‌هایی در مورد ادغام تحقیقات علمی در عمل بالینی، بیشتر آشنا خواهید شد.

ناوبرانی در دنیای در حال تحول سریع مراقبت های بهداشت

ظهور هوش مصنوعی مولد (GAI) بحث های داغی را درباره پتانسیل آن برای متحول کردن ارائه مراقبت‌های بهداشتی به راه انداخته است. درک نگرش پزشکان محلی نسبت به GAI برای اطمینان از بهبود نتایج بیماران با استفاده از این فناوری، ضروری است.

گزارش جدید پزشک آینده ۲۰۲۳، نظر پزشکان سراسر جهان را در مورد این فناوری نوظهور جویا شده است. پاسخ‌های آنها نشان دهنده تمایل به پذیرش GAI در کنار نگرانی در مورد چگونگی اعمال این فناوری جدید در مراقبت از بیماران و نحوه پاسخگویی آموزش پزشکی به آن است.

این گزارش همچنین نگرانی‌ها در مورد کمبود پزشکان و پرستاران را بررسی می‌کند که همچنان یک نگرانی جدی، به ویژه در انگلستان و ایالات متحده است.

چگونه ذینفعان در حوزه مراقبت‌های بهداشتی می‌توانند با این چالش مقابله کرده و برای کاهش فرسودگی شغلی با هم همکاری کنند؟ آموزش چگونه می تواند پزشکان را برای مقابله با چالش های آینده مجهز کند؟ آنها چگونه می توانند به خواسته‌های بیماران توانمند، توجه فزاینده به بهداشت عمومی و سیستم‌های مراقبت بهداشتی مبتنی بر ارزش در حال تکامل، پاسخ دهند؟ نقش تحقیقات بالینی و فناوری های سلامت دیجیتال چه خواهد بود؟

در گزارش «پزشک آینده ۲۰۲۳»، بیشتر در مورد چگونگی نگاه پزشکان سراسر جهان به این چالش‌ها و نحوه پاسخگویی به آنها، اطلاعات کسب کنید.

نوآوری بالینی

حمایت از ارائه مراقبت در آینده

«پزشک آینده ۲۰۲۳» بر نقش فناوری دیجیتال در توانمندسازی پزشکان، افزایش کارایی و بهبود روش‌های مراقبت‌های بهداشتی تأکید می‌کند. پزشکان و پرستاران در سطح جهانی، انتظار مزایای بیشتری از نیروی کار باهوش دیجیتال در ارائه مراقبت با کیفیت دارند.


یافته های کلیدی از گزارش «پزشک آینده ۲۰۲۳»

 

واکنش به هوش مصنوعی مولد (Generative AI)

به طور کلی، ارائه دهندگان خدمات بهداشتی در سطح جهان تمایل دارند تا هوش مصنوعی بخشی از آموزش پزشکان و پرستاران آینده باشد. با این حال، پزشکان در برخی از کشورها محتاطانه‌تر عمل می کنند و به نگرانی‌هایی در مورد تفکر انتقادی و نیاز به حفظ تجربه عملی اشاره می کنند. پزشکان در چه مواردی معتقدند هوش مصنوعی می تواند به بهبود نتایج بیماران کمک کند و در چه مواردی نسبت به سوء استفاده آن ابراز نگرانی می کنند؟

 

مقابله با فرسودگی شغلی

اولویت های کوتاه مدت ارائه دهندگان خدمات بهداشتی در زمینه مراقبت های بهداشتی، با نگرانی آشکار در مورد کمبود کارکنان، آشکار است. نیمی از پزشکان (۵۴%) و پرستاران (۴۵%) کمبود نیرو را به عنوان یک چالش مهم ذکر کردند. ارائه دهندگان خدمات بهداشتی برای مقابله با این چالش ها به چه نوع کمکی نیاز دارند؟

 

 

وفق دادن خود با مشارکت دیجیتال پزشک-بیمار

گرایشی به سمت توانمندسازی بیمار وجود دارد، به طوری که پزشکان انتظار دارند استفاده از ابزارهای نظارت، دانش در مورد عوامل اجتماعی مؤثر بر سلامت (SDOH)، مدیریت پیشگیرانه سلامت و سواد سلامت در پنج سال آینده افزایش یابد.

پزشکان چگونه می توانند به ادامه رشد توانمندسازی بیمار کمک کنند؟

 

 

پزشکان آینده‌ای مبتنی بر ارزش را تصور می‌کنند

مفهوم مراقبت مبتنی بر ارزش در سراسر جهان در حال گسترش است، با هدف دور شدن از فرآیند پرداخت به ازای خدمات معاملاتی به رویکردی جامع‌تر، کارآمدتر، پیشگیرانه‌تر و بیمار محور.

 

اینفوگرافیک گزارش پزشک آینده ۲۰۲۳ الزویر

 

 

منبع: https://www.elsevier.com/promotions/clinician-of-the-future-2023

این پست چقدر برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵٫ تعداد امتیاز: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

اشتراک گذاری این مطلب:
مطالب مرتبط:
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *